Nová generace ND...?

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod Winie » 23 bře 2016, 13:09

tomybandit píše:chalani ja vas nechapem,heh..kupujete si cabria abyste snivali o kupe,heh...hlavna vyhoda Miaty je v tom ze je to kabrio...to uz mozte potom kupit aj hyundai coupe :D
Naopak tento pocin je uzasny, Miata ziska na exluzivite.
Ale nevravim ze ked som videl navrhy MX5 ND kupe ze nevyzerala uzasne :D , ale bez moznosti dat prec strechu to auto pre mna straca vyznam ;)


To si můžeš koupit Fiat Barchetta, nebo Astra cabrio ;) Hlavní výhodou miaty je výborná konstrukce.

Celé se to odvíjí od toho, jakým stylem majitel s autem jezdí. Pokud prasíte na okreskách, ocenili by jste spíš coupe, pro cruising spíš roadster.
Osobně vždy při rychlé jízdě mám střechu nahoře.

Co se týče Targy, tak úvahy o vyšším těžišti a váze jsou určitě dobré. Pevnost bych v tom výrazně větší nehledal, protože pořád není okno a střecha fixně spojené. Nicméně pro běžnou použitelnost je tohle řešení lepší a design je neoddiskutovatelně krásný.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod hospodský » 23 bře 2016, 13:31

Jsem rad, ze v tom nejsem sam. Hezke, ale nechtel bych to. Ani kocka, ani pes.
Die Kurvenstar
Uživatelský avatar
hospodský
 
Příspěvky: 459
Registrován: 28 črc 2014, 22:54
Bydliště: Valašské serpentiny

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod phantomond » 23 bře 2016, 14:13

Souhlasím s tím, že manuální verze by mi přišla mnohem lepší, ale jinak jsem na tom stejně jako Mike. Targa je pro mě nejlepší verze. Kdyby třeba taková Honda CRX měla náhon na zadek jízdní vlastnosti Miaty, byla by to pro mě jasná volba. Navíc jsem obecně zatížený na hondí motory. Kdybych třeba mohl sehnat MR2 za cenu srovnatelnou s mazdičkou, byla by to taky jasná volba. Mám mazdičku moc rád, ale byla to i volba financí, protože MR2 v takovém stavu, v jakém bych si představoval, by mě vyšla na dvojnásobek. No a na dnešním trhu žádné podobné auto není, buď pravověrné kupé, nebo tu byla MX-5 jako roadster. Nějaká varianta jako CRX nebo nedej bůh MR2 tu prostě chyběly. No a právě targa miata by mohla být tím, čím jsem vždycky chtěl aby bylo CRX. Takže pro mě by to mohlo konečně být dostupné auto snů, které si třeba za pár let pořídím. Proto alespoň u mě tolik radosti. Navíc nejsem až takový gůrmán, abych těch pár kg navíc a o pár cm vyšší těžiště poznal, takže bych určitě targu verzi zvolil, protože se mi prostě strašně líbí.
Je ale pravda, že manuální verze targy by se mi líbila mnohem víc. Nejen kvůli úspoře hmotnosti a místa, ale i kvůli jednoduchosti a dlouhověkosti. Oprava tohohle systému bude určitě finančně zajímavá.
Uživatelský avatar
phantomond
 
Příspěvky: 292
Registrován: 22 zář 2015, 16:30
Bydliště: Brno

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod Safa » 23 bře 2016, 14:36

Pecka! Na představení ND s pevnou skládací střechou jsem hodně čekal a výsledek se mi líbí, i když to nebude klasika, ale targa. Podle mě to je o zvyku...
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod Jirka » 23 bře 2016, 19:19

Vypadá to zajímavě, líbí se mi to, pro cestování to musí být pohodlnější... ale propána proč tam zůstaly ty rollbary? :o
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod vojtacz » 23 bře 2016, 20:52

Tady říkají, že je to ještě prototyp, takže se to ještě může změnit (ty rollbary myslím)

http://www.theverge.com/2016/3/22/11287 ... -show-2016
NBfl, 1.8
vojtacz
 
Příspěvky: 78
Registrován: 24 črc 2015, 20:46
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod LordJames » 23 bře 2016, 20:54

tak predevsim je tam asi nechali proto, protoze to je proste potreba...neverim tomu, ze by tahle celohejbaci konstrukce mela nejakou pevnost...
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod buteo » 23 bře 2016, 21:30

Mě teda Targa nijak nenadchla, protože:
- bude hádám skoro o 100 k těžší a možná o 100 k dražší
- seděl jsem ( bohužel zatím jen staticky) za volantem ND a zkusil jsem si, jak snadno jde jednou rukou natáhnout/stáhnout její malá lehká textilní střecha
- a navíc si mě na fotkách nijak zvlášť ani nelíbí
Proto pokračuju v šetření na ND roadster 1,5 se základní výbavou = levné lehké autíčko, do kterého si možná po záruce doplním samosvor ..... ;)
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod widar » 23 bře 2016, 21:41

Mě se to líbí. Sakra se mě to líbí. Mazda tím podle mě vyslyšela volání po kupé a při tom zachovala základní podstatu MX-5/Miaty: otevřené auto. Což jak všichni víme poskytuje řidiči nejlepší zážitek z jízdy. Ale sám bych si to asi nekoupil. MX-5 jsem chtěl jako maximálně otevřené auto (když jsem začal o otevřeném autě přemýšlet, vadily mi i ty rámy s B sloupkem co měly třeba staré golfy, ale s ohledem na bezpečnost a pohodlí nebudeme zacházet do extrému v podobě odstranění čelního skla a dveří, nebavilo by mě pořád jezdit v helmě nebo hltat hmyz, prach a kamení). Je od začátku navrhovaná a stavěná jako roadster a vzhledem ke svým výkonům a jízdním vlastnostem targu nebo pevnou střechu( =kupé) podle mě moc nepotřebuje. To by musel říct třeba Kousmen (s celorámem) nebo aspoň rollbaristi jak se jim objektivně zlepšily jízdní vlastnosti. A tím nemyslím obligátní "auto se tolik nekroutí", ale konkrétní zlepšení časů na okruzích nebo prokazatelně rychlejší průjezdy v zatáčkách. To taková 911 Targa je, když pominu deriváty GT3, asi jediná 911 o které bych uvažoval, tam ta targa dává největší smysl( je to otevřené auto, ale kvůli výkonu má zvýšenou tuhost karosérie).
Ikdyž napadá mě jedna situace kdy bych takle bez bližších informací a osobního svezení o MX-5 RF uvažoval: Jako druhou MX-5. První by byla puristické NA 1.8 se svorem a druhou pak na cestování MX-5 RF s dvoulitrem a klidně i klimatizací.
Rollbary, zvedací část targy, ... jsou nejspíš kvůli nákladům = maximální shodě dílů s klasickou MX-5.
A třeba časem někdo mazdu ukecá aby vyhodila těžký skládací mechanizmus, targu přišroubovala napevno a doplnila ji o "manuálně" ovládané panely střechy.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod PetrH » 24 bře 2016, 10:29

Nejde jen o ty horni panely, pri slozeni strechy se schovava i zadni okno, takze pak proudici vzduch ma bliz ke cabriu nez ke klasicke tarze.
Naposledy upravil PetrH dne 24 bře 2016, 10:31, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
PetrH
 
Příspěvky: 280
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 13:33
Bydliště: Plzen

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 122 návštevníků

cron