Snížení NA

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Snížení NA

Příspěvekod birda » 22 říj 2012, 08:01

Mám v plánu přes zimu poslat NA o několik centimetrů k zemi, říkal sem si tak cca o 3. Proto se ptám, jaké s tím máte zkušenosti? A popsat třeba nějakou levnou variantu jako výměnu jenom pružin a pak taky nějakou dražší?
V ideálním případě, neválí s někomu kratší pružiny doma?

EDIT: lepší by to asi bylo v sekci technika, klidně to přesuňte
Obrázek
Silver NA 1.8 | custom made exhaust | IL NB radiator | rám AMD | sicny a čtyřbody
birda
 
Příspěvky: 370
Registrován: 18 zář 2012, 20:09
Bydliště: Stochov

Re: Snížení NA

Příspěvekod dopr » 22 říj 2012, 08:10

Tim, ze jen nahodis zkracene pruziny, ten prodvozek a chovani auta zruinujes.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Snížení NA

Příspěvekod birda » 22 říj 2012, 08:14

Pak je teda varianta menit komplet pruziny, tlumice, popripade ramena,stabilizatory ? Me to proste pride moc vysoko, dost lidi to ma o neco niz ale nepripde mi ze by vsichni davali 30k za sadu od HSD.
Obrázek
Silver NA 1.8 | custom made exhaust | IL NB radiator | rám AMD | sicny a čtyřbody
birda
 
Příspěvky: 370
Registrován: 18 zář 2012, 20:09
Bydliště: Stochov

Re: Snížení NA

Příspěvekod dopr » 22 říj 2012, 08:27

Tak samozrejme. Drtiva vetsina lidi, auto snizi tak, ze nainstaluje snizene pruziny a tim skonci a mysli si, buhvi jak to auto nevytunili. Je to jen na tobe, jak chces, aby se to auto chovalo. Ramena a stabilizatory urcite menit nemusis, pokud chces auto snizit.
Ja nevim, mne osobne vyslo snizeni, resp. novy podvozek na cca 15 000 i s montazi a to jsem si vybral top tlumice (viz muj podpis).
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Snížení NA

Příspěvekod Pan Černý » 22 říj 2012, 09:41

Tak možností snížení máš více. Obecně záleží na tom, jak auto využíváš. Já osobně vyzkoušel od snižených pružin, přes levný štelovák (raceland), až po padesatitisicový Bilstein B16. Pouze pružiny bych doporučoval jen jako hodně velkou nouzovku. Lowcostovy štelovák už je použitelný. Na okreskách funguje, ale zapomeň na jakékoli ježdění po městě a horších cestách. A za Bilstein dám samozřejmě ruku do ohně. Až na tu cenu je dokonalý. Pak máš ale ještě "střední cestu" a to jsou štelováky okolo 20k, jako například XYZ, nebo kombinace nějakých dobrých tlumičů a kratších pružin jak už ti bylo doporučeno. Btw zkus napsat xcrissovi. Organizoval nějaký hromadný nákup coiloveru z Ameriky, takže by ti myslím mohl poradit cenově přijatelnější variantu.
Pan Černý
 
Příspěvky: 256
Registrován: 30 led 2011, 19:39

Re: Snížení NA

Příspěvekod riderhenry » 22 říj 2012, 10:37

Osobne jsem se rozhodoval mezi BC Racing (stavitelne "coilovery") a kombinaci Bilstein B8 tlumice + FlyingMiata pruziny (hodne podobne, jako Tein pruziny, co jezdi Dopr). Nakonec vyhralo to druhe, ale zatim jsem to nevyzkousel. Kazdopadne tohle jsou dve varianty, ktere se mi zdaly nejlepsi. Kdybych do toho chtel investovat vic, koupim tlumice od FCM http://fatcatmotorsports.com/FCM_Bilstein_coilover_revalve_NA_NB.htm, protoze je predchazi opravdu vyborna povest, co se denni pouitelnosti tyce. Pak jsou tu jeste ruzne stavitelne sety Ohlins, Bilstein... Kazdopadne z tveho prispevku jsem pochopil, ze ti jde jen o vzhled, coz ja zrovna neresil a pristupoval k podvozku jako k docela podstatne casti auta, ktera by mela fungovat. Co se tyce pruzin, tak tam ti neporadim, protoze i kdyz jsem chtel zezacatku taky usetrit, tuhle variantu jsem zavrhnul jako prasarnu, ktera nebude fungovat. Tim tu nechci rozpoutat nejaky flame na toto tema, urcite budou existovat vyjimky (treba NC s pruziny Eibach?)...
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Snížení NA

Příspěvekod dopr » 22 říj 2012, 10:49

Jen poznamka pro henryho. Ty Teiny jsou prave o dost mekci, proto jsem je vzal :)
Spring rates: Tein-S 235/173 vs. FM 342/228
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Snížení NA

Příspěvekod riderhenry » 22 říj 2012, 11:07

Springrates jsem nehledal, ale jsou to jedine znacky pruzin, ktere mi Shaikh z FCM jeste jakstaks doporucoval k Bilsteinum B8 :) Pak to musime srovnat ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Snížení NA

Příspěvekod kousmen » 22 říj 2012, 11:09

Myslím, že henry to tak nějak všechno shrnul. Pokud chceš vzhled sníženýho auta, můžeš třeba uříznout pružiny. V lepším případě koupit kratší... Pokud ale chceš zachovat nebo dokonce zlepšit jízdní vlastnosti, bude třeba sáhnout hlouběji do kapsy. Já jsem volil BC díky celosvětově kladným referencím ve své třídě, taky kvůli českýmu zastoupení (reklamace, opravy a díly nejsou problém) a v neposlední řadě díky faktu, že za podobnou cenu se nic lepšího zrovna snadno nesežene. Je možnost dovézt podvozky vyšších tříd z druhé ruky, ale tam nikdy nevíš čím to prošlo a většinou tě čeká repase. Stejně jako kluci nademnou i já jsem řešil zlepšení jízdních vlastností a tak jsem volil vcelku měkkou variantu doplněnou o silnější stabilizátor, pur siláče a stavitelný kosti. Není od věci po přitvrzení taky přidat rozpěry mezi tlumiče, takže tě to ve výsledku může přijít na pořádnou pálku. Pokud ale řešíš vzhled pak třeba budeš spokojenej s Racelandem, kterej je skoro zadarmo. Ale jak dlouho tvá radost bude trvat, to si netroufnu říct.
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Snížení NA

Příspěvekod dopr » 22 říj 2012, 11:19

riderhenry píše:Springrates jsem nehledal, ale jsou to jedine znacky pruzin, ktere mi Shaikh z FCM jeste jakstaks doporucoval k Bilsteinum B8 :) Pak to musime srovnat ;)

To jsem ani nevedel, ze je Shaikh doporucoval. No, snad bude moznost ke srovnani :)
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Další

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 67 návštevníků