Vsak proto rikam, ze kazdy vi, jestli jezdi za mokra nebo ne
Plno lidi tady jezdi jen za sucha. Ty drazky tam jsou proto, protoze tam byt jendka pravdepodobne musi a hlavne jako signalizace toho zakonneho minima. Kdyby jsi vyrabel gumy, dal by jsi nekam drazky, ktere ti ukazuji, ze mas koupit nove?
Kdo se ridi nejakymi drazkami a jezdi proste porad stejne rychle voda nevoda, kaluz ne kaluz a jakmile je "na drazkach" tak gumy druhy den meni je vul. Vlastnosti gumy se na vode se meni v celem prubehu zivotnosti. Podle tehle logiky by byl v podstate za prase kazdy, kdo nema zrovna vymenene nove gumy.
PavelS: Na MX-5 jsem zatim sjel 3 sady gum od novych az po mrtve a nejak nechapu, co mi naznacujes, ze bych mel poznat? Stejne tak jsem "okusil" i 10 let stare gumy, ktere nefungovaly, i kdyz mely obrovsky vzorek, takze byly perfektne legalni... Na aute na suchu jsem zadnou zmenu nepoznal ani kdyz jsem mel R1R na hranach sjete az do hladka a uprostred taky pod temy znackami, co nas vsechny zachrani jako ESP a NCAP hvezdicky.
Nejak nechapu souvislost mezi vzorkem a starim gumy. Stara guma je na vymenu (to jsem se poucil i ja), guma s malym vzorkem, kdyz jezdis za sucha? V tom fakt neividm problem. Nevim jak je to u aut, tam bych gumy na platno nesjizdel urcite (nevim, jaka je tam konstrukce, predpokladam, ze smes pod vzorkem bude jina), ale na motorce se to dela relativne bezne (na stredech), protoze a) malokdo jezdi za mokra b) mas porad dost vzorku na stranach c) gumy vydrzi treba 5000km, takze kadzych 100km navic je fajn. Radeji fakt koupit lepsi gumy a klidne se sjet vic,
kdyz nejezdis na vode , nez si kvuli vydrzi kupovat nejake ciny, ktere ani nepujdou vyvazit...