Stránka 31 z 33

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 14 lis 2017, 23:22
od AndrewG
mas to napisane prispevok nad tvojim. Vyrobca pneumatik aspon tych serioznejsich udavaju vacsinou nejake "base" tlaky na zaciatok podla vahy auta. Napr AD08R na mx5 su idealne 2.2Bar hoci kazdy ti tu na tomto fore bude tvrdit ako je uzasnych 1.8, co je podla mna nezmysel... Takze treba sa riadit tym co sedi tebe, gume ktoru mas, geometrii ktoru mas a tvojmu subjektivnemu pocitu, pripadne je to fajn vediet podlozit objektivnym meritkom casu...co je ale predpokladam u 99% ludi tu na fore nemozne kedze vacsiu nevyrovnanost ako tlaky pneu tvori driving skill. tym urcite nechcem povedat ze tu nie su ludia ktori fakt jazdit vyrovnane vedia :-)

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 08 bře 2018, 11:26
od Stone7558
Ahoj,

je tu někdo dko používá sériovou geometrii (předepsanou výrobcem, co maj na geo v databázi) s 195/50 r15 gumama na 7J disku. Využití auta je klasika, město, sviženě okresky občas okruh. Předchozí geo strašně žrala vnitřky, tak uvažuju o serii, i když tam čekam, že to na okruhu bude žrát vnějšky :D Každopádně příští týden jedu k Malíkovi do hostivic, co mx-5 dělá, tak doufám, že mě nějak poradí. Ale rád si poslechnu názory. On mě doporučoval sérii, že upravy na geo moc nemusí, ale nevim jestli to je vhodné i na okruhové ježdění.


Díky moc

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 08 bře 2018, 12:28
od vhml
Sériová geometrie je vhodná pro sériové ježdění. Pro okruh je tak samozřejmě naprosto nevhodná...

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 08 bře 2018, 13:00
od froxic
Podle mě záleží jaké tempo se na tom okruhu (nebo kdekoliv jinde) jede. Někomu kdo nepojede vyloženou hranu, tak může klidně sériovka stačit a sjede gumu rovnoměrně. Prostě to nastavit podle sjíždění a toho jak se auto chová.

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 08 bře 2018, 15:46
od Stone7558
přikládám fota, nastavené a doporučované geo

D9ky moc za rady

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 08 bře 2018, 16:05
od jarka
A proč tam máš tak velkou sbíhavost, když doporučovaná maximální celková je jen 36' ? Pokud chceš být jó v bezpečí tak tam jebni nějaký 10-15' celkové sbíhavosti na zadku a uvidíš. Na mě tam máš ještě zbytečně velký odklon na zadku vůči předku, ale jinak je 1,5° negativ celkem v poho. Tak jak tomu rozumím to bude spíš nedotáčivý, páč ten zadek stabilizuješ velkou sbíhavostí (která se pod plynem ještě zvětšuje) a ještě máš vůči předku větší grip v zatáčce. Ale nemám patent na rozum, takže to je třeba blbost a povolanější ti to vysvětlí líp.

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 08 bře 2018, 21:57
od Fernie
Jak píše jarka, přijde mi ta sbíhavost hrozně velká, stejně tak odklony. Nebál bych se dát předek na -1.

Pro zajímavost moje aktuální geo:
Předek:
Záklon: 4,6
Sbíhavost: 0
Odklon: -1

Zadek:
Sbíhavost: 0,12
Odklon: -1,7

Zase je tam vzadu větší odklon, než by asi bylo vhodný, ale dost mi to nastavení takhle sedí.

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 09 bře 2018, 21:54
od Muzzy
Stone7558 píše:přikládám fota, nastavené a doporučované geo

D9ky moc za rady


Pokud se ti podari nastavit variantu sport, je to urcite dobra varianta na vyuziti, ktery pises.....
V protokolu, ktery postujes je nekolik veci, ktery bych opravil.
Predni odklon - pokud lze nastavit vic, udelej to
Predni sbihavost - nastavit na 0, jakakoli sbihavost je je podle me prilis konzervativni a podporuje nedotacivost
Zadni odklon - zkusil bych nastavit obe strany stejne a jak rika jarka, vzhledem k hodnotam vpredu je otazka, jestli ho nesnizit ( lepsi by byl vetsi odklon vpredu...)
Zadni sbihavost - to je opravdu spatne, pro konzervativni setup dej sbihavost v ramci tovarnich hodnot, pro agresivnejsi (pretacivejsi) nastaveni dej az 0 ;)

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 12 bře 2018, 10:24
od Stone7558
Ahoj,

Btw. mam samosvor, ovlivňuje to nějaké hodnoty (např. sbíhavost na zadku, či jiné?) nebo i tak je nastavení Sport mě mě to nejvhodnější nastavení?

Gumy teda jsou obyč silniční 195/50 r15 7j disk, podvozek je oproti sérii o tak 3 cm sníženej, tlumiče bilstein b6, pružiny eibach prokit plus 2 cm podložek mezi pružinu a uložení vepředu a 3,5 cm vzadu - jinak se s tím nedalo jezdit jako to bylo nízké a prkené)

moc díky všem za reakce :-) Chci aby to auto mělo tak nějak vyvážené chování, jak to mx-5 má mít, s tím, že samozřejmě preferuju rozumnou přetáčivost, před nedotáčivostí, což asi každý miaták :-)


Jarka:


Vysvětlení, takhle mě to sprasili v Autoservice OK na Kolbenově v Praze..chtěl jsem tam nastavit ten Sport a s tímhle jsem odjížděl, dělal jsem geo poprvé a věděl jsem o tom prd. Ted pojedu k Malíkovi do Hostivic, dám mu to samé (Sport) a budu doufat, že mi to nastaví, v rámci možností přesněji.

Muzzy:

myslíš si, že je lepší mít větší odklon vepředu (třeba - 1,5 stupně) než vzadu (třeba - 1 stupen)? Což je opak toho co tvrdí toto asi nejpoužívanější nastavení geo pro MX-5 :-) Moc se s tom nevyznám, proto by mě zajímal tvůj názor. Díky


Fernie:

Nebere ti to zadní gumy zevnitř? Ten odklon na zadku mi příjde fakt dost, ale se sbíhavostí 0,12 to asi bude v pohodě. Btw. 0,12 minut myslím na každé kolo vid? Takže celková (obě zadní kola) sbíhavost na zadku 24' (minut)?

Díky

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 12 bře 2018, 15:39
od jarka
Stone: Kdokoli mi kdy nastavoval auto podle sebe a nebyl to člověk co aspoň trochu jezdil nějaký amaterský závody (nebo se v tom nějak vrtá :) ), tak to vždycky stálo za prd (resp. prostě nastaví něco co je v tolerancích od výrobce, který jsou ale podle mě dost široký - vůbec na auto jako je mx-5). Nechci generalizovat, ale ty lidi většinou nemají vůbec tucha jak co funguje a jen se drží tabulek od výrobců a většinou to nejsou hračičkové co by je to zajímalo a zkoušeli na to sami přijít. Jako osvědčený mi přijde nastudovat na netu, vědět alespoň trochu co a jak a pak být u nastavení geo a koukat jim pod ruce a halt kybicovat :) . Mám velmi dobrý zkušenosti s p. Kabátkem z Duba - nastavoval to poctivě, vyloženě si s tím hrál tak aby seděli odklony prakticky v minutách a ani neměl problém, když jsem chtěl abych seděl v autě (naopak jsme koukali jak se změní geo, když miatu zasednu a nebylo to úplně málo :) - doporučuju, pokud v autě jezdíš většinu času sám).