No ja mel v podstate ten stejny motor v mx-3 (1.6 B6D) a rozdil oproti 1,8 BP je hodne velky za jakychkoliv okolnosti. At uz se tyce pruznosti, zrychleni. Potencial silnejsi motoru vyuzijes kdekoliv a kdykoliv. Nehlede na to ma 1.8 stejnou, ne-li v nekterych situacich mensi spotrebu. Jezdim s tim bez problemu za 7,5 l a to se teda neloudam (mam 6kvalt). Za me, rozhodne 1,8.
Jasný, rozhodně je lepší jednaosma... Většinou byly líp vybavený apod. Já mluvil o tom, že deset let starý auto bych hledal spíš v evidentně super stavu. Ta jednaosma nemá zas takovej rozdíl ve výkonu - opravdu znát je až to FL.
Každopádně držim palce ať dovezeš mazlíka - ostatně u MX-5 uděláš chybu těžko
PavelS píše:Ta jednaosma nemá zas takovej rozdíl ve výkonu - opravdu znát je až to FL.
s tim proste nesouhlasim
Beru - já mluvim ze zkušeností - moje 1.6 vs víc 1.8em... Víc znát to bylo až na dálnici, jinak prostě ne. Na srazech sme dělali s klukama vylomeniny typu že sme si nechali ujet skupinu a pak si ukázali kvalt. Třeba dvě - pak se odpočítalo a drtilo se pár zatáček... Nebo akcelerace při popojíždění po dálnicích apod - 1.8 mi začali ujíždět až nad tu stovku. Nemám důvod si to vymejšlet
napodobne. Stejny motor, jen malinko slabsi 79kW jsem mel 3 roky v MX-3. Auto je vahove srovnatelne s mx-5, a proste 1,6 se do otacek tolik nechce, a ani nahodou nema srovnatelny zatah od 3500 RPM. Jedine, s cim muzu u sebe polemizovat, je 6kvalt, ktery je naskladany vice na kratko. rozdil min. 30 koni / 0-100 (7,9 vs. 9,7) na tak lehkem aute proste znat jde.
To me by spis zajimalo, proc je ten rozdil znatelny az u NBfl? Co ja slysel, tak ty 3kW jdou sotva poznat (to se neni ani cemu divit) a auto je dokonce pomalejsi nez seriova 1.8 NB s sestikvaltem, a to kvuli kolum a pneumatikam. Ale to mozna bude i pripad od pripadu jine... Kazdopadne vyhoda NBfl bude urcite minimalne ve spotrebe. Jestli je rozdil mezi 1.6 a 1.8 NB se da celkem jednoduse vycist z tabuelk - spotreba srovnatelna, vykon i kroutak lepsi, zrychleni lepsi... Dokonce i stejna sazba povinneho rucceni. Jedine, v cem by mohla 1.6 vyhrat, je vetsi "tocivost", o tom jsme i slysel. Popravde mi prijde i s 1.8 auto docela pomale, s 1.6 uz bych mel asi davno nainstalovane turbo, nebo to nejak podobne resil
1999 10th AE Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Tak za sebe budu celkem stručný - fakt asi záleží na co kdo to auto chce. Já jsem od začátku řešil přechod z choppera na kabrio - auto na pohodové ježdění. Tady fakt zvítězilo NBFL 1,6. Oproti NB hezčí přední světla, atd... Kdybych řešil sportovní charakter jízdy, asi bych ještě počkal na nějakou NBFL 1,8.... r.2001 a výš.