Kola a jejich vlastnosti

Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod Dee #4 » 26 pro 2010, 23:45

Tak jsem pratele zalozil nove tema, kde bych se spolecne s Vami chtel vice podivat, jak z nazvu vyplyva, na kola a jejich vlastnosti, respektive, jak jejich vlastnosti (hlavne vaha a tuhost) ovlivnuji jizdni vlastnosti MX-5ek. Prece jenom vsem majitelum Miat je jasne, ze tohle auto je hlavne o pocitu z rizeni :) A prave tento pocit muze byt, at uz kladne ci negativne, ovlivnen celkem vyrazne prave pouzivanymi koly.

Co jsem tak koukal a bavil se s odborniky, kola primo od Mazdy (hlavne u NB) jsou na tom hodne dobre, at uz vahou ci tuhosti. Sam jezdim na 15" NB-look a nemuzu si je vynachvalit. Auto je diky nim stabilni ale zaroven hooodne zabavne :D

Proc sem tenhle topic ale hlavne zalozil - zajimaji me Vase znalosti, zazitky, zkusenosti, pocity z Vasich kol, nejlepe zkusenosti s prechodem na jiny rozmer, jina kola atd.

Hodne to ted resim z toho duvodu, ze proste chci 16". Kola delaji auto, to je proste jedno z top autovych mot. Zaroven ale chci zachovat ty skvele jizdni vlastnosti a hlavne zabavnost. Proto sem se pri vyberu novych kol ridil samozrejme podle vzhledu, ale take vahou. Bohuzel nejsem moc nadseny z toho, ze kola, ktera jsem vybral, maji 8,8kg oproti stavajicim necelym 6kg. A taky me hodne zajima, do jake miry dokaze zmena kol, rozmeru atd. "prenastavit" jizdni vlastnosti.

:arrow:
Obrázek
www.autobeky.cz - Prodej náhradních dílů, servis a úpravy, mytí a detailing
Dee #4
 
Příspěvky: 435
Registrován: 26 bře 2010, 00:31

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod dopr » 27 pro 2010, 02:19

ja muzu srovnavat jen moje origo 15" NB kola a 14" plechy na zimu a rozdil je znatelny. Auto mi nepripada tak mrstne a pohotove at se to tyka najezdu do zatacek, reakci rizeni nebo brzdeni. Je ale fakt, ze je to plech vs. alu a 195/50 vs 185/70.
Kazdopadne origo kola si nemuzu vynachvalit a nehodlam je menit, uz jen s prihlednutim na ceny pneu v zavislosti na velikosti rafku. A ze by to penezenka s mym najezdem 40 000 km rocne poznala velmi rychle :)
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3370
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod Henges » 27 pro 2010, 10:55

Taky bohužel nemůžu porovnávat. Plechy mám, ale v zimě nejezdím tak jsem je nedaval. Alu co mám je 16r 205/45 Zvažoval jsem 15tky kvuli jízdním vlastnostem a že mám jen 1.6tku ale jak sám jsi psal, kola dělají auto. Tahle velikost mi přijde vzhledově akorát, ani malé ani velké. Auto sedí parádně, na drift samotná 1,6 není ale do smyku stačí rychleji a plnej a utrhnu to :lol: Tak mám taky dilema no :)
Uživatelský avatar
Henges
 
Příspěvky: 1807
Obrázky: 5
Registrován: 16 srp 2010, 17:18
Bydliště: Hned tam mezi Prahou a Ostravou

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod riderhenry » 27 pro 2010, 11:35

Mam jen zkusenost se zmenou z letnich (oroginal mazda) na zimaky o stejnem rozmeru. Rozdil je to dost velky. Nejvic to poznam asi pri prejezdu nejake diry, ale i jak rikal dopr, auto je takove tupejsi. Osobne bych na MX-5 asi nekoupil nikdy tezsi kola nez seriova. Jestli mas zalusk na 16", muzes uvazovat i o NBfl kolech. Za celkem zajimave penize se daji koupit i pouzite Enkei RPF1, ktere v 16" budou perfektni ;) zalezi na vkusu a rozpoctu.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2029
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod Krenstik » 27 pro 2010, 15:16

Hmm, ti co viděli ví, na léto mam 17 a komplet kolo je těžké jak sfina. Rozdíl brutalní ve zrychlení i zábavnosti. V zimě je taková lehoučka, s radostí jde do driftu a zrychluje podstatně líp než v létě. Nicméně na průjezdy vysokou rychlostí je to super, tak kde už 195 ztrácí tak 215 prostě drží a drží. Relativně velká nizkoprofilovost dělá taky svoje, ale vše je vykoupeno vyšší spotřebou a celkovou tvrdostí gumy.

Když bych měnil tak na asi 16, v 205 si myslím že je to oprimální guma, jak cenou, tak svou vhodností k NB.

p.s. pokud si to dobre pamatuju tak letni ma 18 nebo 19 kg (komplet kolo, solo disk myslím 8 kg.) a zimní 14" 12kg. což je zásadní rozdíl.
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 739
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod Koby » 27 pro 2010, 15:22

Já mám zkušenosti akorát s bmw, kde jsem na léto měl 205 R16 a na ziu R15 195 tuším a rozdíl to byl ukrutnej.. Ale ty větší bych volil.. Sice auto bylo tupější ve zrychlení a do zatáčky, na druhou stranu v tý zatáčce líp podrželo, neplavalo to tolik díky menší výšce gumy - tam jsem viděl největší rozdíl asi...
Free willy2.0
Uživatelský avatar
Koby
 
Příspěvky: 841
Registrován: 22 led 2010, 16:47

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod seatik » 27 pro 2010, 21:06

Kluci,neznate nekdo tyhle kola,udajne maji byt origo mazda.Nemuzete mi nekdo k nim rici neco blizsiho? Vaha,kvalita?

Jinak k tematu..pri koupi sem mel na mem NA kola 7.5x16 znacku alluet a vaha byla celkova s gumou 21kg,samotna kola 10,5kg.
Nyni jezdim na 7x15 oz superllegera a celkova vaha s gumou 12kg,samotne kola 5.2kg.
Na 16 auto bylo line na rozjezd,hure se brzdilo,v zatackach bylo stabilnejsi a lepe sedelo,v rizeni bylo auto mirne otupele.
S lehcima kolama auto ozilo,je hbitejsi,lepe brzdi,v zatackach mene stabilni,nervoznejsi,rizeni je vice ukecane.
Přílohy
kola.jpg
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1969
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod riderhenry » 27 pro 2010, 21:54

ja bych to zas tak nezobecnoval. Porovnavat 195 zimaky s 205 letnaky moc nejde asi u libovolnych pneumatik. Je asi logicke, ze budou mit stejne 205 gumy vetsi prilnavost nez 195, ale taky jsou tu nevyhody (vetsi nachylnost na aquaplaning, horsi zpetna vazba, gumy budou tezsi...). I v 195 se daji koupit gumy s nizsim profilem, nebo se daji koupit sirsi 15" kola a dat na to sirsi gumy, i guma s vysokym profilem muze mit hodne tvrde bocnice...
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2029
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod Dee #4 » 28 pro 2010, 01:45

taky souhlasim s tim ze nejde moc srovnavat zimaky s letnakama, ale diky za prispevek kluci ;)

henges - tyjo to me sere ze je tak hnusne, bych nejradsi to tvoje "nastaveni" vyzkousel...

Ja mam prave nejvetsi dilema - jako rozhodne jdu do 16", o tom proste zadna... Puvodne jsem chtel SSR Type-C v tyhle barve:
Obrázek

ale proste nejdou sehnat, strasne rare color... hodne jsem i premyslel nad tema rpf1 (v 16" maj 4.8kg!!! - neskutecny!!!), ale libej se mi na miate jen na jedny fotce:
Obrázek

na ostatnich se mi proste moc nelibej, nemuzu si pomoct... a vzhled je pro me hooodne dulezitej. Koukal jsem taky po Volks TE7 apod. ale opet - neni jednoduchy je sehnat. Proto jsem byl hodne nadsenej, ze jsem nasel fakt peckovy kola od profesionalniho vyrobce a jeste k tomu za super cenu (jako nerikam ze mi je jedno ze za kola dam 50k, ale budget pro me neni zas tak dulezitej, nicmene cena $500 za sadu velice potesi =) a to tyhle Enkei ES6:
Obrázek

nicmene v 16" maji vahu 8.8kg... coz je jedina vec, ktera me drzi zpatky od jejich koupeni... na druhou stranu jsou tak krasny a za tak super prachy ze jsem mozna i schopny to prekousnout, ale rozhodne nechci, aby se z my miatky stalo "uplne" jiny auto... Ikdyz si zas rikam, ze s 1.8 s necelymi 150 konmi to zas tak vadit nebude... Precejenom na okreskach clovek vic oceni, ze auto vic drzi, zatim nejsem na takovy urovni abych v 50-100 lital zatacky bokem na okreskach :lol:

Zaroven ale hodne premyslim o tech SSR Type-C v teto barve (ty uz se daji sehnat o dost lip):
Obrázek

jen nevim jak to bude vypadat k te moji cerne a bezovemu interieru - rikam si ze by to nemuselo byt tak spatny. Jen pro doplneni - tyhle kola maji vahu v 16" cca 5.2kg pokud si dobre pamatuju. Zaroven ale bych kupoval pouzity z Jap/USA a jak sam George rikal - sada cca 20k plus shipping max 10k... a to ty enkei i se shippingem tak max 20k a jsou to novy kola. :roll:

Jak uz tu nekdo zminil - koupit 16" Fl kola - nic proti, ale nejsou nic extra. Miluju streetracing look a podle toho i vybiram kola. Ze zacatku jsem treba premyslel nad XXR 002 v chromovy/stribrny, ale jak jsem na ne tak koukal na nbckach, tak autu dodavaly spis takovej american-style, nechci rict low-rider. ale takovej "nesportovni/nezavodni" look.

No proste je to v pytli, mam dilema jak hovado, nemuzu kvuli tomu spat :mrgreen: Ale na 2012 stejne planuju kompresor, tak si rikam ze to mozna rok preziju a koupim enkei :lol:
Obrázek
www.autobeky.cz - Prodej náhradních dílů, servis a úpravy, mytí a detailing
Dee #4
 
Příspěvky: 435
Registrován: 26 bře 2010, 00:31

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod Borgi » 28 pro 2010, 09:33

To Dee #4: Hlavně pokoud plánuješ kompresor tak přemýšlej o dostatečné šířce těch kol a s tím souvisejících gum na 195 to žádná hitparáda není :-D
Jianak k tématu měl jsem na autě 17 palců když jsem ho koupil a s 15 je to milionkrát jiná milionkrát lepší a citlivější svezení. Neukamenujete mě ale nešel bych ano do 16ctek pokud bych nemusel kvůli brzdám.
Uživatelský avatar
Borgi
 
Příspěvky: 761
Registrován: 11 úno 2010, 09:03

Další

Zpět na Kola, pneu a geometrie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků