Geometrie

Re: Geometrie

Příspěvekod TeeJay » 22 črc 2016, 20:43

buteo píše:Snížením podvozku se mění (zvětšuje) především příklon kola, u př.nápravy se asi mírně mění sbíhavost a možná i záklon čepu.
Použitím podložek se naopak jmenované parametry, které se při seřízení geo nastavují, nezmění. (Ale samozřejmě mění se tím další parametry podvozku a řízení.)

Podložky (aspoň nějaké silnější), čistě fyzikálně, prodlouží páku, tudíž se víc stlačí pružiny, takže se mírně sníží auto, čímž se zvětší negativní odklony.
Otázka spíš je, jak moc, nejspíš to bude zanedbatelné, ale na geo bude určitě změna měřitelná.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Geometrie

Příspěvekod Robo96 » 23 črc 2016, 10:41

no este sa zmeni scrub radius, zataz na loziska a podvozok bude maksi v dosledku vacsej paky, vsetko zalezi od hrubky podlozky samozrejme. znizenie a odklon bude zanedbatelny myslim... aby to bolo odmeratelne tak by museli byt imo delrinove alebo loziskove bushingy kde sa ramena fakt hybu bez odporu a nie gumove alebo pur klasiky
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Geometrie

Příspěvekod hroche » 24 črc 2016, 08:31

zdravím,
stojím před nepěknou situací. Moje NCčko tahne za jízdy do prava a mělo volant na křivo. zajel jsem na geometrii a požádal je o nastavení na tovární hodnoty.
viz. protokol níže. Volant je sice krásně rovně ale táhnutí do strany se neodstranilo. včera jsem preventivně rozebral a pročistil brzdy na pravé straně zda náhodou nepřibržduje pravé přední(zadní kolo) bez výsledků. Hledám radu na co se mám zaměřit/zkontrolovat teď abych našel kde je příčina táhnutí auta do prava zda v geometrii nebo jinde.
v servisní knížce se nic krom standartní výměny filrtů, oleje atd. nic o vážném poškození nepíše.
IMG_20160724_081935.jpg
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: Geometrie

Příspěvekod vhml » 24 črc 2016, 09:06

TeeJay píše:Podložky (aspoň nějaké silnější), čistě fyzikálně, prodlouží páku, tudíž se víc stlačí pružiny, .


Vzadu na starý škodovce jo, ale na Mazdě ne. ;) Schvalně jestli vymyslíš proč :idea:
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Geometrie

Příspěvekod Krenstik » 24 črc 2016, 14:07

hroche píše:zdravím,
stojím před nepěknou situací. Moje NCčko tahne za jízdy do prava a mělo volant na křivo. zajel jsem na geometrii a požádal je o nastavení na tovární hodnoty.
viz. protokol níže. Volant je sice krásně rovně ale táhnutí do strany se neodstranilo. včera jsem preventivně rozebral a pročistil brzdy na pravé straně zda náhodou nepřibržduje pravé přední(zadní kolo) bez výsledků. Hledám radu na co se mám zaměřit/zkontrolovat teď abych našel kde je příčina táhnutí auta do prava zda v geometrii nebo jinde.
v servisní knížce se nic krom standartní výměny filrtů, oleje atd. nic o vážném poškození nepíše.
IMG_20160724_081935.jpg


Protoze ti nechali spatne nastaveny zadek.
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Geometrie

Příspěvekod hroche » 24 črc 2016, 14:36

Krenstik píše:
hroche píše:zdravím,
stojím před nepěknou situací. Moje NCčko tahne za jízdy do prava a mělo volant na křivo. zajel jsem na geometrii a požádal je o nastavení na tovární hodnoty.
viz. protokol níže. Volant je sice krásně rovně ale táhnutí do strany se neodstranilo. včera jsem preventivně rozebral a pročistil brzdy na pravé straně zda náhodou nepřibržduje pravé přední(zadní kolo) bez výsledků. Hledám radu na co se mám zaměřit/zkontrolovat teď abych našel kde je příčina táhnutí auta do prava zda v geometrii nebo jinde.
v servisní knížce se nic krom standartní výměny filrtů, oleje atd. nic o vážném poškození nepíše.
IMG_20160724_081935.jpg


Protoze ti nechali spatne nastaveny zadek.


ok tím máš na mysli ten rozdíl v částečné sbíhavosti?
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: Geometrie

Příspěvekod Krenstik » 24 črc 2016, 15:00

Jo, geometrie vychazi ze zadni napravy, takze i kdyz je predek nastaveny pekne tak spatne nastaveny zadek dela tahani.

Resp. ze zadni osy se vychazi a predni je blbe receno jen dopasovava na zadek. Hodne obecne.
Samozrejme pak vliv odklonu, zaklonu atd, ale pokud zustanu jen u sbihavosti tak to plati vcetne pevne napravy.

A ten odklon na predku uz mohli taky doupravit. nechat tam pul stupne rozdil....

Edit. i ty parametry jsou takove divne, ma NC, nebo NCFL? 2.0?

techdata-15341.pdf
(27.57 KiB) 815 krát
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Geometrie

Příspěvekod hroche » 24 črc 2016, 15:44

díky za vysvětlení jedná se o NC 2.0 2006
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: Geometrie

Příspěvekod vhml » 24 črc 2016, 18:19

Krenstik píše:A ten odklon na predku uz mohli taky doupravit. nechat tam pul stupne rozdil....


Kolik minut má hodina? :-)
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Geometrie

Příspěvekod Magnum_no » 24 črc 2016, 19:17

vhml píše:
Krenstik píše:A ten odklon na predku uz mohli taky doupravit. nechat tam pul stupne rozdil....


Kolik minut má hodina? :-)



malá nápověda je na straně 16 :-P
Mazda MX-5 NB 1999 10th Anniversary second owner
Uživatelský avatar
Magnum_no
 
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2015, 13:01
Bydliště: center of Prague

PředchozíDalší

Zpět na Kola, pneu a geometrie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron