Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod elektron » 08 zář 2016, 08:36

Tomik_84 píše:Díky elektron, palec hore ;-) Jen na vysvětlení, mám totiž NB rv2000, je postupně přeskládaná na po faceliftový model, kromě motoru komplet. Nechtělo se mi jebat s tou elektrikou při výměně motorů. Dokonce jsem loni prodal celý zdravý motor s VVT i s MP62, v lepším stavu než mám sám - musel jsem zafinancovat svoji svatbu :-) Ale důležitý že auto zůstalo v rodině a po šesti letech teorií ho konečně oturbím. Mezi náma, díky za toto fórum a lidi tu, protože ty zkušeností lidí jsou dnes úplně někde jinde. Progres zdokumentuju a podělím se jak vy se mnou teď.

Takže motor mám NB 1,8, nevím to označení BP či co.. Takže ten Megasquirt2 mi postačí. Mám ji od Borgiho, přesný setup už si nepamatuju, teprv budu zkoumat, nicméně základní funkčnost tam bude.

ad 1.) A pohyb oleje z vany do turba přes chladič a zpět zajišťuje nějaký mechanismus v turbu nebo co?
ad 2.) Nevím právě, jestli je schopná si MS2 řídit boost sama přes napojení na nějaké čidlo, nebo budu potřebovat nějaký separé boost kontroler. (S Borgim se mi teď nedaří sejít aby mi to pověděl). Ale mám dojem že pokud tam nedám nic, tak bude mým limitem pružina wastegatu, takže nula celá X baru, což na těch 190 hp stačí, ne?
ad 3.) Coolant reroute nějak zbastlím, už jsem dostal pár rad.
ad 8.) Díky, takže toto bude jednodušší než jsem myslel.
ad 9.) Je reálné vyladit mapu ježděním na cestě? Borgi to tuším zvládnul bez dyno brzdy, nebo se pletu?
ad 11.) Existuje možnost, jak dostanu okamžitý feedback, že vstřikovač dává málo paliva?
ad 12.) Jako 50 destilované vody a 50 nějaké kupované kapaliny? jaké? (Ten Mocool se ředí tuším 1:20)
ad 13.) Pokud je to COPs, tak rozumím. Má smysl to řešit u těch 190hp, nebo radši zainvestovat do zbytku výfukového potrubí?

Díky


NB 98-00 ma motor s kodom BP-4W (CR 9,5:1) bez VVT

1. O toto sa stara olejove cerpadlo samotneho motora, vyhodou NBFL motora je vykonnejsie olejove cerpadlo koli pouzitemu VVT systemu na motore BP-Z3.
2. MS 2 by mala mat tuto moznost, aspon moja verzia nou disponuje. Ano, inac je limitom pruzina wastegate-u, ale aj tu je mozne vymenit za slabsiu resp. silnejsiu, alebo pouzit mechanicky boost controler na zvysenie plniaceho tlaku. Povodna pruzina napr. u TD04 umoznuje tlacit cca 0,46 baru co so seriovym motorom BP-4W a seriovym vyfukom spravi priblizne 195hp/225 Nm.

http://www.auto-hifi.sk/mx-5%20turbo,mx ... 0kompresor

9. Uplne idealne urcite nikdy, na brzde si nastavis konkretne konstantne otacky (napr.na 2000rpm,potom 3000rpm, atd az do limiteru) a vzdy naladis VE mapu v celom spektre zatazenia (o-100%). Medzihodnoty si ECU interpoluju, toto na ceste tazko spravis (auto Ti vzdy zacne zrychlovat,aj keby si menil rozne stupanie, nikdy sa Ti nepodari udrzat rovnaku rychlost a teda aj otacky pri zmene zatazenia plynule od o-100%), nehovoriac o bezpecnosti... Auto tune je podla mna dobry na jemnu korekciu base mapy k presunu auta na brzdu po vlastnych..
Ak niekto tvrdi, ze ma kvalitne naladenu mapu na ceste resp. len cez auto tune, su to bullshity a asi by bol dost prekvapeny, ako by sa ECU spravala po "naozaj" dobrom nastaveni pomocou brzdy.

11. Ano existuje, pouzitim lambda sondy na kazdom valci (pripadne EGT senzorov) , plus log-u, pretoze za jazdy vsetky 4 (v pripade 4valca) aj tak nestihnes sledovat. Standardne pouzivana jedna lambda pri vypadku napr. len jedneho vstrekovaca bude ukazovat len jemne chudobnejsiu zmes a pri tom uz moze byt po pieste vplyvom detonacneho horenia na konkretnom valci.

12. Ja riedim cca 50:50, mocool nepouzivam, asi najlepsie ak sa riadis podla navodu k prislusnej chlad. kvap.

13. Rad pouzivam COPs koli tomu ze :

a) su ovela lacnejsie ako predrazene mx-5 cievky
b) oem cievky su navyse velmi poruchove
c) cops su v motorovom priestore krajsie
d) pomocou programovacej ecu nepotrebujes kupovat na cops ziadny reduktor dwell, jednoducho ho nastavis v set-upe
e) vzadu na motore po odstraneni cievok Ti vznikne volnejsi priestor na manipulaciu napr. pri montazi coolant re-route a pod.
d) najvacsia vyhoda - moznost prejst z wasted spark (ked Ti pali kazda z cievok zbytocne sucasne naraz iskry na dvoch svieckach) na sekvencne zapalovanie
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod bkralik » 08 zář 2016, 09:34

Když už se tady ten thread tak rozjel, tak bych měl taky pár dotázečků:
- VE mapa se ladí podle WB lambdy, předpokládám. Jak se ale ladí předstih? Pustit si knocksenzor do sluchátek a podle toho? Nebo existuje jiný trik?

- Je nějaký rozdíl k vedení hadic k intercooleru vrchem (např jak to má vavris) a spodem (jak to má elektron na té turbomiatě z odkazu) nebo jde jenom o estetickou stránku věci, případně o nejkratší délku vedení?

Dík,
bkralik
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Tommy014 » 08 zář 2016, 15:12

Jinak odkud budete objednávat ty ME221? Teď jsem našel na stránkách BBR tyhle ecu za poměrně zajímvou cenu http://www.bbrgti.com/product-category/ ... search=yes
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod mikee19 » 08 zář 2016, 15:28

Cez Rudyho (nickname Rudy) - robi group by. Ma kontakt priamo na vyrobcu. Pis rovno jemu + to co vidis je cena bez dane :)
NBFL 1.6 '01 | ME221 | Revent Turbo kit + TD04 | RX8 Yellows | Torsen T2 | AD08 | TR Lane RollBar
Uživatelský avatar
mikee19
 
Příspěvky: 264
Registrován: 17 úno 2013, 13:19
Bydliště: Kosice

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Tommy014 » 08 zář 2016, 15:40

mikee19 píše:Cez Rudyho (nickname Rudy) - robi group by. Ma kontakt priamo na vyrobcu. Pis rovno jemu + to co vidis je cena bez dane :)



Rudymu jsem už psal :), joo to je ono :-D...já si říkal že by to bylo tak levne :-D
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Rudy » 09 zář 2016, 01:43

bkralik píše:Když už se tady ten thread tak rozjel, tak bych měl taky pár dotázečků:
... Je nějaký rozdíl k vedení hadic k intercooleru vrchem (např jak to má vavris) a spodem (jak to má elektron na té turbomiatě z odkazu) nebo jde jenom o estetickou stránku věci, případně o nejkratší délku vedení?
...

Zajtra to zmerám, ale rozdiel je tam minimálny.


evlo píše: ...takze hodne na ziskani zkusenosti, i proto je asi nesmysl zacinat s necim jako prodavaji TDR treba...

Často s práve s TDR to ešte len začína :?
13695027_10209813221826680_2077666806_n.jpg
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Rudy » 14 zář 2016, 21:18

bkralik píše: - Je nějaký rozdíl k vedení hadic k intercooleru vrchem (např jak to má vavris) a spodem (jak to má elektron na té turbomiatě z odkazu) nebo jde jenom o estetickou stránku věci, případně o nejkratší délku vedení?


Doôvody prečo si niekto vyberie vedenie vrchom a niekto spodkom su rôzne.
•Myslím, že halvny je ten, že pri vedení spodkom, potrebuješ vyrezať dve diery do plastoveho krytu a to je všetko, pri vedení vrchom toho musíš toho upraviť viac, či už vyrezať vystuhy z kapoty, posunúť chladič...
•Pri vedení spodkom je asi (neoverené) menší heat-soak, pretože trubky nie su hore v motorovom priestore kde nie je asi moc toku vzduchu.
•Pri vedení zhora tiež vzduch mení smer a nie je rovnomerne distribuovaný do IC
•Pri vedení zhora možeš použiť iba veľký IC, ak použiješ malý a úzky je tak nízko, že eliminuješ efekt krátkeho vedenia


Určite by ešte niekoho napadli dvôdy pre a proti pri obydvoch možnostiach.
airtec-70mm-top-feed-intercooler-for-3dr-sapphire-and-escort-cosworth.jpg



Keď som zmeral dlžku tak som prišiel k týmto orientačným hodnotám (merané od klabky ku vstupu do IC a od výtupu turba po vstup do IC)

Untitled.png
Untitled.png (1.66 KiB) Zobrazeno 12201 krát

new012.jpg

7IpeUcE.jpg

tumblr_o54p6tRyre1uks00jo4_1280.jpg

tumblr_o54p6tRyre1uks00jo1_1280.jpg

tumblr_o54p6tRyre1uks00jo2_1280.jpg
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod noose » 15 zář 2016, 00:12

NA BRG
Uživatelský avatar
noose
 
Příspěvky: 610
Registrován: 21 led 2014, 00:49
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Tommy014 » 15 zář 2016, 11:10



Nefunguje:-d..takže buď je pryč nebo nejsou práva:)
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod TeeJay » 15 zář 2016, 11:29

Když si smažeš "m" z URL, tak se dostaneš na ne-mobilní web, čili na ten normální, a jsi přesměrován na uzavřenou skupinu, takže je jasné, že b) je správně - nemáš práva, protože nejsi člen skupiny. :D
PS: No worries, já taky ne.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 55 návštevníků