Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Moderátoři: Stepan P, Zed

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Brandon » 10 led 2017, 16:10

Že stavitelné pružiny a tlumiče mají zásadní vliv na jízdní vlastnosti je svatá pravda a jak vidíte, nikdo to tu zatím neodporoval. Je ovšem absolutní nepravda, že stavitelné coilovery fungují lépe než nestavitelný podovzek složený z vlastního výběru tlumiče a pružiny.

Takže prosím ještě jednou odpověď na mou otázku, která stále nepřišla. Pokud nebyla má myšlenka srozumitelná, tak jinak formuluji ještě jednou - lze snadno sestavit podvozek NEstavitelný, který bude fungovat mnohem lépe než coilover. On stačí primitivní příklad - B12 vs nějaký noname z číny (ebay Street coilover). Tímto majitele s B12 necháte v základní skupině, zatímco. majitel eBay půjde nesmyslně do racing, ačkoliv jsou tyto podvozky kvalitou těžká mizérie.

Právě proto, že se jedná o amatérské závody, mají pravidla jasně vypomáhat amatérům. Vy tímto dosahujete opaku.
Naposledy upravil Brandon dne 10 led 2017, 16:22, celkově upraveno 4
Brandon
 
Příspěvky: 8
Registrován: 12 zář 2016, 15:35

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Brandon » 10 led 2017, 16:11

Pak bych ještě prosil o odpověď co je pravdy na tom, že členové rady mají účast na Cupu zdarma (což jsem se někde dočetl a věřím, že je to pomluva), což by mi přišlo jak dost velká nestoudnost :D .
Naposledy upravil Brandon dne 10 led 2017, 16:26, celkově upraveno 1
Brandon
 
Příspěvky: 8
Registrován: 12 zář 2016, 15:35

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod widar » 10 led 2017, 16:16

Na kterém fejsbuku se to řeší? Nikde jsem to nenašel.
Za sebe taky nechápu vyřazení coiloverů. Pokud je možnost výměny pružin a tlumičů za nesériové, pak bez omezení. Protože jak už bylo řečeno, s nenastavitelnými komponenty se dá postavit podvozek, který bude výkonem převyšovat většinu coiloverů, které by se v této třídě mohly objevit. A jaká je pravděpodobnost, že někdo nainvestuje desetitisíce do podvozku bez toho aby upravil další části auta? Navíc si myslím, že jakýkoliv schopnější podvozek stejně srazí omezení na pneumatiky, které v této třídě je.

Odlehčování v unlimited je problém. Je tohle http://speedhunters-wp-production.s3.am ... header.jpg Mazda MX-5? Vypadá to jako MX-5, ale MX-5 to není milý pane! Šasi, trubkový rám, podvozek, motor, převodovka, diff, ... nic z toho není z MX-5, dokonce ani panely karoserie (pokud vím) nejsou z MX-5, jsou to jen plastové/laminátové kopie/náhražky. Ad absurdum by pak stačilo flexou vyříznout kus panelu s VIN z MX-5, oboustrankou přilepit na např. Caterham a prohlásit: "Je tam (kus) karoserie z MX-5, startuju v Unlimited!"
Podle mě by šasi mělo být určitě kompletní a z MX-5. Výměna kapotáže/odnímatelných částí karoserie bez omezení, ale jejich úplné, částečné (vy smyslu jak celých dílů, tak jejich částí) je diskutabilní. Hlavně z hlediska bezpečnosti, v trénincích a volných jízdách se na trati pohybuje více aut, okolo trati se pohybují diváci (v Mýtě dokonce často přecházejí trať), přecejen je lepší/bezpečnější potkat se s celým autem, než s holou kastlí. Stejně tak je na zvážení odstranění bezpečnostních prvků pokud nejsou nahrazeny srovnatelnými nebo lepšími.
Pokud jde o motory z ne-MX-5, je otázka jestli nárůst výkonu a pravděpodobně i nárůst hmotnosti poskytne nepřiměřenou výhodu proti například přeplňovaným nebo výrazně odlehčeným MX-5.

Pokud jde o honění za poháry a hledání mezer v pravidlech, vždycky se někdo takový "soutěživý" najde. Díky sponzorům ELIT a BILSTEIN (v minulých a snad i příštích ročnících) jsou poháry spojeny i s velice pěknými výhrami, což tu soutěživost ještě více umocňuje. A taky nejsme Němci (pro pochopení shlédněte The Grand Tour, díl č. 9, část kde J. May popisuje debatu mezi Američanem a Němcem o řízení bez řidičáku ;-D ) Takže bohužel... Btw: Proč asi tahle debata vůbec vznikla, z nedostatku zaměstnání v zimním období to nebude.

Pzn.: Účastnil jsem se posledních tří sezón MX-5 cupu ve třídě racing.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod m8rinek » 10 led 2017, 16:46

Předem bych rád upozornil, že MX5 Cup jsem nikdy nejel, ale pořádal jsem pár srandamačů vlastních a celkem dost jsem se zajímal o stavbu Rally vozu pro MČR.

Jsme celkem dobrá komunita a můžeme být rádi, že někdo má dostatek energie a chuti něco takového pořádat, stanovil pravidla (hádám, že to není z jedné hlavy) a pokud chci daný závod jezdit musím se pravidlům přizpůsobit a tento prostor pro diskuzi je hádám jenom dobrá vůle pořadatelů vyjít vstříc ,,všem,,. Ve světě motorsportu to funguje tak, že si zvolím závod a jeho danou kategorii a pro něj postavím, přizpůsobím, nebo zakoupím auto. Takže ano v pravidlem mám ,,Coilover,, pro vyšší třídu tak ve vyšší třídě jsem, nebo mám možnost jej zaměnit za dost možná kvalitnější podvozek a jet třídu nižší. Vždyť o tom krom řidičského umění to přeci je, kdo a jak dokáže využít možnosti dané třídy (a je uplně jedno kolik to stojí peněz, i kdybych si nechal udělat tlumiče u Protlumu na míru, tak aby splňovali předpis kategorie Touring, tak mi na to přeci nikdo nemůže říct ani popel, pomůže mi to k pár desetinám, možná sekundě, ale bude mě to stát minimálně 50tkč a přesvědčování p. Křístka, aby se do toho vůbec pustil. Mmch takhle dnes funguje i fabrická R5, která má tlumiče dle homologace, ale už nikdo neudává jejich vlastnosti ani vnitřní složení).

Druhý případ jsou lidé co si nakoupí a namontují do auta díly, které se jim líbí a pak se divý, že takové auto nemá kde jezdit, protože je uplně mimo kategorie (už jsme zažily i zužování karoserie ze Škody 130LR/H na úzkou 130LR) a můžou se všichni akorát vztekat a nadávat, ale víc s tím dělat nejde (navíc nadávat maximálně samy na sebe :))).
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod widar » 10 led 2017, 17:05

Brandon píše:Pak bych ještě prosil o odpověď co je pravdy na tom, že členové rady mají účast na Cupu zdarma (což jsem se někde dočetl a věřím, že je to pomluva), což by mi přišlo jak dost velká nestoudnost :D .

Dovolím si odpovědět za členy rady ač v ní nejsem. Členové mají snížené startovné, protože si to odpracují! A to jak během závodního dne (šichta cca od 8 ráno do 18 večer, příprava tratě, registrace, rozprava, měření, startování, atd... je toho dost) tak při přípravě (komunikace s okruhy, zajištění pohárů,...). Kdo to chce dělat, klidně může. Uzávěrka přihlášek je dnes.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Brandon » 10 led 2017, 17:10

Ach tak, díky za objasnění, není potřeba vypisovat, proč má někdo za práci zvýhodněné startovné, to je asi samozřejmé...
Já jen napsal, co koluje různě po netu, a tak mě zajímalo, co je na tom pravdy :-D
Brandon
 
Příspěvky: 8
Registrován: 12 zář 2016, 15:35

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Vavris » 10 led 2017, 19:33

Hmmm, vsadím se, že bych uhád, odkud vítr vane..
Kluci tam makají, lítají, organizují, tvoří pravidla, domlouvají termíny, zatímco účastníci si prostě jen užijou den a zablbnou v autě...

Jinak myslím, že m8rinek to shrnul dokonale :-)
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod vhml » 10 led 2017, 19:45

Nejsem sice účastníkem MX-5 cupu, ale myslím si že po 15 letech závodění od srandamačů po mistrovství evropy k tomu mám co říct a třeba i do toho vnést nezaujatej pohled ;)

O tom že auto z obrázků je bezpečnostní nesmysl si myslím není potřeba se přít. Rám je sice hezká věc, ale samotnej nestačí. Vždy lktomu musí patřit i nějaké pásy, sedačky, dveře a okna včetně polepu protitříštivou folii ( protože ruka visící z okna se láme celkem dost rychle ) atd atd. Samozřejmě ne vše je reálné vyžadovat bez zásadního nárustů nákladů, ale když si dá někdo tolik práce se stavbou takového auta ( nabízí se jedna scénka z Pelíšků ) tak by to měl dořešit trochu komplexně. To neplatí jen o tomhle autě, ale je vůbec blbej zvyk závodit s Miatama se staženou střechou a okýnkama a být pořadatelem a mít za účastníky zodpovědnost, tak to v žádném případě nedovolím. Toliko k bezpečnosti, která by měla být na prvním místě.

K tlumičům a vůbec předpisům: Předpisy musí být vždy nastaveny tak, aby se dali i kontrolovat. Můžu si klidně do předpisů napsat miliony detailů, ale pokud je nebudu schopen kontrolovat a vyžadovat, tak jsou naprosto zbytečné a jen předmětem sporů. Když jen v rychlosti vypíchnu pár bodů z předpisů: změna převodových poměrů, odlehčení setrvačníku, změna softwaru ECU. Kdo to bude na závodech kontrolovat a jak? Budete si vzájemně rozebírat auta? Samozřejmě by to v sériových autech být nemělo, ale jak to kontrolovat? Nijak...
Zatímco např coilovery, jiné brzdiče, turbo. To jsou věci na první pohled viditelné a jedině v takovém případě lze jednoduše rozdělovat auta na sériová a nesériová.

Jinak samozřejmě vždy platí to psal m8rinek. Vždy stavím auto podle kategorie. A ne že postavím auto a pak začnu zjišťovat čemu to vlastně odpovídá. I když v případě MX-5 cupu je to hodně daný jinak tím, že jsou to i auta, která jezdí běžně a jen jsou občas vyvezena na trať. Na rozdíl od vyloženě stavěných speciálů.

A jenom taková perlička na závěr aby si každej šáhnul i trochu do svědomí: Na slalomech jsme mohutně řešili, že Caterhamy jedou v kategorii sériových aut. Protože to prostě sériová auta jsou, jen trochu líp vymyšlená. Samozřejmě největší problém s tím měli lidi co jezdili okolo pátého místa a dál. Tak jsem říkal: Kluci, až vás nebude porážet tamhle Pavel i jeho syn s naprosto seriovým Rapidem ( rok 88, ne tím novým ) , tak až potom se můžeme bavit o tom, že vám vadí Caterhamy...
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Brandon » 10 led 2017, 21:26

Vavris: Vítr nevane od nikud. Bavím se s lidmi, tady i jinde, nejsem členem žádný skupiny či týmu, a informace se dostávají různý. A když chci vědět, zeptám se, myslim si, že je zbytečný to rozmazávat, vždyť odpověď už tu padla :)

Vhml: To je samozřejmě krásné povídání a ve směs se s ním dá jen souhlasit. Trochu ale zbytečně tu rozebíráme tu hračku z fotky, to by si měl zařídit tým, který by případně s něčím podobným chtěl přijet.

Ohledně rozdělení seriových a neseriových aut je to jasná věc, a jak jsem psal už dvakrát, napíšu ještě potřetí, auto s coiloverama není seriový o nic míň než auto s profi podvozkem, kterej není seřiditelný, přesto spadá do první kategorie, a znovu říkám, tohle pravidlo je dle mého náhoru špatně a zatím jsem tu neviděl jediný argument, který by ho smysluplně vyvracel...

Umístění je to poslední, co by mě zajímalo, sám hledám závody, kde si budu moct postupně testovat svou stavbu co do kvality a spolehlivosti ;) Mx-5 cup mě oslovil momentálně víc než amateur cup ze zřejmých důvodů. Takže já se jdu opravdu jen bavit mezi lidi, který mají stejný zájem. Ale když už, tak si chci připadat, že je to fér.
Brandon
 
Příspěvky: 8
Registrován: 12 zář 2016, 15:35

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod MX-5 Cup » 11 led 2017, 08:02

Brandon píše:Že stavitelné pružiny a tlumiče mají zásadní vliv na jízdní vlastnosti je svatá pravda a jak vidíte, nikdo to tu zatím neodporoval. Je ovšem absolutní nepravda, že stavitelné coilovery fungují lépe než nestavitelný podovzek složený z vlastního výběru tlumiče a pružiny.

Takže prosím ještě jednou odpověď na mou otázku, která stále nepřišla. Pokud nebyla má myšlenka srozumitelná, tak jinak formuluji ještě jednou - lze snadno sestavit podvozek NEstavitelný, který bude fungovat mnohem lépe než coilover. On stačí primitivní příklad - B12 vs nějaký noname z číny (ebay Street coilover). Tímto majitele s B12 necháte v základní skupině, zatímco. majitel eBay půjde nesmyslně do racing, ačkoliv jsou tyto podvozky kvalitou těžká mizérie.

Ano, to že jde sestavit podvozek ze samostatného pevného tlumiče a adekvátní pružiny funkčně lepší než nějaký čínský coilover set, je pravda. Také tu nikdo netvrdí, že stavitelné (čínské) coilovery fungují lépe.
Jinak nevíme, na co konkrétně odpovědět, žádná otázka v textu není.

Brandon píše:Pak bych ještě prosil o odpověď co je pravdy na tom, že členové rady mají účast na Cupu zdarma (což jsem se někde dočetl a věřím, že je to pomluva), což by mi přišlo jak dost velká nestoudnost :D .

Ano, pravda to je. Již historicky je tato úleva zanesena do oficiálních pravidel, takže by stačilo důkladněji číst.
Současná Závodní Rada dělá vše bez nároku na honorář, z vlastní dobré vůle, ve svém volném čase, bez jakéhokoliv vedlejšího zisku či tvoření vlastního bussinesu kolem MX-5 Cupu. Zvýhodněné startovné je přímo úměrné množství práce, kterou konkrétní člen ZR odvedl. Soudný člověk toto pochopí a nebude to nazývat nestoudností.

m8rinek píše:Předem bych rád upozornil, že MX5 Cup jsem nikdy nejel, ale pořádal jsem pár srandamačů vlastních a celkem dost jsem se zajímal o stavbu Rally vozu pro MČR.

Jsme celkem dobrá komunita a můžeme být rádi, že někdo má dostatek energie a chuti něco takového pořádat, stanovil pravidla (hádám, že to není z jedné hlavy) a pokud chci daný závod jezdit musím se pravidlům přizpůsobit a tento prostor pro diskuzi je hádám jenom dobrá vůle pořadatelů vyjít vstříc ,,všem,,. Ve světě motorsportu to funguje tak, že si zvolím závod a jeho danou kategorii a pro něj postavím, přizpůsobím, nebo zakoupím auto. Takže ano v pravidlem mám ,,Coilover,, pro vyšší třídu tak ve vyšší třídě jsem, nebo mám možnost jej zaměnit za dost možná kvalitnější podvozek a jet třídu nižší. Vždyť o tom krom řidičského umění to přeci je, kdo a jak dokáže využít možnosti dané třídy (a je uplně jedno kolik to stojí peněz, i kdybych si nechal udělat tlumiče u Protlumu na míru, tak aby splňovali předpis kategorie Touring, tak mi na to přeci nikdo nemůže říct ani popel, pomůže mi to k pár desetinám, možná sekundě, ale bude mě to stát minimálně 50tkč a přesvědčování p. Křístka, aby se do toho vůbec pustil. Mmch takhle dnes funguje i fabrická R5, která má tlumiče dle homologace, ale už nikdo neudává jejich vlastnosti ani vnitřní složení).

Druhý případ jsou lidé co si nakoupí a namontují do auta díly, které se jim líbí a pak se divý, že takové auto nemá kde jezdit, protože je uplně mimo kategorie (už jsme zažily i zužování karoserie ze Škody 130LR/H na úzkou 130LR) a můžou se všichni akorát vztekat a nadávat, ale víc s tím dělat nejde (navíc nadávat maximálně samy na sebe :))).

Děkujeme za názor, kdyby takovýto přístup aplikoval každý, hned by bylo líp :)

vhml píše:K tlumičům a vůbec předpisům: Předpisy musí být vždy nastaveny tak, aby se dali i kontrolovat. Můžu si klidně do předpisů napsat miliony detailů, ale pokud je nebudu schopen kontrolovat a vyžadovat, tak jsou naprosto zbytečné a jen předmětem sporů. Když jen v rychlosti vypíchnu pár bodů z předpisů: změna převodových poměrů, odlehčení setrvačníku, změna softwaru ECU. Kdo to bude na závodech kontrolovat a jak? Budete si vzájemně rozebírat auta? Samozřejmě by to v sériových autech být nemělo, ale jak to kontrolovat? Nijak...
Zatímco např coilovery, jiné brzdiče, turbo. To jsou věci na první pohled viditelné a jedině v takovém případě lze jednoduše rozdělovat auta na sériová a nesériová.

Kontrola... to je oč tu běží. V našich amatérských podmínkách není možná žádná "hloubková" kontrola motoru při technické přejímce ani dalších věcí, jako např hmotnost, výkon motoru ani nic podobného nepřichází v úvahu. V těchto konkrétně vyjmenovaných věcech vsázíme na čestnost a férovost jednotlivců. Nadruhou stranu se jedná o stejný základ auta - MX-5, všichni je tu řídíme, za ta léta známe a jako ZR máme i dostatek materiálu k porovnání, jaké časy v dané kategorii jsou možné vzhledem k dlouhé historii ježdění. Z toho by se dalo poté vycházet při nějakém podezření či protestu.
Webové stránky: http://mx-5cup.cz/
Pravidla pro sezonu 2019: ZDE
MX-5 Cup
 
Příspěvky: 28
Registrován: 06 led 2017, 15:57

PředchozíDalší

Zpět na MX-5 Cup

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron