Potahy sedačky MX-5 NC (+ vyhřívání)

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Potahy sedačky MX-5 NC (+ vyhřívání)

Příspěvekod nun » 05 kvě 2019, 09:38

Přidávám pár fotek potahů od https://autopotahy.sk/ mám s nimi ty nejlepší zkušenosti. (lépe to vyfotit mobilem neumím...)
Na Mx-5 NC neměli střih, tak jsem jim po dohodě zavezl a zapůjčil auto a střih udělali takže NC před FL už mají k dispozici.
Volil jsem dražší verzi v černé perforované dvakrát prošité alcantře. Potahy perfektně sedí instalaci mi dělali přímo ve fabrice v Rimavské Sobotě.
Nechal jsem si tam dát i výhřev jelikož moje NC1 1,8 2006 je v social edition takže výhřev původně neměla.
Chybí mi jen dopojit kabely - kdyby někdo měl k dispozici schema zapojení a zná kudy nejlépe vést kabely budu rád za radu.
Přílohy
DSC_1758.JPG
DSC_1766.JPG
DSC_1765.JPG
DSC_1757.JPG
DSC_1754.JPG
DSC_1752.JPG
DSC_1751.JPG
MX-5 NC1 1,8 2006 - social edition Obrázek
nun
 
Příspěvky: 4
Registrován: 04 kvě 2019, 14:01
Bydliště: Třinec

Re: Potahy sedačky MX-5 NC (+ vyhřívání)

Příspěvekod KarlosPV » 05 kvě 2019, 12:09

Tak takhle nějak jsem si to představoval :D Super. Díky moc za info a hlavně ověřenou zkušenost.
Ještě mě napadla varianta rovnou celého sedadla, které by navíc řešilo i lepší boční vedení. Rozumně vypadá Sparco R100 a cenově už se to od těch prémiových potahů moc neliší... (?)
KarlosPV
 
Příspěvky: 15
Registrován: 23 kvě 2018, 09:11

Re: Potahy sedačky MX-5 NC (+ vyhřívání)

Příspěvekod nun » 05 kvě 2019, 13:54

Původně jsem to chtěl tak jak to šili pro Spider 124 viz foto, ale když jsme pak zkoušeli vzorky tak to červené prošívání na moje auto prostě nesedělo, patří prostě k červenému autu.
Naopak na mé vozítko celkem sedlo to stříbrné prošívání - ladí mi se všemi stříbrnými prvky v kabině a s ničím se to nebije.
Přílohy
autopotahy_fiat_spider_124_02.jpg
MX-5 NC1 1,8 2006 - social edition Obrázek
nun
 
Příspěvky: 4
Registrován: 04 kvě 2019, 14:01
Bydliště: Třinec

Re: Potahy sedačky MX-5 NC (+ vyhřívání)

Příspěvekod KarlosPV » 06 kvě 2019, 16:05

OK,tohle je asi nejschůdnější varianta. Jdu do toho. Jen ten střed zvolím asi světlejší, ať se na slunci tak nehřeje. Až bude hotovo, tak přidám i svoje zkušenosti.
KarlosPV
 
Příspěvky: 15
Registrován: 23 kvě 2018, 09:11

Re: Potahy sedačky MX-5 NC (+ vyhřívání)

Příspěvekod Myso109 » 07 kvě 2019, 10:09

nun píše:Na Mx-5 NC neměli střih, tak jsem jim po dohodě zavezl a zapůjčil auto a střih udělali takže NC před FL už mají k dispozici.


Toto ma dost zaujalo. Ja som s nimi bol v kontakte minuly rok. Informoval som sa ohladne moznosti vyroby potahov na mieru, na moju NAcku, kedze v zozname strihov ju nemaju. Vtedy mi pani odpisala nieco v zmysle ze mi v tomto smere nevedia pomoct, pretoze strih nemaju a na starsie rocniky aut ani nemaju zaujem vyrabat. Akoze jasne, ja mam rocnik 1992, ty 2006, takze asi tam vidia vacsi potencial, ale skoda, lebo ich praca vyzera naozaj kvalitne a precizne...
1992 NA 1.6 85kW Brilliant Black
Uživatelský avatar
Myso109
 
Příspěvky: 129
Registrován: 07 zář 2017, 16:42
Bydliště: Trnava

Re: Potahy sedačky MX-5 NC (+ vyhřívání)

Příspěvekod tomybandit » 07 kvě 2019, 11:42

Spytam sa asi blbost ale to je naozaj potah, alebo oni daju dole povodny potah? Predtym si mal kozene ci latkove?
Ja som si tam vybral tu alcantaru, ale cena je podla mna mega 380 eciek ci kolko za dve sedadla,heh asi ostatnem pri latkovych :D
Neviem ci by bola ta alcanatara vhodna, myslim ci sa mi na tom bude dobre sediet leto, zima.
Kto vie ci je to neoazaj alcantara,alebo napodobenina :D
Punk´s Not Dead
Uživatelský avatar
tomybandit
 
Příspěvky: 356
Registrován: 01 čer 2014, 10:20

Re: Potahy sedačky MX-5 NC (+ vyhřívání)

Příspěvekod nun » 08 kvě 2019, 07:40

cituji ze stánek výrobce
Môžete sa stretnúť s textilným, plyšovými, polokoženými alebo celokoženými autopoťahmi. Najmodernejšie autopoťahy sú vyrábané z mikrovlákna Alcantara® (viac informácií o tomto materiáli nájdete na http://www.alcantara.com). Použitie pravej kože pre výrobu sekundárnych autopoťahov je problematické kvôli prirodzeným vlastnostiam kože (pravá koža sa pri vyšších teplotách rozťahuje a môže sa poškodiť). Rovnako ako presnosť strihov, aj kvalita použitých materiálov sa môže pri produktoch rôznych výrobcov výrazne líšiť. Vo všeobecnosti platí:
Kvalitné a trvácne autopoťahy je možné vyrobiť výlučne z materiálov, ktoré sú určené pre použitie v automobilovom priemysle!

Materiály vyrobené pre nábytkársky alebo odevný priemysel sa pri výrobe autopoťahov môžu zdať na prvý pohľad ako vhodné. Tieto materiály však nie sú vyvinuté pre podmienky, ktoré sú potrebné pre použitie v automobilovom priemysle. V nasledujúcich bodoch si zhrnieme dva najzákladnejšie dôvody, prečo by nemali byť nábytkárske materiály použité pri výrobe autopoťahov:
— veľké teplotné výkyvy — teplota v interiéri auta sa počas letných mesiacov môže vyšplhať až na 70 ºC, zatiaľ čo v zimných mesiacoch padá teplota hlboko pod bod mrazu — odolať takýmto extrémnym výkyvom teploty dokážu iba materiály vyvinuté pre automobilový priemysel
— vysoký stupeň zaťaženia materiálov — kvôli častému nastupovaniu a vystupovaniu sa od materiálov vyžaduje dlhá trvácnosť a vysoká pevnosť.

Na kvalitu a životnosť materiálov má výrazný vplyv aj kvalita laminácie materiálov. Laminácia je proces, pri ktorom sa na vnútornú stranu materiálu prilepí molitanová pena určená pre automobilový priemysel. Kvalitu laminácie ovplyvňuje viacero faktorov: kvalita výrobného procesu spoločnosti laminujúcej materiál (technologické vybavenie spoločnosti, schopnosti a skúsenosti personálu vykonávajúceho lamináciu) hrúbka a hustota molitanovej peny. Laminácia plní niekoľko dôležitých úloh:
— chráni materiál autopoťahov pred pokrčením
— zabraňuje pohybu autopoťahov po pôvodnom čalúnení
— mäkká molitanová pena zväčšuje pohodlie cestujúcich.

Kvalitné autopoťahy absolvujú popri teste výstrelu bočného airbagu aj ďalšie testy, ktoré sú zamerané na skúmanie kvality použitých materiálov. Aj tieto testy vykonáva v našom regióne spoločnosť TÜV SÜD Czech s.r.o.. Test kvality materiálov obsahuje krátkodobú a dlhodobú časť. Krátkodobú časť testu absolvujú poťahy v laboratórnych podmienkach, kde sa skúma kvalita materiálu a presnosť spracovania. Dĺžka týchto skúšok je 100 cyklov — 1200 hodín (50 dní). O náročnosti testu svedčí minimálna a maximálna teplota cyklu (-40 °C až +80 ºC) a extrémna zmena vzdušnej vlhkosti (od 30 % do 80 %).
Dlhodobé testovanie kvality materiálov sa vykonáva v podmienkach bežnej cestnej premávky a ich dĺžka je 100 000 km. Účelom skúšky je získanie poznatkov o chovaní poťahov pri praktickom používaní vozidla (vrátane montáže).
MX-5 NC1 1,8 2006 - social edition Obrázek
nun
 
Příspěvky: 4
Registrován: 04 kvě 2019, 14:01
Bydliště: Třinec


Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků