ahoj ! hned na úvod, nie je to len o tej motorizácii. je v tom viac, 1.6 od roku 89-93 mala 116koni a mala malú skrinu diferencialu - viac menej nemoznost pouzit LSD, ktorý auto posunie o dost. 1.6 od 93 do 97 mala zase len 90koni. takže to viac menej odpadáva. osobne by som išiel do 1.8, tak ako som aj išiel
keď sa však pozriem na zahraničné fóra, ludia uprednostňujú skoršiu 1.6 na prestavby na turbo a podobne. Na ITB je vhodnejšia samozrejme 1.8 kvôli objemu...ale to už skáčem do budúcnosti, nie každý má plány posúvať výkon inde. Takže ta mna 1.8. 140konovy motor mala NB až, NBfl s variabilnym casovanim mala 147. zohnať sa to da narvaté aj do NA, ale ťažko, u nás asi vôbec a do 3000 uz vôbec nie-nikde. do 3000 bez investici, asi nie. Na mazde, neni ale asi nič veľká investícia, pokial nekúpiš dymiacu rozpadnutú skorodovanú rarohu
takže ako prvé by som pozeral stav karosérie- koróziu. tým myslím aj podvozok, nosníky okolo motoru. podbehy sa dajú opraviť a viac menej asi ťažko zoženieš NA v stave aby si nemusel vyvárať, hlavne v takejto cenovke. sám som kúpil teraz kúsok v tejto kategórii. 1.8 LSD. na aute je roboty dosť, ale je to japonec, takže bude jazdit tak či tak
mechanicky je ale v poriadku samozrejme, takže na tú mechanickú stranku by som sa zameral. nech ide rovno, nech volant netaha do strany pri brzdeni, nech netrasie...drnčanie od prevodovky si potom pri spomalovaní - brzdenim motorom nevšímaj, je to asi normalna vec, pozná to tu každý
odporúčil by som vyhybať sa kupe auta na 17" diskoch, alebo akýchkoľvek ťažkých, take disky to auto neskutočne zabijú a je nudné. disky sa samozrejme daju kupit ine takže ak by to mala byt jedina prekažka....
zhrnuté, do 3000€ kúpiš NA určite, ale počítaj s investíciami, povedzme 1000€ zaokruhlene