S tvojím rozpočtem asi nekoukáš na NA a NB, takže 1.6 ti nehrozí, a pokud bys přecijen nakonec šel do nějaké NBfl, tak ti určitě v rámci rozpočtu zbydou peníze i na hezkou opravu případné koroze (není to tak neřešitelný problém jak se zdá).
Přiznám se že ceny NCček úplně nesleduji, ale myslím že kolem 300 tisíc už byly slušné faceliftové dvoulitry, takže za 250t věřím že předfaceliftovou 1.8 seženeš bez problému, a nejspíš také i se slušnou rezervou na opravy.
I když mám NAčko jako daily, tak bych NA nebo NB úplně s čistým svědomím jako daily nedoporučil, i když to jde. NC je ale úplně jiné auto, a myslím že nebude o nic horší daily než ta Z3 nebo Mercedes. Určitě bude levnější provozně, a pokud vím, i jízdně je zábavnější. Šestiválec bavoráku je sice fajn, ale cenově bude asi spíš výš, ty kompresorové Mercedesy sice taky jedou svižně, ale lehkosti MX-5ky se nevyrovná ani jedno, pokud tedy hledáš za volantem i zábavu, tak si myslím že jsi na správném fóru
Pokud máš dilema hard/soft top, tak ti k tomu řeknu jen že už pátým rokem parkuju ceoročně se soft topem na parkovišti na sídlišti v Praze, a nedošlo nikdy k žádné škodě ani člověkem, ani sněhem či deštěm. U NCčka je podle mojeho názoru ten elektrický hardtop vyloženě ohyzdný, ale se střechou nahoře je v tom větší komfort než pod hadrem. Taky jsem nikdy neslyšel že by se ten mechanismus nějak vyloženě vysíral, takže asi není třeba se toho nějak bát.
Nakonec bych tě nasměroval i na facebookový fanklub MX-5, připadně skupinu s MX-5 díly, tohle fórum je sice fajn ale členská základna tu není tak veliká, ve zmíněných skupinách je inzerce podstatně živější a občas se tam najdou lidé, kteří inzerované auta třeba osobně znají a dají reference.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?