Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod MiataTurbo » 17 zář 2016, 23:14

Ty brďo, já nevěděl, že je NASA má účet na MX5 foru :D
Miata 1992 1.6 turbo-fun
GReddy original turbo kit

Mini Cooper S R56 235whp
Uživatelský avatar
MiataTurbo
 
Příspěvky: 90
Registrován: 31 bře 2014, 16:41

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod bkralik » 17 zář 2016, 23:14

@Rudy: bacha, u čtyřky máš chybu - teplotu musíš do těhlech termodynamickejch vzorců dosazovat v kelvinech

Když vezmeš vzduch s 35°C (= 35+273 = 308K), tak po stlačení bude mít 1.5 * 308 = 462 K, což dává cca 189°C. Takže ono potom intercooler bude mít docela brutální přírůstek k výkonu, pokud bychom to brali takhle orientačně. Ale pravděpodobně bude ještě trochu zádrhel v tom, že nevíme, jak to přesně v kompresoru chodí (ten vzoreček co používáme platí pro kompresi s konstantním objemem, což tady třeba nebude platit...)
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Rudy » 17 zář 2016, 23:31

bkralik píše:@Rudy: bacha, u čtyřky máš chybu - teplotu musíš do těhlech termodynamickejch vzorců dosazovat v kelvinech

Když vezmeš vzduch s 35°C (= 35+273 = 308K), tak po stlačení bude mít 1.5 * 308 = 462 K, což dává cca 189°C. Takže ono potom intercooler bude mít docela brutální přírůstek k výkonu, pokud bychom to brali takhle orientačně. Ale pravděpodobně bude ještě trochu zádrhel v tom, že nevíme, jak to přesně v kompresoru chodí (ten vzoreček co používáme platí pro kompresi s konstantním objemem, což tady třeba nebude platit...)




:D Jasne maš samozrejme pravdu, ja to po sebe nejdem radšej ani čitať napisal som to tak rýchlo, že v momente ked som to zaokrúhlil na 70°C tak som to bral ako vybavené. Osobne mám nameraných 70-80°C so setupom bez IC, externým teplomerom v saní (cez brake booster port). :oops:
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod bkralik » 17 zář 2016, 23:35

Jasně, se stane :-)
Bylo by zajímavé to zkusit změřit hnedka za kompresorem, já si myslím že když budeš tlačit 0.5 bar, tak tam těch 100 stupňů musí být...
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Rudy » 17 zář 2016, 23:45

Mylsim, že nie otec nejaku dobu tlačil 0.8bar bez IC (nedal si pvedať, raz to prifúkol trošku vyššie a bolo vymaľované). V pripade ak by za kompresorom pri 0.5bar bolo 100°C pri 0.8bar by boli v motore instantné detonácie.
Cold side M62 supercharger pri aprox. tlaku 0.5bar, pokiaľ viem, dosahuje teploty nasavaneho vzduchu od 90-100°C a je to na hranici toho čo nesposobuje detonacie/preignition/... a všetky ďalšie radosti.

Ale Elektron by o tom vedel povedať viac.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Stepan P » 18 zář 2016, 12:39

Jedna praktická zkusenost do diskuze.
2 sezóny jsem tlačil 11PSI (0,75 bar) s MP62 hotside bez IC....ale bylo to na E85!
S benzínem to je bez IC nereálné. I na E85 jsem tam musel mít posunuté časování.
NB98 supercharged + R888 ->>>> Most 1:58:10
MX-5 CUP pravidla pro rok 2019
Stepan P
 
Příspěvky: 160
Obrázky: 1
Registrován: 31 bře 2010, 23:07
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod elektron » 20 zář 2016, 22:12

Ja aktualne cca 0,9b aj s benzinom 95, s E85 cca 15-20hp naviac. Bez IC ale s pristrekom H20/metanolu (IAT klesne s cca 80C na 50-55C v booste) aktualne jedna dyza pred charger-om a druha priamo do sania.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod evlo » 22 zář 2016, 23:44

Je to sice lehce OT, ale jen malinko, protoze nemuzu furt najit zadnou LHD 1.8 s klimou, tak si rikam, ze bych sel do 1.6 a prehodil do ni motor. 1.8 motor z NB mam. Je tam nejaky problem? Jde me o vsechny draty atd. Jestli kdyz pak pouziju ME221 pro NA, tak jestli to po zapojeni a dotazeni potrebnych senzoru navic bude fungovat s NB motorem, nebo je potreba vymenit komplet kabelaz, coz bude predpokladam ojeb.

Je teda vtipne, ze zastavba klimy me prijde narocnejsi nez zastavba turba, ale ja byl vzdycky divnej :D
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Rudy » 23 zář 2016, 00:14

Radšej tam domontuj klímu, u NA/NB je to uplne samostaný sytém vrátane ovládania.

Bohužiaľ by si musel použiť riadiačku ktorá patri k tovjmu motoru (rozdielne snímače, a minimalne jeden DAC na ME221 bude rozdielny). Tak maš možnosť prehodiť celú kabeláž, a spraviť klasický swap, alebo využiť fyzicky kabelaž, ale do ECU a na motor si to zapojiť podľa seba (budeš potrebovať nejake NB konktory, a pravdepodobne univerzal RJ bez špecifickeho konektoru).

Asi existuju aj nejake triky ktoré nepoznám, mne nevadí ani 1.6, respektive za tu pracu a čas so swapom to... :D
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod elektron » 23 zář 2016, 00:14

Ako chces ovladat BP4W z NB pomocou me221 na NA?
B6 v NA ma CAS (senzor polohy vack. hriadela) vzadu na hlave (kryte/veku ventilov) , BP4W v NB ma senzor polohy kluky (CPS) pri remenici na kluke plus senzor polohy vackoveho hriadela vpredu na kryte/veku ventilov.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků