od Andy4 » 04 zář 2012, 10:03
...ono s tým plynom to nieje až taká tragédia, zväčša sa jedná len o predsudky a nevädomosť. Pri veľkom motore sa spotreba dvihne tak o cca 1lit. Prepnutie na plyn prebieha aspoň v mojom prípade do 1 km, v závislosti na hustote premávky. Revízia LPG systému ročne stojí 10€, výmena prietokového filtra plynu 5€/20tis KM. Negatíva postrehnuté mnou po cca 50tis KM/ 16mesiacov je dĺžka tankovania plnej nádrže zza 3-5minút, v SR/ČR sú tankovacie stojany mimo stojanov teda v zime je tankovanie fakt nepríjemné. Všade inde v blízkej EU (PL,A, HU, DE,...) sú LPG stojany medzi normálnymi stojanmy na čerpačkách, teda chránené pred vetrom, snehom, dažďom. Zákaz vjazdu do podzemnej garáže, to je asi najvýznamnejší nedostatok montáže, ale vzťahuje sa skôr k predpotopným LPG zmiešavačom, nie novodovým vstrekovacím systémom. V prípade miaty by som zvažoval montáž až po definitívnom prekalkulovaní nákladov vs. priestorových obmedzení, v prípade inného vozidla bez debaty snáď okrem motorov BOXER/TSi nieje problém s montážou a bezproblémovým využívaním LPG v motoroch.
fully restored NB '98 1.6 LSD