Vavris píše:Já s podložkama a kolama s nižším než doporučeným ET nidky neexperimentoval, ale během vlastnictví minulého auta jsem došel k názoru, že podložky a velké kola jsou špatné pomocí "vylučovací metody".
Měl jsem Escorta RS2000, auto, které má v sérii kola trapně malé a ještě trapněji utopené hluboko v podbězích. Na fóru jsem byl snad jediný, který zůstal na sériovém rozměru 195/50 R15 a ET37, jinak všichni v rámci vzhledu upgradovali na 16" nebo 17" a ET cca 15-20, které vypadalo "přirozeně". Dovoluji si tvrdit, že moje auto mělo nejtěžší život - několik hobby závodů do vrchu a trackdays a obecně palice na okresce pokaždé, když byla příležitost. Přesto jsem na podvozku nikdy nic nemusel řešit - jako jeden z mála. Kdežto u ostatncíh se něco objevovalo imrvére. Vůle v čepech, občas hučící ložiska, folklorem byly vytrhané silentbloky z ramen. Velké kola a zvětšený rozchod imho byly hlavní příčinou... Páka je svině...
PavelS píše:Vavris píše:Já s podložkama a kolama s nižším než doporučeným ET nidky neexperimentoval, ale během vlastnictví minulého auta jsem došel k názoru, že podložky a velké kola jsou špatné pomocí "vylučovací metody".
Měl jsem Escorta RS2000, auto, které má v sérii kola trapně malé a ještě trapněji utopené hluboko v podbězích. Na fóru jsem byl snad jediný, který zůstal na sériovém rozměru 195/50 R15 a ET37, jinak všichni v rámci vzhledu upgradovali na 16" nebo 17" a ET cca 15-20, které vypadalo "přirozeně". Dovoluji si tvrdit, že moje auto mělo nejtěžší život - několik hobby závodů do vrchu a trackdays a obecně palice na okresce pokaždé, když byla příležitost. Přesto jsem na podvozku nikdy nic nemusel řešit - jako jeden z mála. Kdežto u ostatncíh se něco objevovalo imrvére. Vůle v čepech, občas hučící ložiska, folklorem byly vytrhané silentbloky z ramen. Velké kola a zvětšený rozchod imho byly hlavní příčinou... Páka je svině...
Konečně názor k tématu... I když je to jen teorie a hodně zavádějící, tak je to jedna ze zkušeností, které mi v tom, dát podložky (i když jen 2cm) na moje auto brání...plus fakt, že by se měnily i štefty....
ET-15 vypadalo přirozeně? Můžeš poslat odkaz na fotku s takovýma kolama?
PavelV píše:Pavle, já jsem si musel rejpnout . Tvoje finanční situace je tvoje věc, nic mi do toho není, sám mám svých problémů dost. Jen jsem už nějak nevydržel, jak v každém druhém příspěvku píšeš, že na okruhy nejezdíš kvůli šetření auta. Jak se tam to auto strašně moc ničí (což není pravda). Auto dostává nejvíc zabrat na okreskách a na dálnici D1. S pohybem po okruhu se v Mazdě docela počítalo, ale to co se u nás považuje za silnice, nikdy nikdo v Japonsku neviděl.
Moc ti závidím, že už ti okruhy nemají moc co dát, já tak dobrej řidič nejsem, pořád se cítím na okruhu v autě bezpečněji a navíc mě to i baví.
K podložkám, jestli si Dee koupí kola s ET 20 nebo nechá současný disky na 25mm podložkách, tak je to pro životnost ložisek úplně to stejný. Podložky jsou sice horší řešení než správné ET, ale zas bych to tak nedramatizoval. Určitě to autu neublíží tolik, jako kratší pružiny na origo tlumičích, které tu má kde kdo.
Zpět na Kola, pneu a geometrie
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků