Gali: Ano je to Miata ze Su od staršího z bratrů, kdy i mladší má Miatu naopak v plné palbě r. 2003.
Přesně jak Gali píše, auto vzhledově v pěkném stavu, krásná červená barva,pro kterou mám slabost. Ale pěkně popořádku. Dnes jsem vyrazil odpoledne z Opavy směr SU podpořen příslibem Rastyho77, že mne bude navigovat, kam se podívat při prohlídce Mazdy MX5. Sraz jsem měl s mladším z bratrů, který má, jak uvádím výš, Miatu v té vínové barvě. Následně jsme jeli přímo do Šumperku a setkali se s jeho starším bráchou, který Miatu prodává. Pánové jsou čiperní, kdy mají Miaty ve věku nad 70 let, ale starší má problém se zády a proto auto prodává. Po otevření garáže jsem už viděl auto doma. Moc pěkný, přikrytý plachtou jak veterán. Oba pánové na mne dělali dojem solidních penzistů. Prověřil jsem si lak měrkou a auto nebylo přelakované, lak je origo, ale kolem lemů už někdo celkem neodborně opravoval korozi, kdy lem na PZ straně je vyhnutý směrem ven, místo aby byl cca kolmo k blatníku. Lem na LZ blatníku je také opravovaný samodoma. Kolem osvětlení SPZ puchýře a u odtokové dírky provedena oprava a místo přelepeno obdélníkovou páskou. Pak jsem zavolal Rastyho77 a ten mne navigoval, kam se podívat a šáhnout.Nosník v motorovém prostoru na pravé straně je docela dost chycený. Když jsem prsty zatlačil, plech křupal a do dlaně mi vypadlo několik plechových šupin. Popsal jsem situaci Rastymu77 a dozvěděl jsem se,že nosník bude zřejmě nutno opravit . Prodávající dle chování neměl o korozi nosníků u Miat ani tušení a evidentně zesmutněl, neboť se domníval, že auto je v absolutně supr stavu na uvedený ročník 2001. Já nemít info od Rastyho77 za což mu děkuji, Miatu bych pravděpodobně koupil, hotovost jsem měl s sebou.
Je vidět, že ani na STK o takové závažné bolesti nic neví, protože v pondělí auto STK prošlo. Za 100 tis.Kč s následnou opravou nosníků a lemů+ lak cca 40 tis.Kč to je přijatelné. Za 135 tis.Kč + oprava a jsem na ceně NC, které se v Táboře prodávalo v pěkném stavu. Závěrem: první dojem leštěnka, co nevyjede když je mokro a jen jaro-podzim. (v D majitelka jezdila zcela jistě celoročně, na Miatě jsou úchyty na HT.
Tolik za mne. Za blbý výlet se na pány nezlobím, neboť o korozi nosníků zcela jistě nevěděli a mladší mne po návratu požádal,ať mu změřím lak a omacám nosník. Lak OK originál, nosník chycený, ale v počátečním stavu oproti Miatě od jeho bratra. Dali jsme si čas na rozmyšlenou a zítra třeba s chladnou hlavou něco nabídnu.
A tak se i stalo.