Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Moderátoři: Stepan P, Zed

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Otatoy » 20 led 2017, 22:38

Nějak nevím odkud začít, ani nevím jestli si pozorně četl. Nechceme rušit třídu touring, pouze budou vozidla rozdělena podle objemu jak je tomu napříč celým motoristickým světem. Stejně tak jako ty řikáš, že má každý čas upravit své auto tak aby zůstal v touring, tak tady ho může upravit tak aby měl konkurenceschopné auto ve své třídě (navíc se to jaksi nebude každej rok měnit, takže se nebudu v zimě klepat co si kdo zase vymyslí za novinku). Je tam taky prostor pro know how, aneb ať každej dělá jak umí a ně že budu s pravítkem v ruce nařizovat. Od tý doby co se řešej milimetry v F1 už se na ní taky nedá koukat. Amaterský seriál nemá být o tom , aby měl každej cenu vyhrát drahou výhru ale o tom aby sis zajezdil a porovnal časy proti ostatním. Navíc třída touring by po navrhované změně pravidel zela prázdnotou. Závodníků podle startovních listin bývá spíš kolem 25, takže se bavíme o hodině a ano o tu zkrátíme odpolední jízdy, zase zvažujeme udělat volné jízdy i dopoledne. To že někdo bude stát se studeným aute, k tomu se snad ani nebudu vyjadřovat, stejné jako dnes, čísla se navíc budou asi losovat a muže si taky auto nastartovat, že ano. Na jednu stranu chcete hrozně závodit, ale když je možnost zazávodit si víc (5 kol) tak je to najednou zase špatně.

Levné to je, organizované dobře taky. Vedení se změnilo už nekolikrát a nikdo o bourání nikdy nemluvil. Pokud to vyjde, bude to ještě levnější, neb jen našich 5x5000 za ZR zaplatí skoro jeden den na okruhu. MiataCup začínal bez všech těhlech srand okolo s pravidlama na 2 stránky A4 a nikomu nevadilo že nemá motivaci cenama a že tenrát někdo přišel a celý to zboural dneš už taky nikdo nevidí. Už nevim co k tomu dál říct ale evidentně si oddychové závody představujeme každý jinak.
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod widar » 21 led 2017, 16:46

Četl jsem tak pozorně jak jen to šlo a dokonce víc než jednou. Chápete o čem je a má být třída touring? Je to třída pro víceméně sériová auta. Pro lidi co mají mazdu na výlety, bez úprav, bez podvozků, bez lepivých gum, co nechcou řešit problémy na technické, ale občas si chtějí zazávodit. A když to nebude lama, ale trochu schopný řidič, proč by neměl mít šanci se umístit?? Dvanáct lidí z roku 2015 a čtrnáct z roku 2016 (bráno z celkových výsledků), tzn víc než třetina účastníků nemůže nebo nechce investovat peníze do úprav, díky kterým by sice mohli 5x za rok konkurovat nejrychlejším autům, ale zároveň by si auto ničili na to, na co ho používají nejčastěji (vyjížďky, výlety,...). Jak může někdo takový konkurovat Švaňkům s jejich 1.6 vážící bajvoko 700 kg postavené na 9 palcových slikách? K čemu je porovnání časů u neporovnatelných aut? Koho takové závodění, potažmo vyhrávání může vůbec bavit?
Nemůžeme dělit auta podle motoristického sportu, protože většina nemáme auta stavěná na motoristický sport, většinou máme auta na něco úplně jiného. Tohle je jen doplněk.
Zároveň je snad každému jasné, že nejde říct: auta budou sériová, pouze tak jak vyjela z továrny! Zaprvé to nikdo není schopný zkontrolovat, za druhé by takových aut skutečně moc nebylo. Při stáří těch aut a cenách originálních náhradních dílů, nikdo nemůže chtít aby byla kompletně sériová, ale taky nikdo nemůže chtít aby férově jezdila proti těm, která jsou cíleně na okruh upravená. Proto se hledá kompromis jak auta nechat co nejvíc vyrovnaná!
K tomu zení prázdnotou... loni startovalo s 1,6 celých šest lidí, přičemž auta byla 4, slovy čtyři.
Závodníků na jednotlivých podnicích loni (2016) startovalo 28 -36 - 35 - 32 - 35. V čem je to víc závod, když místo 3 kol pojedu 5? Vy si zase chcete zajezdit, ale kvůli dvěma měřeným kolům navíc budou všichni minimálně o hodinu a půl víc stát mimo okruh.
Já se teda miata cupu účastním zatím jen tři roky, ale nepamatuju si a nevím o tom, že by někdy někdo kandidoval s tím, že kompletně zruší všechna fungující pravidla, sponzory atd...
Lidstvo taky začínalo nahaté a s ulomeným klackem, taky tenkrát nikomu nevadilo, že nemá základní listinu práv a svobod a že si na vedlejší kmen nemůže vzít balistickou střelu ;) Ono to ve skutečnosti asi někomu vadilo, stejně jako kdyby člověku nevadilo chodit všude pěšky a tahat vše na zádech, nevymyslel by kolo. Až do teď to ale většina akceptovala.
Proč by oddychové závody nemohly být férové, kde má každý možnost vyhrát?
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Zed » 21 led 2017, 20:33

Dám tu moji reakci k dění na Facebookových stránkách Fanklubu MX-5, kde se sdružují kandidáti kolem Adama (Otatoy) a Guru, jakožto osobní vyjádření jednoho ze současných členů ZR. Sice je to vytržené z kontextu, ale třeba to někoho bude zajímat i tady.

Přečetl jsem tady tu hromadu příspěvků a zkusím se vyjádřit za sebe svým pohledem.

O tom, že se vedla každý rok diskuze nad pravidly opravdu nic nevím. Možná se vedla interní diskuze mezi Vámi někde v restauraci, ale ke mně se nic nedostalo, ani mi nikdo nenapsal, ani mě nikdo neoslovil s žádným návrhem/podmětem během celého ročníku 2016 (dřív jsem v ZR nebyl)!
Vlastně ano, jediný návrh, který přímo se mnou probíral Ota s Ondrou Plecháčem v Sosnové se týkal situace rovnosti konečného počtu bodů dvou a více závodníků. Navrhovali, aby se výsledné pořadí určilo místo stávajícího způsobu (lepší výsledek v posledním podniku), celkovým součtem časů za celou sezonu. Vzhledem k tomu, že se letos jelo 5 podniků, ale započítávaly se jen 4 nejlepší výsledky, tak skrz rozdílnost okruhů jsme se po chvíli s Otou i Ondrou shodli na tom, že to je nesmysl a vyšly by u každého naprosto rozdílné a nic nevypovídající časy.
Nic dalšího se ke mně nedostalo a ani nevím, že by někdo navrhoval něco komukoliv dalšímu se ZR.
Tak kde se potom, prosím, vedla ta zmíněná každoroční diskuze?

Když už tu padlo Šimonovo jméno a jeho návrh pravidel... Publikovat tu jeho návrh nebudu, to mi příjde nevhodné, ale určitě jste ho četli pokud se zúčastnil diskuze nad pravidly s Vámi. Nicméně Šimonův návrh se netýkal skoro vůbec pravidel, ale spíš obecného fungování a to co napsal bylo s prominutím jako z pohádky, na čemž se i shodnul zbytek ZR a až na návrh externí časomíry nevidím žádnou shodu s Vašim návrhem. Mimochodem sám Šimon v tom návrhu napsal "Zarazeni auta do tridy je odpovednost kazdeho zavodnika, touring je proste serie.", druhá věc je co ještě je "serie" a co už ne, ale to je dost individuální názor co tak vidím a celkem mě překvapuje, že se tu tak obrovsky liší přístup k tomuto. Každopádně Šimon se nijak víc nevyjádřil a pominu-li to, že to byl jeho jediný návrh k formátu a pravidlům MX-5 Cupu za celý ročník 2016 a vůbec se nezapojoval do našich debat, tak moc nevím, jak s takovým člověkem vést diskuzi a poslouchat ho, když mlčí.

K bratrům Plecháčovic... Osobně proti nim NIC nemám, respektuju je a už vůbec neshazuju jejich kvalitu řízení, ba naopak je obdivuju a rád si s nimi vždy promluvím. Mrzí mě, že tu obviňujete ZR z toho, že je chce poškodit a pravidla cílí proti jejich osobám. To, že jejich auto má úpravy jaké má (lamelový diferenciál, výfuk) je však věc druhá a z pohledu ZR takové auto už není sériové a patřící do třídy Touring. Proto byly tyto komponenty zakázány v návrhu pravidel pro ročník 2017 a osobně jsem tyto plánované změny Ondrovi sdělil po telefonu s dostatečným předstihem, aby se mohli eventuálně připravit na přechod do vyšší třídy Racing anebo dát zpět sériový výfuk a sériový diferenciál (ať už Torsen anebo otevřený) a zůstat v tříde Touring. Pokud by ZR proti nim něco měla, tak mohlo dojít k jejich přesunutí do vyšší kategorie už v sezoně 2016, což se, jak všichni víte, nestalo a kluci bojovali o vítězství až dokonce ročníku. Z mého pohledu tu šíříte nepravdivé spekulace a viníte ZR ze zaujatosti proti jednotlivcům.

Ke sponzoringu... To, že se povedlo sjednat sponzorství s firmou Elit považuji za zcela ojedinělou věc v našich podmínkách a v amatérském prostředí bez skoro žádné medializace a marketingového dopadu. Osobně si tohoto partnera vážím a ani by mě nenapadlo si ještě určovat jakým způsobem má sponzorství probíhat, natož poukazovat na to, že jsou vůbec nějaké věcné ceny od sponzora. Elit sponzoruje MX-5 Cup od sezony 2013, takže se chystá již pátý ročník se sponzorstvím touto firmou a zaráží mě, že se objevují protesty proti sponzoringu až nyní. Proč nikdo neprotestoval už při prvním ročníku 2013? Anebo po druhém či třetím ročníku a protesty proti sponzoringu se objevují až teď po 4 letech??? Proč sponzoring začal někomu tak najednou vadit a do té doby mlčel? Přestal ten někdo najednou ze sponzoringu profitovat? Já to bohužel nevím a pokud mi to někdo objasní, budu rád.

AmaterCup se nedá srovnávat s MX-5 Cupem, protože jsou zaměřením na značku aut zcela odlišné závody. V AmaterCupu může jezdit jakékoliv auto a spadne do třídy dle objemu, kdežto MX-5 Cup je zaměřen, jak už z názvu vypovídá, na jeden typ aut. Jen pro informaci, sám jsem AmaterCup několikrát jel a udivovalo mě a i ostatní tehdá, že jsem byl s mým autem zařazen do stejné třídy jako skoro seriová MX-5 1,8, třída B do 2500ccm/3000cm, což mi zpětně nepříjde vůbec férový přístup.

K pravidlům a všem návrhům, které různě padly... Nové zvolená ZR by určitě měla reflektovat vše, co se napsalo minimálně na foru, jako oficiálně zveřejněném prostoru k připomínkám MX-5 Cupu a pokud bude mít nová ZR Facebook, tak může vzít v potaz i to, co padlo tady. Do té doby je asi zbytečné upravovat nějaký návrh anebo se bavit "co bude až", to bude v kompetenci nové ZR spolu s úpravou či změnou pravidel.

Určitě jsem nepokryl vše, ale vesměs tu již na vše k čemu jsem nenapsal padly názory, se kterými se ztotožňuji.

charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod MX-5 Cup » 22 led 2017, 12:05

Otatoy píše:V bodech jak bychom si představovali třídy, pokud dojde ke změně vedení. Naivně předpokládám, že hlasy se budou rozdávat až teď ale vím že to tak jistě není. :)

Vozidla jsou rozděleny do následujících divizí:
Divize A- Vozidla Mazda MX-5: obsah do 1800 cm3 + NC1.8 a ND1.5
Divize B-Vozidla Mazda MX-5: obsah od 1800 do 2000 cm3 + NC2.0 a ND2.0

U divize A a B je zakázáno: Osazení motoru turbem a nebo kompresorem + jakýkoliv jiný motor, použití pneu bez homologace pro silniční provoz, odlehčení vozu odstraněním vnějších částí karoserie, jmenovitě: Kapota motoru, víko zavazadlového prostoru , dveře, nárazníky, střecha, světla, okna.

Divize C-Vozidla Mazda MX-5 osazená turbem a nebo kompresorem + jakýkoliv jiný motor, použití pneu bez homologace pro silniční provoz, odlehčení vozu odstraněním vnějších částí karoserie, jmenovitě:Kapota motoru, víko zavazadlového prostoru , dveře, nárazníky, střecha, světla, okna.
Divize OR-Otevřený závod pro všechna startující vozidla.

Co se týče výher, zůstal by pouze pohár a flaška sektu. Pokud sponzoring, tak pro všechny, ať už formou příspěvků, poukazů, slev nebo volných služeb v místě konání závodu.
Také zvažujeme prodloužení měřeného závodu na 5 kol, abychom si víc zazávodili.

Adam


Adame, dovol pár faktických poznámek k těmto návrhům Vaší skupiny kandidátů do nové ZR:

Rozdělení do divizí:
Návrh fakticky ruší dosavadní třídu TOURING, navrhované divize A a B jsou víceméně dosavadní třídou RACING, pouze rozdělenou podle objemu motoru na dvě.
V praxi by to znamenalo, že jezdci se "sériovým" autem by soutěžili s nesouměřitelnými auty - bez jakékoliv šance na přední umístění.
To jde v tomto bodě přímo proti návrhu změn předloženému v této diskusi dosavadní ZR - vrátit do třídy TOURING vyrovnanost tak, aby šikovný jezdec i se "sériovým" autem mohl dosáhnout na dobré umístění ve třídě. Samozřejmě jak té "sériovosti" dosáhnout, co povolit a co už ne, o tom se tu diskutuje.
(Poznámka: žádný člen dosavadní ZR v loňské sezóně ve třídě TOURING nestartoval ani to pro 2017 nemá v úmyslu. Zástupce sponzora, který loni v této třídě soutěžil, svoje auto prodal.)
K návrhu divize C: Opravdu jsme přesvědčeni, že auto se swapem jiného motoru než MX5 už nepatří do divize/třídy MX5.
A odstranění vnějších částí karosérie má už m.j. co dělat s bezpečností, která zajisté každé zodpovědné ZR musí ležet na srdci především.
Prostě se domníváme, dosavadní název UNLIMITED nelze brát zcela doslovně. Na to dosud byla třída OPEN.
Nicméně v těchto bodech divize D/třídy UNLIMITED se zdá být na rozdíl od budoucnosti tř.TOURING debata trochu akademická: zatím se nic takového neobjevuje, ale možná jen něco nevíme .....
Každopádně zde, stejně jako v ostatních bodech bude rozhodnutí na nové ZR.

Výhry - sponzoring:
Určitě hodnotné výhry mohou být pro někoho vysoce motivující (stejně jako u jiných to může být třeba touha zviditelnit se, ...), ale sponzor našeho seriálu už avizoval, že pro 2017 budou zřejmě ceny o dost skromější - loni se prostě zadařilo, ale opakovat se to už zřejmě jen tak nebude.
Obecně pro sponzory je obtížné dávat finanční příspěvek. Ale už roky pro účastníky našeho Cupu fungují velmi speciální ceny na vybrané MX5-díly a rovněž speciální slevy na celý katalog Elitu. A představ si: obraty tam od účastníků Cupu nejsou velké, využívá se to poměrně málo.
Pokud ale nová ZR rozhodne např. o zrušení výher za umístění nebo najde jiného sponzora s jinými možnostmi, může to jistě fungovat jinak než doposud.

Prodloužení měřené jízdy na 5 kol:
Dosud při jízdě na 3 měřená kola bylo třeba pro měřené jízdy vyhradit z celkových ca.8 hodin čistého času na ježdění, úsek ca. 2,5 hodiny.
Při změně na 5 měřených kol by to při zachování počtu soutěžících (ca.35) znamenalo prodloužení o dalších plusmínus 70 minut, kdy se nesmí na trať.
To by znamenalo buď o tento čas zkrátit ježdění pro všechny, nebo by se musel snížit počet soutěžících. Vše je samozřejmě možné.

Záměr Vašich kandidátů vzdát se v případě zvolení výhody platit snížené startovné:
Pokud by celá ZR zaplatila plné startovné, takto vzniklá částka navíc by umožnila jak píšeš zaplatit skoro jeden další den na okruhu, nebo snížení startovného na jeden podnik a účastníka o ca.150 korun (při 5 podnicích za sezónu). Tedy pokud by se nová ZR nerozhodla generovat přebytky rozpočtu, což se doposud nedělalo.

Všechno se dá dělat jinak.
Kdyby si opravdu chtěli všichni jen "oddychově" "zajezdit a porovnat časy proti ostatním", bez honby za výhrami nebo přehnaného honění ega, dalo by se to dělat - ad absurdum - třeba i následovně:
Žádné třídy/divize - přijeď s čím chceš. Každý sám si bude pomocí nějaké appky a vlastního smartphonu měřit časy a pak si je může porovnat s kámošem, se kterým se chce poměřovat. Žádná pravidla, žádná podezírání. Žádné ceny, žádné další náklady. Žádná závodní rada. Prostě jen někdo vybere peníze a pronajme okruh. Takže vlastně takový klasický trackday.

Nechme to však na nové závodní radě, která bude za pár dnů jasná.
A je dobře, že jsi zde "volební program" Vaší skupiny kandidátů zveřejnil, aby si voliči mohli vybrat.

Končící závodní rada
Webové stránky: http://mx-5cup.cz/
Pravidla pro sezonu 2019: ZDE
MX-5 Cup
 
Příspěvky: 28
Registrován: 06 led 2017, 15:57

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod spoofan » 22 led 2017, 13:57

Otatoy píše: Nechceme rušit třídu touring, pouze budou vozidla rozdělena podle objemu jak je tomu napříč celým motoristickým světem.


Pak tam lze pustit každé auto, jak je napříč motoristickým světem běžné. Tohle je MX-5 Cup, a proto má specifická pravidla.
Nebo do touring můžeme pustit cat, je to přeci série se správným objemem.



Sent from my Lenovo A7010a48 using Tapatalk
Díly na MX-5 NA/NB

I am not into fake things - including boobs and wheels.
1.8 NA BRG + jedna lady + brap
spoofan
 
Příspěvky: 612
Registrován: 26 říj 2012, 14:55

Předchozí

Zpět na MX-5 Cup

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků