OK, tak sucha vozovka a vozovka pokryta snehom.. to sa ti snad uz stalo predstav si situaciu ze ides trochu rychlejsie, pred tebou zakruta, pribrzdis, a vo vrchole zatacky pridas plny. odstrediva sila sposobuje to ze zvisla sila posobiaca na koleso na vnutornej strane zakruty sa znizuje, laicky sa da povedat ze sa znizuje adhezia na kolese. ak mas otvoreny diferencial, vacsina krutiaceho momentu sa prenesie tam kde je nizsi odpor, teda vnutorne koleso, ak mas LSD sily sa ti "rovnomerne" rozlozia, na obe kolesa a to znamena moznost prejazdu vo vyssej rychlosti.. auto je stabilnejsie... neviem ci najdes nejake zavodne auto ktore ma open diff..
ak sa mylim tak ma prosim niekto opravte..
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails) IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG
McLaren MP4-12C má otvorený diferenciál. Tiež nad tým už nejakú dobu premýšlam, prečo Ešte ma napadá Jaguar S-Type R, ktorý má 400 koní a nepochopiteľne nemá LSD.
K téme:
Moja žena používa Mazdu MX-5 NB s klimatizáciou a servom celoročne. Zima, leto, mráz, sneh. Je spokojná, auto vynikajúco kúri, veľmi rýchlo je v ňom teplo a je to skvelé auto, však Nemáme k nej hardtop, takže cez zimu dosť často ošetrujem strechu, nech jej soľ neškodí
mojžo píše:McLaren MP4-12C má otvorený diferenciál. Tiež nad tým už nejakú dobu premýšlam, prečo Ešte ma napadá Jaguar S-Type R, ktorý má 400 koní a nepochopiteľne nemá LSD.
OK, vynimka potvrdzuje pravidlo..
McLaren ma brake steer system, ktory eliminuje nedostatky open diff...
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails) IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG
jaco: MX-5 s open diffem jsem nikdy neřídil na hraně, takže ber moje ponatky spíše s rezervou a podložené spíš jen pozorováním. Na suchu imho moc velký rozdíl nenastává, protože ani 1.8 nemá zrovna síly na rozdávání --> a na mocné powerslidy. Takže rozdíl jde citelněji poznat jen v pomalých zatáčkách a vracečkách do kopce - kde se open diffu zapálí vnitřní kolo. Nicméně kolega Miata s NA 1.6 vždycky říká, jak mi závidí ten svor, a že mě to ze smyku táhne mnohem líp, než jeho... Mi ale přijde, že na suchu to je spíš takové házení zadkem, než nějaké monstr drifty, takže absence torsenu lze s přimhouřenýma oběma očima oželet...
Rozdíl nastane až za mokra a hlavně na sněhu. Torsen jde ochotněji bokem a má znatelně více trakce, takže je i líp řiditelný. Tam bych řekl, že už je rozdíl citelný.
Jinak mechanický diferenciál s omezenou svorností má dnes máloco. Téměř všude ho nahradily elektronické ekvivalenty a různí trojpísmenkoví trpaslíčci. Takže nejen, že ho nemá McLaren, nemá jej žádné Porsche krom R a RS modelů, u Ferrari už není k nalezení spoustu let pokud mne paměť neklame... atd. atd.
Jazda s LSD diferenciálom je zakaždým lepšia. Ano, na suchu to u MX5 tak nejako netreba, pretože jej chýba výkon na kolesách, ale na všetkých ostatných podložiak je to iba a iba plus.
Pamätám si ako som na Omege MV6 vymenil normálny diferenciál za LSD. To bolo... Ako keby som kúpil úplne iné, oveľa lepšie auto.
No, zatim to vypada tak, ze dosahnu cenove tak akorat na NB 1,6 v nejakym trochu normalnim stavu bez HT a budu rad kdyz jsem se dozvedel, kolik dostanu za svoje stavajici auto.. je to boj