Ideálne obutie na NA

Ideálne obutie na NA

Příspěvekod flyingislife » 25 zář 2016, 14:10

Ahojte,
Načrtol som túto tému aj na Fb stránke ale tam takmer nikto nereaguje a tak skúsim tu.
momentálne obutie mám 185 60 R14 Pirreli P1. Problém je nasledovný:
Auto chodí dobre, ale dostávam sa do štádia kedy by som chcel viac gripu ako hádzať zadkom v zákrute, a tak hľadám nové obutie, a hlavne nejaké rady.
Keď vidím auto zozadu, je rozchod kolies dosť malý a teda mi to príde dosť úzke.
Veľa ludí tu ale píše, že ak sa prejde na R15, a širšie gumy stratí auto tú hravosť.
Zatiaľ mi to najlepšie vychádza na 195/50 príp. 195/45 R15 s kvalitnými pneumatikami, prípadne semislick.
Otázkou pre mňa je, ako veľmi sa treba obávať hmotnosti disku, prípadne či je to až tak kritické ako všade píše.
Momentálne mám disky Daisy 5,5J,ET45, vážia okolo 5.5kg bez pneu.
Páčia sa mi aj disky s límcom a pozerám po R15 s rozmermi okolo 6.5-7J a s ET okolo 30.
Rád by som počul vaše skúsenosti napríklad aj s prechodom R14 185/60 na väčšie a širšie obutie, prípadne ako sa auto správa, mne tie gumy strašne plávajú a už mi to aj dosť prekáža, častokrát cítim, že ma obmedzujú práve tie mäkké bočnice a nové pneumatiky na Daisy disky už nechcem, chcem prezuť na niečo iné.
Dík za vaše skúsenosti a rady :)
1991 MX-5 NA 1.6 116hp
flyingislife
 
Příspěvky: 226
Registrován: 21 zář 2014, 18:38
Bydliště: Ivanka pri Dunaji / Košice

Re: Ideálne obutie na NA

Příspěvekod Fernie » 25 zář 2016, 14:14

Pokud se nechceš vzdávat R14, tak sháněj Nankangy NS2R, dělají se i v 185/60

Edit: A vlastně budou dobrý i v R15.
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Ideálne obutie na NA

Příspěvekod flyingislife » 25 zář 2016, 14:20

Rád by som prešiel práve aj na R15, a trochu rozšíril auto, tie pneu vyzerajú dobre, myslím že som na jednej NB s R15 na týchto pneu išiel a držalo to výborne.
1991 MX-5 NA 1.6 116hp
flyingislife
 
Příspěvky: 226
Registrován: 21 zář 2014, 18:38
Bydliště: Ivanka pri Dunaji / Košice

Re: Ideálne obutie na NA

Příspěvekod Robo96 » 26 zář 2016, 08:35

ako sa obavat hmotnosti disku je trochu divna otazka, pretoze zalezi aky disk samozrejme kupis :) ked porovname oblubene modely, ktore sa na miatu davaju tak Volky TE37 vazia v rozmere 15x7 4.2kila, trochu dostupnejsie enkei rpf1 v 15x7 4.4 kila, oblubene (tu na fore hejtovane do krvi) roty su okolo 6 kilo, lacne hliny pojdu tak na 9kilo . a tak isto to bude aj u pneu, hmotnost v rozmere 195/50r15 bude kolisat od 7 do 9 kilo napr moje Yokohamy parada v 195/50r15 vazia 8 kilo, uniroyal rs2 7kilo.
"hravost" je tiez otazka preferencii, ja osobne napriklad nemam zaujem aby mi auto lietalo bokom v premavke a preferujem grip stopu, takze pre mna sirsie gumy minus niesu
dalsia vec je ze ak chces rozsirit auto, potrebujes podlozky alebo nizke ET. pretoze aj s 15x7 budes mat kola zapadnute tak 2cisla v podbehu
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Ideálne obutie na NA

Příspěvekod flyingislife » 26 zář 2016, 10:15

NO ide mi hlavne o to, aká hmotnosť na disk je ešte prípustná, či to niekto nemá vyskúšané, tie ľahučké disky sa mi zas tak úplne nepáčia,
Mňa už tieź trochu omrzelo to že auto šmýka zadok.
Dal som si cieľ nájsť pekný disk tak do 6,5kg.
Ja mám teraz Daisy 5.5J s ET45, našiel som 7J 15 disk s ET30, takže ak rátam správne, kvôli ET výjde disk von o 15mm plus polky rozdielu šírky diskov, takže 1.5J , tj 0,75palca + 15mm, to mi dáva dokopy asi o 3,4cm von oproti aktuálnemu stavu,
rátam to správne?
1991 MX-5 NA 1.6 116hp
flyingislife
 
Příspěvky: 226
Registrován: 21 zář 2014, 18:38
Bydliště: Ivanka pri Dunaji / Košice

Re: Ideálne obutie na NA

Příspěvekod Andre_fux » 26 zář 2016, 21:53

nakonec jsem vyřešil obutí NAčka ;) Sehnal jsem origo 15tky ;) A nevypadají věru zle. Jsou to origo R15 na NAčko 6x15 ET nevím. Hmotnost dle amíků 6.5kg, zatím jsem je na váze neměl.

Holt 14tky hollow spokes (6x14 ET 45, hmotnost 4.8kg) zůstanou ještě nějaký čas pod střechou a snad časem na ně pořídím nějaké zajímavé pneu na okruh. ;)
Přílohy
WP_20160910_13_30_47_Pro.jpg
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Ideálne obutie na NA

Příspěvekod flyingislife » 27 zář 2016, 15:09

A mal si pred tým obuté aj R14? Pocítil si nejaký rozdiel?
Mne sa deformuje tá bočnica na pneumatike keď idem ostrejšie a chcel by som trošku vytiahnuť kolesá von, ale všetko v rámci rozumných hodnôt.
Ja som našiel BBS 15x6J ET35 a s pneu 195/50 vážia 14,5kg.
Myslím si že rozumnými R15 nič nepokazím, len ma zaujíma či si pocítil rozdiel z 185/60 R14 na 195/50 R15 z hľadiska stability, jazdných vlatností, napríklad aj pri prejazde nerovností, ja jednoznačne cítim že auto mi zapláve trošku do strán a je to určite tou bočnicou, aj keď auto stojí na mieste chytím pneumatku a zatrasiem ňou auto sa celé vychyľuje do bokov. A to som dlho váhal nad obutím a bolo mi povedané že Pirelli ktoré mám majú ešte najtvrdšiu bočnicu a semislicky v tom rozmere som vtedy na nete nide nevedel nájsť. Hneď ako som to ale obul do týždňa mi niekto poslal na ne link za veľmi fajn peniaze. Prezúvať ich ale už nechcem.
1991 MX-5 NA 1.6 116hp
flyingislife
 
Příspěvky: 226
Registrován: 21 zář 2014, 18:38
Bydliště: Ivanka pri Dunaji / Košice

Re: Ideálne obutie na NA

Příspěvekod mojžo » 27 zář 2016, 15:14

Toto môžem povedať aj ja: rozdiel medzi 185/60 14 a 195 50 15 je veľmi veľký. Auto je výrazne istejšie.
Mám odjazdene oba rozmery.
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Ideálne obutie na NA

Příspěvekod Andre_fux » 27 zář 2016, 15:51

mojžo to shrnul dobře..

Auto je jistější a přijde mi i hravější. Komfortnější mi přišlo auto na 14 tkách (ono je přece jen znát více gumy, stejně jako měkčí bočnice).

Ono je to dosti poznat i na normálníh 15tkách, kde mám na jedné sadě obuty pneu hankook v12 evo a na druhé sadě federal 595 + bridgestone ?potenza. Ty s tvrdší bočnicí jsou náchylnější na vyjeté koleje.

Proč jsem na NAčko dal tyto 15tky je hlavně v ceně a výběru pneu. V rozměru 185/60 r14 je prdlajs a když jo tak drahé jako prase ve srovnání s 195/50 R15. A tyto disky sednou na NA ( dávali se továrně) s NBčkovými to není ono...
Přílohy
WP_20151222_10_37_33_Pro.jpg
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Ideálne obutie na NA

Příspěvekod evlo » 27 zář 2016, 19:22

R14 vs R15 je znat hlanve na rozbitym podvozku, na podvozku co funguje spravne je to docela jedno, pisu teda zkusenost s NB, ale bude to podle me stejne.

Enkei full spokes 14 a enkei klasika 15, takze rozdil ve vaze nic moc.

Radeji bych mel kvalitni gumy na 14, kvuli obrubnikum atd., ale protoze vpodstate neexistuji, tak holt nezbyva nez 15.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků

cron