Koupě MX-5 NA

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Koupě MX-5 NA

Příspěvekod Four » 02 úno 2011, 23:57

Ahoj, sháním MX-5 NA optimálně s 1.9 (orig. stav-ne tuning), na kterou jsem v nabídkách prozatím nenarazil (v ČR), jako strop pro koupi mám 80 tkč, dotazy jsou tyto: , stojí za to orientovat se při hledání na 1.9 ?, kterých je u nás velmi poskrovnu a v DE se jich taky za rozumný peníze zrovna moc nenabízí , někde jsem četl, že výkonový rozdíl me zi 1.6-85 kw a 1.9 není až tak dramatický, z 1.6-66kw bych už měl trochu obavy, ale někdy papírový kilowaty nejsou úplně objektivní, takže měl někdo v NAčku možnost porovnat tyto motorizace ? nemáte někdo tip na koupi?
Four
 
Příspěvky: 3
Registrován: 24 lis 2010, 15:26

Re: Koupě MX-5 NA

Příspěvekod Winie » 03 úno 2011, 01:05

1,9 neexistuje v NA. je to 1,8, nicmene 80tis neni zrovna batoh ani na slusnou nevotuzenou 1,6 85kw. Rozdil mezi 1,8 a 1,6 je urcite, nekde se to tu resilo. Ale otazka taky je na co to auto chces. Jestli to chces na projizdky krajinou, jako vetsina zdejsich clenu, tak si porid s klidnym srdcem 1,6. Pokud chces s tim autem blaznit po okruhu, pak bych se teda koukal i po 1,8. Pri koupi si dej pozor na bouracky, u NA to poznas pomerne lehce, protoze ten predek jde pomerne spatne spasovat, pak koukej po korozi podlahy a prahu, stav strechy a zmer si tlaky v motoru. U nás toho moc v NA nesezenes, spis bych se podival do nemecka, svycarska a rakouska. Zaverem bych asi zopakoval jen to, ze pokud nechces auto nejak vic honit, kde je ta 1,8 opravdu prijemnejsi, tak ti staci 1,6.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Koupě MX-5 NA

Příspěvekod riderhenry » 03 úno 2011, 01:28

Dopredu bych asi mel rict, ze mam NB a navic 1.8 (a v 1.6 jsem ani nejel), ale stejne mi to neda :) Verim tomu, ze s 1.6 muze byt MX-5 uplne stejne dobre auto a ze ti ten vykon treba muze stacit. Jenze touto logikou bychom se mohli postupne dostat az k nejakemu litrovemu trivalci... Nechci, aby to vyznelo, ze ma volba je ta jedina spravna, ale dovolil bych si nejak shrnout duvody meho vyberu. Budeme-li mluvit v cislech, 1.6 a 1.8 maji naprosto srovnatelne spotreby, spadaji do stejne sazby povinneho ruceni, takze penize ti 1.6 neusetri, snad jen pri nakupu (ale zase se bude pripadne hur prodavat). Co se vykonu tyce, tam je to papirove celkem jasne, nicmene slysel jsem, ze 1.6 jde subjektivne lepe do otacek. Kdyz to mam posoudit s odstupem casu, musim rict, ze i na to moje jezdeni po okreskach mi prijde 1.8 zbytecne slaba ;) Kdyz jsem to auto koupil, prislo mi jako raketa, a to jsme byl zvykly na vykon sportovni motorky... Ale ted, s odstupem casu, bych byl opravdu rad za nejakeho toho konika navic. A asi nejsem zjevne sam, tech vsemoznych uprav tady je dost... Osobne bych radeji pockal treba i do dalsi vyplaty a priplatil si za 1.8, nez koupit 1.6. Ne ze by to auto bylo kvuli tomu zrale do srotu, ale muze se stat, ze za tyden nebo deset let si to budes vycitat. To zalezi na zvazeni kazdeho, no ;)

Rozhodne tim ale nechci urazit nejakeho spokojeneho majitele 1.6 :D
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Koupě MX-5 NA

Příspěvekod Rudy » 03 úno 2011, 02:23

Ja osobne som sa vozil počas vyberania auta a aj predtým v dvoch 1.6 NB, v jednej 1.8 NB v dvoch 1.6 NA a v jednej 1.8 NA. Hneď na začiatku musím povedať, že každé auto išlo inak. Dokonca jedna z 1.8 NB bola na začiatku tak rozhasená, že šla poznatelne horšie ako 1.6.
Ale k veci, 1.8 má určite lepší spodok a potenciál pri úpravach (silnejšia kľukovka, vätší diferák...). Po odvezení z môjho subjektívneho hľadiska od 2000 až po 4000t ot/min je to veľmi podobné a od tyhc 4500 je zase cítiť vätší výkon 1.8. Ale keď som šiel šprint s 10AE (ja mam 1.6 NB) tak v ciely na trati dlhej 400 metrov som prehral o dĺžku a pól auta, samozrejme tu záleží aj na vodičovy (10AE je trochu inak spravodovaná, takže na dlkšej trati by ma vyrachal ako maco včely).
Osobne nie som zástanca ani jendého ani druhého, skôr by som dal na celkový stav auta, lebo to je čo ťa bude iritovať na ňom pri každom pohľade.

Mne sa to auto zdalo slabé od prvej chvýle a to v oboch motorizáciach (asi som rozmaznaný z načipovaneho dízlaka). Výkon postrádam ale nie tak markantne, lebo najviac ma baví blbnutie v zátačkach a na letisku s nikým sa nepretekám a preto mi stačí ten pocit.

Bohužial japončíci nám nedožičili pekný objem. Ako sa všade píše to auto výkon dobieha na jazdných vlastnostiach.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Koupě MX-5 NA

Příspěvekod Krenstik » 03 úno 2011, 11:14

Ono to porovnání s naftou je ryze subjektivní. Mám ještě Supa, 2,5 Tdi a pocitově je MX-5 vůči němu slaboch, který nejede. Ten zátah lokomotivy :lol: je prostě pocitově jinde. Samozřejmě že nejde točit tak jak benzín, ale pouze z pocitu za volantem se zdál Sup výrazně rychlejší. Jak jsem byl překvapený, když jsme se z bráchou několikrát prohodili se stejnými pocity, a Mazda dala Škodovce pěkně na prdel. Samozřejmě né na Vmax, ale v pružném zruchlení a logicky sprint. Než se nafta nadechne a ta zátěž pohne tak už je MX-ka dáááááávno za horama.

A jestli 1,8 nebo 1,6. Mám to co mám a místy je mi to málo :) nicméně někdo má radši jen to pohodové plutí krajinou a na to je 1,6 až až. A upravovat se dá vždy. ;)
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Koupě MX-5 NA

Příspěvekod petr007 » 03 úno 2011, 12:07

Než jsem si koupil svojí mazdičku, tak jsme to tady řešili viewtopic.php?f=8&t=170
NB 1,8 vyrobená : 14/12/1998, LSD, SPORT SUSP, stříbrná
NC 1,8. šedá
NC 2,0. bílá
Uživatelský avatar
petr007
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 1
Registrován: 28 bře 2010, 09:18
Bydliště: Mělnicko

Re: Koupě MX-5 NA

Příspěvekod PavelS » 03 úno 2011, 22:47

Henry má pravdu - koukej po 1.8 i když ten výkon skoro nepoznáš... K 1.6 66kW ti povim jen to, že jede úplně stejně jako 85kW a je to ve všech směrech lepší NA - má dif 1.8, příruby na všechny výztuhy co se dělaly ´94 a vejš apod. Prostě když NA 1.6 tak jedině po ´94 roce - jinak budeš mmj měnit diferáky který na prvních když se jim dává za uši odcházej.

A k tý ceně - myslim, že jsme všichni rádi, že si držej cenu - za 80tKč dobrý NA s 1.8 koupíš jen těžko (i když jí tu jeden kamarád za 70 prodával...).
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Koupě MX-5 NA

Příspěvekod Four » 04 úno 2011, 00:24

díky moc všem za přínosné informace a za podělení se ze zkušenostmi, zkusím se teda po něčem kouknout a předpokládám, že při výběru nakonec stejně dostane přednost stav před motorizací a pokud by to při pořádné dávce štěstí byla 1.8 tak ji určitě neodmítnu, a s tím výkonem si říkám, že původní Lotus Elan taky neměl 200 koní a jaká to byla kára -ted aspoň co jsem četl :) , když jsem ho viděl poprvý tak stál zaparkovaný vedle Fordu Galaxie z asi 70.roku, Lotus byl poloviční střecha mu sahala ke spodní hraně oken Galaxie a já nechápal jak se do toho vejdou dva lidi, jaká je to legenda jsem se pak dozvěděl mnohem později, zkrátka předpokládám a doufám že MX-5 bude o pocitovém vnímání rychlosti a jízdy a ne jen o výkonu, jak na něco narazím dovolím si zde předložit ke konzultaci ( jo a zkusím sem dát toho Lotuse teda jestli se tu můžou dávat fota jiné značky, ale když je to teda ten praotec MX-5 tak snad nebude vadit, že jo)
Přílohy
Kopie - Oldtimer 2007 076.jpg
Four
 
Příspěvky: 3
Registrován: 24 lis 2010, 15:26

Re: Koupě MX-5 NA

Příspěvekod Four » 04 úno 2011, 00:25

a ještě jeden
Přílohy
Kopie - Oldtimer 2007 074.jpg
Four
 
Příspěvky: 3
Registrován: 24 lis 2010, 15:26

Re: Koupě MX-5 NA

Příspěvekod riderhenry » 04 úno 2011, 00:32

jde spis o to, ze s vyssim vykonem u MX-5 neprichazeji zadne nevyhody (vyssi hmotnost, vyssi provozni naklady...) a rozhodne se neda rict, ze by byl v pripade 1.8 motor "rychlejsi" nez zbytek auta ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 84 návštevníků

cron