Stránka 2 z 3

Re: Rozměr disků

PříspěvekNapsal: 24 čer 2014, 09:26
od radep
m8rinek píše:Děkuji za vyčerpávající odpovědi. Předpokládám, že budu mít v TP zapsané taky nějaké další rozměry (auto bylo v DE provozováno na 17"). Nicméně bych rád zachoval hravost o kterou jistě s těžkými a širokými koly přijde. Takže myslím, že rozměr 195/50 r15 bude optimální.

To je více než rozumné... Taky jsem přešel z 17" kol z DE na 15" OEM kola a skvělá změna. Autu to vyloženě sedí. Když dáš pořádné gumy, tak prakticky nepoznáš úbytek gripu...

Re: Rozměr disků

PříspěvekNapsal: 24 čer 2014, 23:42
od Otatoy
Vavris píše:
Otatoy píše:Dále přibyl k 1.8 sériově 6 kvalt a samosvor, který měla předtím pouze anniversara...


6q měla anniversára jako první, ale pak ho měla ještě Miracle preFL edice. NBFL určitě nemá 6q standardně - opět jen Miracle, Sportive a snad ještě někde za tučný příplatek. Obecně je najít NBFL s 6q podobně těžké, jako najít NB s 6q :)


Ano, řekl jsem to nepřesně, Anniversara byla pouze první. Taky je pravda, že 6q byl u NBfl jen u některých edic, ale řekl bych že je to častější. Aspoň v inzerátech 6q převládá, což se o NB říct nedá..

Jinak abych se vrátil k tématu, 15" mi přijdou na miatu tak akorád. Jsou to vesměs lehká kola, které tolik netahaj do děr a kolejí a nevypadaj na autě ani nijak malé. Navíc rozměr 195/50 r15 je hodně rozšířený, takže je obrovský výběr kvalitních pneu za rozumné ceny (cca. 1500,- za gumu). Na 16" mi Miatka už připadala taková trochu zavalitá a nemotorná- stopu držela perfektně, ale hravost se lehce ztratila. Na 17" jezdí kamarád a furt mě ty kola táhnou někam, kam nechci, nechápu jak s tim může bejt spokojenej..

Zkušenosti jsou ze sníženého a přitvrzeného auta, je možné, že na sériovém podvozku budou věci trochu jinak.. ;)

Re: Rozměr disků

PříspěvekNapsal: 01 srp 2014, 23:55
od Spider
NB a NBFL maju viac odlisnosti ako by sa mohlo na prvy pohlad zdat. Teraz pisem o 1.6tke. Najdolezitejsi rozdiel je rozdielny vyfukovy system. NBFL pouziva system dvoch lambda sond, kde ta druha je za katalizatorom a ma kontrolnu funkciu. A cely vyfuk je propozicne inak rieseny ako na NB. Cize pri jeho upravach je treba menit komplet, teda okrem tlmica, tan je rovnaky. Dalej som spozoroval rozdielnu remenicu (na NB je v strede sirsia) , co neni az taky problem, staci pouzit dlhsie sroby :D . A k tym kolesam, ja mam 215/40R16.

Re: Rozměr disků

PříspěvekNapsal: 19 led 2015, 22:39
od SVK_Fox
Mate niekto tieto disky?
Su to R16 205/45?
Obrázek

Re: Rozměr disků

PříspěvekNapsal: 25 led 2016, 11:08
od Mike
Nechci základ nové téma -

půjdou kola původně z golfa/pola gti tedy bbs 15j6 4x100 et45 na moji nbfl 1,8? Je jich na prodej docela dost a mě by se tuze líbily:)
Já mám za to, že ano, jen budou kola o 5mm víc vevnitř....pletu se?

Re: Rozměr disků

PříspěvekNapsal: 25 led 2016, 11:35
od Andre_fux
půjdou ti tam.. Golf III má středovou díru 57mm mazda 54mm takže redukční kroužek to jistí.

Navíc ty kola se dávala i z továrny na NAčka. viz.: http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html

Re: Rozměr disků

PříspěvekNapsal: 25 led 2016, 12:29
od Mike
ok, díky za info.

Já mám na mysli teda trochu jiný - tzv ypsilony
Obrázek

Případně tytéž v dvoudíílným prvedení...

Re: Rozměr disků

PříspěvekNapsal: 07 říj 2016, 16:56
od hoffik
můžu si dát na auto tyhle kola R14, rozteč 4x100 rozměr 5.5x14 ET40 střed.díra 57mm ? (NBFl 1,6)
děkuju :)

Re: Rozměr disků

PříspěvekNapsal: 07 říj 2016, 20:06
od Robo96
ano ale mazda ma 54.1 stredovu dieru takze potrebujes vymedzovaci kruzok z 54.1 na 57.1

Re: Rozměr disků

PříspěvekNapsal: 20 říj 2016, 23:33
od Marek591
Chystám se koupit nové disky na svou NBfl, zatím mám sedmnáctky (jeden disk váží 12kg!) od původní německé majitelky. Budu je mít prakticky výhradně na silniční použití, jde mi hlavně o hravost a ostré reakce; maximální grip nehledám. Váhám mezi 15" a 16": vzhledově mi nejvíc sedí 16", ale všude se dočítám, že oproti 15" je s nima Miata těžkopádnější kvůli vyšší hmotnosti. Jenže třeba OZ Ultraleggera váží i v 16" pořád pěkných 6.5kg, což by řada 15tek mohla závidět. Navíc bude pravděpodobně nižší hmotnost pneumatiky a nižší bočnice by měla přinést vyšší tuhost, takže ostřejší reakce. Proti pořád mluví vyšší hmotnost celého kola a moment setrvačnosti, ale bude to takový rozdíl, aby se to znatelně projevilo na chování auta?

Druhá věc je, že 16" OZ Ultraleggera se v bazaru moc nevidí, ale to teď pomiňme... Třeba budu mít kliku.