Ahoj,
takže něco za závodní radu.
Brandon píše:K zatím jediné odpovědi od člověka, který mx-5 cup dle reakce nejezdí.
A Brandon jezdí?
Brandon píše:Zatímco člověk, který si přinese čínský coilover jen kvůli nastavení tuhosti automaticky spadá do 2. kategorie, kde bude akorát zdržovat
Při znalosti pravidel MX-5 Cupu by měl zdržovat jak?
vhml píše:Zkusím ti odpovědět, aniž bych o tom věděl něco víc, jen ze zkušeností z jiných závodů, kde dělám technika:
1) U použití jen snížených pružin, máš takous jakous jistotu, že je to kombinované se sériovým tlumičem, popř tlumičem od sériových vlastností se moc nelišící. Zatímco ve chvíli když dovolíš coilover, tak už v rámci předpisu nerozlišíš jestli je to nefukční šmejd z ebaye nebo tlumiče za 50 tisíc. Což není pro kategorii ,,sériových" aut správně.
Ano, takto je pravidlo zamýšleno. Stavitelné pružiny a tlumiče mají zásadní vliv na jízdní vlastnosti. Samozřejmě záleží na typu a stáří, ale právě proto to nelze individuálně posuzovat. Jsou „coilovery“, které v novém stavu fungují excelentně (a na okruhu zvlášť), ale ve velmi krátké době tlumiče ztratí svoje vlastnosti. Na druhou stranu třeba Ohlins bude fungovat na výbornou několik let, ale něco to stojí.
Brandon píše:1) není absolutně pravda, že kombinace snížené pružiny s jiným tlumičem se od seriových vlastnostní neliší. Toto pravidlo je prosím pěkně celkem nesmysl vzhledem k tomu, že stavající pravidla umožňují do 1. kategorie vstoupit s naprosto bezkonkurenčním povodzkem (klidně za zde uvedených 50tis Kč) sestaveným tak, aby podrtil veškerá seriová auta na okruhu, ovšem za neporušení pravidel jen kvůli tomu, že nemá možnosti nastavení. Zatímco člověk, který si přinese čínský coilover jen kvůli nastavení tuhosti automaticky spadá do 2. kategorie, kde bude akorát zdržovat. Samotné nastavení u levných podvozků nepřidá vesměs nic nehledě na fakt, že nefungují zdaleka tak dobře, jako slušný podvozek z volitelné kombinace tlumičů a pružin. Jedná se auta stářím kolem 20 let a není na místě si myslet, že budou závodníci 1. kategorie pořizovat originální povozky nebo nějaké náhrady kvalitou zásadně převyšující originální.
Zde právě píšeš, že nelze rozlišit, co je dobrý a co špatný coilover. A cílem třídy touring je, aby šlo o co nejvíc sériovou a dostupnou třídu, kde se bude moci účastník poprat o stupně vítězů a nebude muset mít podvozek za 30 tis.
Odlehčování: samozřejmě jedna z věcí, která je základem automobilových závodů….ale vše má svou míru a jak se píše v pravidlech, jsou povoleny úpravy, které neohrozí bezpečnost posádky vozidla a ostatních účastníků podniku. A to by měli mít účastníci na paměti!
Jakýkoliv zásah do karosérie mění vlastnosti a chování deformačních zón. Nepředpokládáme, že na takovéto úpravy bude mít někdo homologaci a třeba jen nahrazení předních a zadních příček a zkrácení nosníků bude mít dopad na bezpečnost. A to nejen pro samotného řidiče a spolujezdce, ale i pro další závodníky. Je pak na zvážení organizátorů každé soutěže, zda chtějí takový vůz pustit mezi ostatní auta.
To znamená, že do karoserie by se nemělo zasahovat odebíráním jejích částí. Samozřejmě ze vyztužování a zpevňování je povoleno. Přední okno má být součástí vozidla. Blatníky a nárazníky také – zde existuje možnost používat třeba carbonové díly, které jsou na trhu v nabídce.
To auto, co je na obrázku je vzhledem k bezpečnosti absolutní nesmysl včetně toho, že pánové na sobě nemají potřebné ochranné prvky. Pokud by se tou auto převrátilo, tak budou mít minimálně zle odřené vrchní části těla, případně zlomené ruce a vzhledem k pásům i možná vypadnou z vozu.
Swap motoru – jak píše Winie, má motor z ničeho jiného, tak už to přece není MX5 - může do kategorie open a tento fakt platí i pro ostatní třídy.
Toto jsou amatérské závody a všichni účastníci mají přece stejné moto - děláme to pro zábavu a zlepšení dovedností. Pokud má někdo větší soutěžní ambice a nebo případně ambice další a chce být vidět na stupni vítězů, tak může zvolit profesionálnější formu závodů.
Podpis:
Současná závodní rada