Kola a jejich vlastnosti

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod Krenstik » 28 pro 2010, 09:50

POkud mas v planu kompresor tak bych se nebal az 215 a mozna 17". Pro serii bych ale z vlastni zkusenosti doporucil max 205 a kvuli vaze i 16".

Nejlepsi je ale vlastni zkusenot, takze pro porovnani muzu pujcit kola, az se otepli( nez budu montovat na svoje), ev. na nejakem brzkem srazu muzeme porovnat ten rozdil mezi tim co mas a moji 19 kg 17" ;)
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod Dee #4 » 28 pro 2010, 12:35

no asi takhle - v planu kompresor urcite je, ale ne driv jak za rok. Proto bych ted volil 16" a pneu 205. Az bude kompresor tak bud dam sirsi pneu a nebo prejdu na 17". Ale to je jeste daleko.

Nicmene myslim ze skok ze 17" na 15" musi byt hodne brutalni.

Jako jsem rozhodnutej pro ty 16" a 205, ale jde mi spis o to, jestli bude o dost znatelnejsi rozdil mezi 5kg a 8kg 16-ti palcem. Nevim co je na tom pravdy, ale pry se rika, ze 1kg na kole je jak 5kg navic v aute. Coz by v tomhle pripade bylo drastickych 60kg k pohybu navic :? :lol:
Obrázek
www.autobeky.cz - Prodej náhradních dílů, servis a úpravy, mytí a detailing
Dee #4
 
Příspěvky: 435
Registrován: 26 bře 2010, 00:31

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod PavelS » 29 pro 2010, 18:35

Přesunul jsem to do techniky ;)

dopr píše:ja muzu srovnavat jen moje origo 15" NB kola a 14" plechy na zimu a rozdil je znatelny. Auto mi nepripada tak mrstne a pohotove at se to tyka najezdu do zatacek, reakci rizeni nebo brzdeni. Je ale fakt, ze je to plech vs. alu a 195/50 vs 185/70.
...


Srovnávat zimní a letní gumy je docela o ničem Dopre :) Každopádně, co jsi tím chtěl říct? Dyť plecháče jsou lehčí než alu ve většině případů...


Sám mám zkušenost s NA - začínal jsem na 14" 185/60 a skončil na 16" 205/45... Nevim váhy, ani jedny kola nebyly originál (ty 16tky byly EXIP 2000, třeba by to šlo dohledat), ale mimo trošku horší dynamiky jsem strašně ocenil grip...Takže za mě byl přechod na větší kola jen plus, ale rozhodně to nejde paušalizovat - prostě jen dávám subjektivní názor odlišnej od zdejších hardcore odborníků ;)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod dopr » 29 pro 2010, 21:03

Ty mas dneska kramy ze Pavle (uz podle reakce na Georgovo vlakno o kompresorove NC)? Jasne jsem psal a z toho textu to i normalne uvazujici clovek pochopi, ze to neni nijak smerodatne srovnani, ale ty sis zase musel za kazdou cenu rypnout ze ? Proste jsem se podelil o sve zkusenosti, ktere mam. Nikde jsem nevynasel verdikt o tom, ze mensi kola jsou lepsi nebo neco podobneho. tecka :roll:
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3487
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod Krenstik » 29 pro 2010, 23:51

PavelS píše:Takže za mě byl přechod na větší kola jen plus, ale rozhodně to nejde paušalizovat - prostě jen dávám subjektivní názor odlišnej od zdejších hardcore odborníků ;)


Krenstik píše:Nicméně na průjezdy vysokou rychlostí je to super, tak kde už 195 ztrácí tak 215 prostě drží a drží. Relativně velká nizkoprofilovost dělá taky svoje, ale vše je vykoupeno vyšší spotřebou a celkovou tvrdostí gumy.

Když bych měnil tak na asi 16, v 205 si myslím že je to oprimální guma, jak cenou, tak svou vhodností k NB.



Nejsem hadrcore odpornik ;) bohuzel me to jen castecne zivi :mrgreen:

Ja mam 17 v 215 strasne rad a doporucu vsem kterym nevadi o kousek mensi zrychleni, vetsi citlivost na koleje, ne tak jednoducha moznost te klasicke zabavy vzit neco dvermi napred a neboli je tolik cena pneu a vyssi spotreba.
A hlavne v Cz na to poradne nemame cesty.... :?
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod riderhenry » 30 pro 2010, 07:42

dopr píše:Ty mas dneska kramy ze Pavle


No uz to tak vypada :mrgreen:

Nic ve zlem, ale o citlivosti MX-5 na zmenu velikosti kol/pneumatik, navysovani vahy atd. je toho napsano uz opravdu hodne.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod PavelS » 30 pro 2010, 09:32

dopr píše:Ty mas dneska kramy ze Pavle (uz podle reakce na Georgovo vlakno o kompresorove NC)? Jasne jsem psal a z toho textu to i normalne uvazujici clovek pochopi, ze to neni nijak smerodatne srovnani, ale ty sis zase musel za kazdou cenu rypnout ze ? Proste jsem se podelil o sve zkusenosti, ktere mam. Nikde jsem nevynasel verdikt o tom, ze mensi kola jsou lepsi nebo neco podobneho. tecka :roll:


Měl jsem normální rejpavou ne? Mí MX-5kaři mi nerozumí... :? :D Dane, mě to přišlo (a nejen mě - podívej se dolů pod svůj příspěvek) ani ne tak jako zbytečnej příspěvek, jako spíš že jsem vůbec nepochopil co jsi chtěl říct...Jestli jako na plecháčích lepší, nebo horší nebo tak... 8-)

riderhenry píše:
dopr píše:Ty mas dneska kramy ze Pavle

No uz to tak vypada :mrgreen:
Nic ve zlem, ale o citlivosti MX-5 na zmenu velikosti kol/pneumatik, navysovani vahy atd. je toho napsano uz opravdu hodne.


Včera není dnes, kočka není pes - dneska budu za hodnýho - PMS skončil!!! :D

To máš pravdu, já myslim, že je důležitý říct, že každýmu vyhovuje na autě něco jinýho - a je chyba striktně někomu vnucovat svůj názor (neřikám, že to tady někdo dělal, jen tak shrnuju svůj názor na tuhle problematiku)... Podle mě, by si měl Dominik vyzkoušet klidně i větší a trošku těžší kola, když je to v rozumný netuzingářský rovině, tak to autu nemusí uškodit. Netuzingářskou rovinou myslim gumy třeba do 215 na 1.8 NB...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod dopr » 30 pro 2010, 09:39

Pavle kup si bryle nebo si zaplat skoleni chapani psaneho textu ;)
Kdyz napisu ze po prezuti na zimni plechy "Auto mi nepripada tak mrstne a pohotove at se to tyka najezdu do zatacek, reakci rizeni nebo brzdeni", tak snad kazdy prumerne inteligentni jedinec pochopi, ze se mi asi ne letnich origo kolech jezdi mnohem lip :?
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3487
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod PavelS » 30 pro 2010, 09:51

dopr píše:Pavle kup si bryle nebo si zaplat skoleni chapani psaneho textu ;)
Kdyz napisu ze po prezuti na zimni plechy "Auto mi nepripada tak mrstne a pohotove at se to tyka najezdu do zatacek, reakci rizeni nebo brzdeni", tak snad kazdy prumerne inteligentni jedinec pochopi, ze se mi asi ne letnich origo kolech jezdi mnohem lip :?


Tak jo, tak já taky tě trochu proškolím v chápání mýho textu - víš o někom nebo o nějakým autě kde by: "Auto mi nepripada tak mrstne a pohotove at se to tyka najezdu do zatacek, reakci rizeni nebo brzdeni" neplatilo v případě srovnání zimní vs letní gumy?? ;)

Dominikovi šlo o srovnání větší menší - těžší lehčí kola, příspěvek o zimních kolech je dost mimo mísu, což napsalo už víc lidí... Neber to jako útok, jen sem si rejpnul, nechci se hádat.
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Kola a jejich vlastnosti

Příspěvekod dopr » 30 pro 2010, 11:00

precti si cely ten muj prvni puvodni prispevek jeste jednou a pak se zamysli. Neslo vubec o prime srovnani alu vs. plech nebo zimni vs. letni, ale treba prave jak je znat, resp. jak ja pocituju rozdil v hmotnosti kol, tak laskave neslovickar. Nemam na takove zabomysi valky fakt naladu.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3487
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

PředchozíDalší

Zpět na Kola, pneu a geometrie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků

cron