AndrewG píše:zbiehavosť nema zmysel davať pri seriovom vykone inu ako 0 ako dopredu tak aj dozadu. každopádne v tom problém nebude. pozri sa skorej na pneumatiky ako sa ti derú. za istých podmienok bude fungovať lepšie menší odklon napr 1.5°ako 2° v predu, ja sa dal 1.5°dopredu kvoli slalomom kde pri rýchlych zmenách nedokáže pneumatika využiť ten extra 0.5°. povedal by som, že to je práve tvoj prípad, neviem teda aké maš pneu nepísal si. ak nemáš UHP alebo semislick pneumatiky je ti taký odklon naprd. auto bude len nedotáčavé kedže nedokáže sa tak "zapreť aby preklopilo pneumatiku o toho 1.5°a tým získala pneu. celú stičnú plochu. takže pozor viac odklonu sa v žiadnom pripade nerovná viac gripu...
edit: už vidim že maš adrenaliny, tie by asi s takýmto odklonom mať problém nemali. Inak čo sa tlakov v pneu týka riaď sa tým čo stanovuje výrobca. každý mi tu radil 1.8 baru na AD08R a skúsil som výrobcom odporúčaných 2.2 a je to uplne iný level...
Tiež si myslím, že to takto funguje. Aby to v tomto vlákne nebolo len o nastavení Keitha Tannera tak pridám také všeobecnejšie rozdelenie od street po race nastavenia. Samozrejme sa uvažuje s náležitým setupom pre reálnu schopnosť využiť dané nastavanie.
Na bežné jazdenie:F: Odklon/Zbiehavosť/Záklon = -1° až -1,5°/0° až 1/16"/ 5°
R: Odklon/Zbiehavosť = -1° až -1,5°/ 1/16" až 1/8"
Pre štandardné autá na bežných resp. športových pneu.
Na dynamické jazdenie:F: Odklon/Zbiehavosť/Záklon = -1,5° až -2,5°/0°/4°až 5°
R: Odklon/Zbiehavosť = -1,5° až -2,5°/ 1/8"
Pre upravné autá na UHP pneumatikách a semislickoch.
Na okruhové jazdenie:F: Odklon/Zbiehavosť/Záklon = -2,5° až -4,2°/0°/4°až 5°
R: Odklon/Zbiehavosť = -2,5° až -3°/ 1/16"
Pre autá výrazne upravené na slickoch.
Konkrétnych nastavení je na nete kopa a stačí si len vybrať:
http://949racing.com/miata-race-alignment-info.aspxhttps://www.flyinmiata.com/tech/alignment.phpNejaké postrehy z iných fór:
- celkovo sa mimo okruhy nedoporučuje prekračovať hodnoty pre odklony za hranicu -1,5°
- pre vyššiu agilitu by mali byť odklony nastavené na zadnej náprave o 1/2° menšie ako v predu. Napr. také to bezpečné "stabilné" nastavenie od Keitha Tannera to má naopak (Predok -1°, Zadok: -1,5°)
- na MX-5 sa nastavaje výhradne P/Z náprava ako zbiehavá resp. nulová. Kto chce experimentovať, môže vyskúsať miernu rozbiehavosť na prednej náprave, ktorá dáva ostrejšiu rekciu na volant, ale destabilizuje auto pri vyšśích rýchlostiach a zhoršuje brzdenie. Na zadnej náprave je rozbiehavosť vyslovene nežiadúca nakoľko vyvoláva nadmernú pretáčavosť (priestor na pokusy pre drifterov). Pre autá vybavené samosvorný diferenciálom je žiadúce nastaviť zbiehavosť na zadnej náprave na 1/16" až 1/8". Bez samosvoru 0° POZOR! Táto 0° hodnota by sa mala nastavovať pri zaťaženom aute! Dodatočné zaťaženie šoférom spôsobí rozbiehavosť.
Nejaké všeobecné poznatky ako to funguje:
http://www.prosetup.sk/clanky/proSetup_ ... -geometriaInformácie som čerpal z nalinkovaných stránok a na iných fórach. Nemám patent na rozum tak ak niečo nesedí resp. chýba kľudne ma opravte/doplnte.