Přečetl jsem tady tu hromadu příspěvků a zkusím se vyjádřit za sebe svým pohledem.
O tom, že se vedla každý rok diskuze nad pravidly opravdu nic nevím. Možná se vedla interní diskuze mezi Vámi někde v restauraci, ale ke mně se nic nedostalo, ani mi nikdo nenapsal, ani mě nikdo neoslovil s žádným návrhem/podmětem během celého ročníku 2016 (dřív jsem v ZR nebyl)!
Vlastně ano, jediný návrh, který přímo se mnou probíral Ota s Ondrou Plecháčem v Sosnové se týkal situace rovnosti konečného počtu bodů dvou a více závodníků. Navrhovali, aby se výsledné pořadí určilo místo stávajícího způsobu (lepší výsledek v posledním podniku), celkovým součtem časů za celou sezonu. Vzhledem k tomu, že se letos jelo 5 podniků, ale započítávaly se jen 4 nejlepší výsledky, tak skrz rozdílnost okruhů jsme se po chvíli s Otou i Ondrou shodli na tom, že to je nesmysl a vyšly by u každého naprosto rozdílné a nic nevypovídající časy.
Nic dalšího se ke mně nedostalo a ani nevím, že by někdo navrhoval něco komukoliv dalšímu se ZR.
Tak kde se potom, prosím, vedla ta zmíněná každoroční diskuze?
Když už tu padlo Šimonovo jméno a jeho návrh pravidel... Publikovat tu jeho návrh nebudu, to mi příjde nevhodné, ale určitě jste ho četli pokud se zúčastnil diskuze nad pravidly s Vámi. Nicméně Šimonův návrh se netýkal skoro vůbec pravidel, ale spíš obecného fungování a to co napsal bylo s prominutím jako z pohádky, na čemž se i shodnul zbytek ZR a až na návrh externí časomíry nevidím žádnou shodu s Vašim návrhem. Mimochodem sám Šimon v tom návrhu napsal "Zarazeni auta do tridy je odpovednost kazdeho zavodnika, touring je proste serie.", druhá věc je co ještě je "serie" a co už ne, ale to je dost individuální názor co tak vidím a celkem mě překvapuje, že se tu tak obrovsky liší přístup k tomuto. Každopádně Šimon se nijak víc nevyjádřil a pominu-li to, že to byl jeho jediný návrh k formátu a pravidlům MX-5 Cupu za celý ročník 2016 a vůbec se nezapojoval do našich debat, tak moc nevím, jak s takovým člověkem vést diskuzi a poslouchat ho, když mlčí.
K bratrům Plecháčovic... Osobně proti nim NIC nemám, respektuju je a už vůbec neshazuju jejich kvalitu řízení, ba naopak je obdivuju a rád si s nimi vždy promluvím. Mrzí mě, že tu obviňujete ZR z toho, že je chce poškodit a pravidla cílí proti jejich osobám. To, že jejich auto má úpravy jaké má (lamelový diferenciál, výfuk) je však věc druhá a z pohledu ZR takové auto už není sériové a patřící do třídy Touring. Proto byly tyto komponenty zakázány v návrhu pravidel pro ročník 2017 a osobně jsem tyto plánované změny Ondrovi sdělil po telefonu s dostatečným předstihem, aby se mohli eventuálně připravit na přechod do vyšší třídy Racing anebo dát zpět sériový výfuk a sériový diferenciál (ať už Torsen anebo otevřený) a zůstat v tříde Touring. Pokud by ZR proti nim něco měla, tak mohlo dojít k jejich přesunutí do vyšší kategorie už v sezoně 2016, což se, jak všichni víte, nestalo a kluci bojovali o vítězství až dokonce ročníku. Z mého pohledu tu šíříte nepravdivé spekulace a viníte ZR ze zaujatosti proti jednotlivcům.
Ke sponzoringu... To, že se povedlo sjednat sponzorství s firmou Elit považuji za zcela ojedinělou věc v našich podmínkách a v amatérském prostředí bez skoro žádné medializace a marketingového dopadu. Osobně si tohoto partnera vážím a ani by mě nenapadlo si ještě určovat jakým způsobem má sponzorství probíhat, natož poukazovat na to, že jsou vůbec nějaké věcné ceny od sponzora. Elit sponzoruje MX-5 Cup od sezony 2013, takže se chystá již pátý ročník se sponzorstvím touto firmou a zaráží mě, že se objevují protesty proti sponzoringu až nyní. Proč nikdo neprotestoval už při prvním ročníku 2013? Anebo po druhém či třetím ročníku a protesty proti sponzoringu se objevují až teď po 4 letech??? Proč sponzoring začal někomu tak najednou vadit a do té doby mlčel? Přestal ten někdo najednou ze sponzoringu profitovat? Já to bohužel nevím a pokud mi to někdo objasní, budu rád.
AmaterCup se nedá srovnávat s MX-5 Cupem, protože jsou zaměřením na značku aut zcela odlišné závody. V AmaterCupu může jezdit jakékoliv auto a spadne do třídy dle objemu, kdežto MX-5 Cup je zaměřen, jak už z názvu vypovídá, na jeden typ aut. Jen pro informaci, sám jsem AmaterCup několikrát jel a udivovalo mě a i ostatní tehdá, že jsem byl s mým autem zařazen do stejné třídy jako skoro seriová MX-5 1,8, třída B do 2500ccm/3000cm, což mi zpětně nepříjde vůbec férový přístup.
K pravidlům a všem návrhům, které různě padly... Nové zvolená ZR by určitě měla reflektovat vše, co se napsalo minimálně na foru, jako oficiálně zveřejněném prostoru k připomínkám MX-5 Cupu a pokud bude mít nová ZR Facebook, tak může vzít v potaz i to, co padlo tady. Do té doby je asi zbytečné upravovat nějaký návrh anebo se bavit "co bude až", to bude v kompetenci nové ZR spolu s úpravou či změnou pravidel.
Určitě jsem nepokryl vše, ale vesměs tu již na vše k čemu jsem nenapsal padly názory, se kterými se ztotožňuji.
Otatoy píše:V bodech jak bychom si představovali třídy, pokud dojde ke změně vedení. Naivně předpokládám, že hlasy se budou rozdávat až teď ale vím že to tak jistě není.
Vozidla jsou rozděleny do následujících divizí:
Divize A- Vozidla Mazda MX-5: obsah do 1800 cm3 + NC1.8 a ND1.5
Divize B-Vozidla Mazda MX-5: obsah od 1800 do 2000 cm3 + NC2.0 a ND2.0
U divize A a B je zakázáno: Osazení motoru turbem a nebo kompresorem + jakýkoliv jiný motor, použití pneu bez homologace pro silniční provoz, odlehčení vozu odstraněním vnějších částí karoserie, jmenovitě: Kapota motoru, víko zavazadlového prostoru , dveře, nárazníky, střecha, světla, okna.
Divize C-Vozidla Mazda MX-5 osazená turbem a nebo kompresorem + jakýkoliv jiný motor, použití pneu bez homologace pro silniční provoz, odlehčení vozu odstraněním vnějších částí karoserie, jmenovitě:Kapota motoru, víko zavazadlového prostoru , dveře, nárazníky, střecha, světla, okna.
Divize OR-Otevřený závod pro všechna startující vozidla.
Co se týče výher, zůstal by pouze pohár a flaška sektu. Pokud sponzoring, tak pro všechny, ať už formou příspěvků, poukazů, slev nebo volných služeb v místě konání závodu.
Také zvažujeme prodloužení měřeného závodu na 5 kol, abychom si víc zazávodili.
Adam
Otatoy píše: Nechceme rušit třídu touring, pouze budou vozidla rozdělena podle objemu jak je tomu napříč celým motoristickým světem.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků