Ahoj zpřízněnče! Předně chválím volbu dvoulitru a plátna, tady je zaděláno na velkou lásku. Máš ovšem oproti mě právě tu zkušenost s NB a možnost srovnání - to já nemám. Tak nevím, nakolik budou moje postřehy pro tebe relevantní.
1) dokonce ani s nataženou střechou jsem toho moc nepojezdil. Nevím proč, ale mít v mazdě nad sebou strop mi příjde takový divný, no
Tím chci jen říct, že nemůžu posoudit, jak moc NC topí pasivně. Ano, četl jsem že MX-5 díky malé izolaci hodně přenáší teplo od pohonného ústrojí do kokpitu. Možná tak někde u nohou je cítit trochu větší hic, ale jinak tohle bych mezi výtky nezařadil. Ovšem takový kufr, přesněji řečeno pekárna, je jiná píseň. Loni v létě jsme v této remosce měli při cestě do Rakouska batožinu, a v ní dva heinekeny v plechu. Když jsem je večer na cimře vytáhnul, tak se nedaly udržet v ruce. Odhaduju tak 60°C!
2) to nevím. I ultrakrátká dráha je moc široký pojem
3) to též netuším. Mám na autě originální lauf a taky tam, dokud ho neskolí koroze, zůstane. Pak ho nahradí mladší OEM brácha. Originální zvuk auta se mi prostě líbí - to jak se vzájemně doplňuje zepředu syčení sání a zezadu brumlání výfuku je pěkně vyvážené a určitě si s tím v Hirošimě vyhráli.
Jinak doporučím oleje. Do motoru Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4 API-SL a do difu tento Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140. Díky němu prakticky vymizely nepříjemné perdy při ostřejším rozjedu po hrbaté cestě.
Taky bych nemeškal a vyměnil vzadu žárovky v osvětlení SPZ. To teplo vycházející z klasických vláknových tam tropí neplechu. Dal jsem tam ty nejslabší ledky T10 co šli sehnat. Asi tyhle
https://www.autokelly.cz/Product/NA-18001/8490569