1. Outlet TD04 ma OD 48mm, ID ≈44mm, škrtiaca klapka ma priemer 53mm ak sa nemýlim
Nežiadduce turbulencie (odhliadnuc od toho že system je pod tlakom) v trubke vznikaju keď má vzduch rýchlost okolo 0.4mach. Pri 2.5" pipingu a 7200rpm, VE = 0.8 a AFR = 11.5 motor spotrebuje cca 6.3m3 to znamená, že rýchlost vzduchu v 2.5" pipingu je menej ako 0.1 mach.
Inak povedané 2.5" piping sa použiva na r32 skylinoch so 700konmi.
Objemovo je medzi potrubiami rozdiel ≈1.6 litra, pri tlaku 0.5bar potrebuje turbo natlačit 2.4L naviac do systému. To ako rýchlo a aký rozdiel to spravý zaleží na otáčkach.
2.5" je over kill a nie som si istý či to vyzerá lepšie, a či už pred alebo za IC pri takýchto ralatívne smiešnych číslach je to jedno.
2. čo sa týka peak power rozdiel tam nie je (do cca 230hp), čo sa týka spool-u tak čím menši back pressure tým lepšie.
3. Oba IC su over kill, ale 550x180(160) vyzerá pekne pretože presne vyplnuje "tlamu". Vstup na týchto veľkostiach je 57-60mm, pri menších je vstup menší. A tým sa vracam k otazke 1. a to, že tie vstupy zaležia od toho čo ten IC zvladne 63mm nie je pravidlo ale veci na ebay predavaju čisla a "väčšie je lepšie"
4. Ak nasavaš 35°C vzduch a použiješ "Charles law", tj. P1/T1 = P2/T2 potom vzduch stlačený na na 1.5 bar absolutneho tlaku .... Vymazane na podnet 'bkralik'-a
Meranie ukázalo 70°C-80°C priamo v saní pri plniaocm tlaku 0.5bar.
5. Podľa nasledujuceho vzorca a špecifickej konštanty popisujucej niečo medzi vzduchom a vodnou parou (vzduch nie je doknale suchý) -- teraz som si uvedomil, že tomto pripade je to len konštanta a nič to nemeni na veci --
prideme na to že:
hustota vztuchu pri 35°C : hustota vztuchu pri 52.°C
1.057 : 1
a teda vďaka IC dostaneš do systemu 1.057x viac vzduchu
Teda ak motor vyprodukuje 10hp na každých 0.45kg/m (zasa raz konštanta čo nič na komparatívnom výsledku nič nemení, a teda zbytočný výpočet) vzduchu potom pri motore čo ma 170hp na zotrvačniku bez IC budeš mať cca 180 koni s IC.
Čo je trošku utopia, koli spomynanému heat soak-u.
6. voda ma lepšiu tepelnú vodivost ako vzduch teda pri "water to air" intercoolery može byt jeho veľkos menšia a teda menši pressure drop. Nevyhoda ja že je to komplikovanišie, tažšie a kazovejšie.
Okrem vymeniku voda-vzduch potrebuješ dalši výmeník vzduch-voda, čerpadlo, hadice no a samozrejme cele to je napustené vodou čo nie je nič ľahké.