Původně jsme se chtěli přivařit k bandě whispera, ale bohužel neklapnul termín, tak jsme vyrazili jen ve dvou: miatka a zbrusu nové BRZ, které si říkalo o zajetí.
Trasu jsme volili hodně podobnou klukům, dále jsme se inspirovali Doprovým výletem z června:
https://goo.gl/D8P0Zjhttps://goo.gl/JeEUInVzhledem k sezóně a k sobotě na Gross jsme chytli dost králů šneků a obecně těch, co by ochotně pouštěli, mnoho nebylo. Docela mne překvapilo, že jsme na Grossglockner Strasse strávili snad pět hodin. To máte kochačku, kávičku, muzeum o stavbě silnice...
Nejlepší úseky byly asi cestou do Mariazellu (i díky malé dopravě), první část Mariazell - Wildalpen (byť kvalita povrchu silnice neodpovídá rak. standardům) skvělý je krátký úsek mezi Bad Aussee a Obertraun a chrochtali bychom blahem i na cestě mezi Hallstattem a St. Martin am Tennenbirge, kdybychom tam hned při odbočení nekoupili kamion. Skvělý je i tento úsek:
https://goo.gl/6aaZ3W ale chce to vychytat dopravu. Passo Paluza z rakouské strany nestojí za mnoho. Vynikající je ale Sella Nevea (ještě jednou dík Dopre), ale to bylo nezapomenutelné právě díky minimální dopravě, až pod vrcholem jsme potkali Pandu, které neměla nejmenší zájem podpořit náš silniční zájem.
Konečně jsme se také dostali až nahoru na Mangart, kde jsme měli minulý rok se ženou šílenou kosu, ledový vítr a netroufli jsme si projet zákaz. Teď nám už při placení slečna řekla, že je cesta čistá a "ostatní jezdí až nahoru". Diplomatická to odpověď
Cestou zpět jsme dali Vršič, byť opět vzhledem k větší dopravě jsme spíše co chvíli zastavili, aby auta před námi poodjela. Nahoře jsme nestavěli vůbec, neboť prostě nebylo kde...
Chvíli jsme si na Grossu přehodili auta a vyjeli si zpět k tunelu jeden úsek. Má to úžasná sedadla a posez vyladěný k dokonalosti, ta sedadla... paráda! Volant před tebou, ne někde mezi koleny. Výkon podobný, myslím, že jsme se nějak nebrzdili, spotřeba BRZ byla o pár decek vyšší, což odpovídá 200 kg navíc. Jde mnohem ochotněji do smyku a řidič říkal, měl prý ESP vypnout hned první den a ne až poslední
přivezl si spoustu zkušeností a já luxusní angínu
A co se výfuku týče, jsou dvě verze: buď jsem si zvykl (jak píše Karolko), nebo se vyhýbám rezonančním otáčkám a dám jiný kvalt. Výfuk zůstane, hořické trubičky zpět nepůjdou!