Ahoj všichni,
když už sem budu občas něco psát, tak abysme si nebyli cizí...
Miatu mám třetím rokem. Černé NBFLko bylo pro mě už od nějakých 14 jedním z vysněných aut a musím říct, že dostálo mých očekávání. Jelikož je to pro mě daily driver, tak jsem před třemi roky hledal nějakou v lepším stavu, což se zadařilo. Za 50 000 km (co jsem v ní najel já) se vedle údržby nemuselo na autě dělat vůbec nic, nicméně části karoserie, co začínaly korodovat (prahy, víko kufru) se preventivně vyměnily, protože to auto nemám v plánu pouštět. Vyměnil jsem i další drobné díly, které byly popraskané, vrzaly,... auto už má hardtop (nemám rád kabriolety
), druhou sadu gum (Dotz Brands Hatch 17'' na léto, mazďácké 15'' na zimu). Možná to zní sebevědomě, ale dovolím si tvrdit, že auto je v lepším stavu než když se kupovalo
Rád bych v tom trendu pokračoval a postupně auto utužoval a vylepšoval. Představu mám docela přesnou.
Nemám technické vzdělání (studuju film), nicméně od doby, co mám Miatu, jsem se začal o auta zajímat trošku do hloubky, postupně Miatu rozebírám a zase skládám (kolikrát pod úplně směšnou záminkou, abych se ve skutečnosti mohl podívat co kam vede a co a jak přesně funguje
). Dosud jsem se pohyboval jenom na amerických fórech, kde jsou naprosto super lidi, se kterým jsem vyřešil už celou sérii problémů. Problém ovšem nastane, co se týče náhradních a aftermarket dílů, kdy v USA jsou tyto věci zpravidla bezproblémově dostupné, v Evropě ovšem nesehnatelné nebo předražené. Musím se přiznat, že problém asi vychází z toho, že absolutně nejsem znalý evropského trhu, nevím, kteří dovozci/prodejci/výrobci tady jsou důvěryhodní atd.
Co se týče přiznání, tak se omlouvám, technické názvosloví kolem aut znám pouze v angličtině. V tom českém hodně tápu, takže možná občas budu muset poprosit o upřesnění. Jakmile tady použije ještě ke všemu slang, tak se úplně ztrácím. Další z přiznání asi je, že ani na NAčkovou nebo NCčkovou Miatu si nijak nepotrpím. Co se týče úprav, tak jsem fanoušek každého, kdo si svoje auto nějak uzpůsobí, nicméně obecně preferuji když zůstane zachována duše auta a jsou jenom posilovány přednosti. Přehnané bodykity ani V8 swapy asi nejsou moc moje věc, ale baví mě si číst o takovýchto projektech.
Daň za dobrý stav mojí Miaty byl fakt, že je to 1.6. Neříkám, že těch cca 80 kW je málo, ale je
Taky si nejsem úplně jistý diferenciálem s tím, že motor za 1.8 nehodlám měnit do té doby, dokud 1.6 drží. S diferenciálem to vidím úplně totožně. Úpravy jsem zatím nedělal veškeré žádné, rád bych s nimi pomalu začal tento rok a to turbodmychadlem. Chystám se asi vzít nějaký kvalitnější kit, nicméně problém je s exhaust manifold (v češtině jsou to "svody"?). Z důvodu případné reklamace a poštovného jsem doufal, že tady narazím na osvědčený tip někoho lokálního, ale narazil jsem tady na topic, kde lidi nakonec končí s JDM dovozem.
Možná jsem se s někým z vás už občas potkal na silnici, pořád na mě někdo mává (hlavně lidi z NCček) - když si všimnu včas, mávám zpět. Nejčastěji jezdím trasu Slovácko-Brno.
2002 NBFL 1.6 - černá. Potkáme se buď na Slovácku, na západním konci Prahy nebo někde mezi.