Jednicka u NA za studena :D

Jednicka u NA za studena :D

Příspěvekod evlo » 21 lis 2016, 12:14

Jsem vymenil olej v prevodovce NA, po 200k km, jako hnus z toho tekl a docela dost koviku na magnetech a uz to radi alespon trochu jako auto. Buh vi jak dlouho s tim nekdo jezdil s tekoucim spojkovym valcem totiz. Asi proto to auto skoncilo na vrakaci teda. A aby toho nebylo dost, tak jedinej olej co jsem sehnal kdyz jsem to sel menil byl mogul, ten jsem jeste z pulky omylem vylil, tak jsem to dotahl nejakym co jsem mel pripravnej do diffu valvoline.
No abych se dostal k tomu co se chci zeptat - jde nekomu s NA radit jednicka za studena za jizdy?
Premyslim jeste o jedne vymene, ale je to dost ojeb pro me menit, tak jestli to ma vubec cenu zkouset, ze.

Dokud to neni fakt prohrate, tak tam tu jednicku musim fakt docela silou za jizdy davat, auto pouzivam denne, tak to taky mozna neni idealni a dal se to tim nici?
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Jednicka u NA za studena :D

Příspěvekod TeeJay » 21 lis 2016, 12:17

Na 100% to někomu jde, když nejde, tak je něco špatně.
Mně u NBfl jde řadit ztuha dvojka, za studena. Ale než olejem, kterej jsem loni měnil, to bude spíš synchronama...
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Jednicka u NA za studena :D

Příspěvekod Renee » 21 lis 2016, 12:30

Mě jednička za jízdy nejde řadit pomalu ani za tepla... Musím meziplynovat jak ďas, když podřazuju až na 1. Když stojím nebo téměřstojím tak dobrý.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Jednicka u NA za studena :D

Příspěvekod vhml » 21 lis 2016, 13:19

Jestli ten diferákovej byl GL-5 tak to je slušnej důvod aby to neřadilo. Takže vyměnit za 75W-90 GL-4.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Jednicka u NA za studena :D

Příspěvekod evlo » 21 lis 2016, 13:30

To samozrejme ne. GL4 asi i stejna viskozita a ani ne limited slip verze.

Je me teda divne co by ty synchrony delali, ze by fungovali za tepla a za studena ne, ze by tam byla az takova teplotni roztaznost?
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Jednicka u NA za studena :D

Příspěvekod tslany » 21 lis 2016, 16:35

Nalij tam znovu co tam patří
ENEOS Premium Multi Gear 75W90
ENEOS Super Multi Gear 80W90
Mě to na NB pomohlo
NC 2006 1.8
Hyundai Grandeur 2009 3.3V6
tslany
 
Příspěvky: 215
Registrován: 21 črc 2016, 16:15

Re: Jednicka u NA za studena :D

Příspěvekod vhml » 21 lis 2016, 16:38

Ani ne tak tepelná roztažnost, jako změna viskozity oleje s teplotou.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Jednicka u NA za studena :D

Příspěvekod adolf33 » 22 lis 2016, 22:51

Jedničku bych za rychlosti vyšší než 15 km/h v žádným autě bez meziplynu neřadil :D Jde mi to hrozně proti srsti, rvát to tam přes synchron aby chudák musel srovnávat víc než 2000 otáček :D
Mazda MX-5 NA 1.6 66kw 1996
adolf33
 
Příspěvky: 162
Registrován: 24 úno 2016, 16:10
Bydliště: Berounsko

Re: Jednicka u NA za studena :D

Příspěvekod evlo » 11 pro 2016, 02:53

tslany píše:Nalij tam znovu co tam patří
ENEOS Premium Multi Gear 75W90
ENEOS Super Multi Gear 80W90
Mě to na NB pomohlo
Oproti stavu v jakym si to koupil? Nebo v cem ti to pomohlo?
Podle http://www.eneos.cz/prevodovy-olej-c17/ ... f-1l-i112/ je to GL5 ...
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Jednicka u NA za studena :D

Příspěvekod tslany » 04 led 2017, 15:04

Ano, oproti stavu jak jsem to koupil ale jezdil jsem jen za tepla, teď v zimě nevím, ale dík žes to našel asi tam nechám nalít ten vw zázrak protože z eneosu mi neodpověděli :-(
NC 2006 1.8
Hyundai Grandeur 2009 3.3V6
tslany
 
Příspěvky: 215
Registrován: 21 črc 2016, 16:15

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 87 návštevníků