TeeJay píše:Já mám letos za sebou akorát Beskydy, inženýrskej titul a hodně montování
Každopádně plán je jasný, výměna motoru a náprav a testovací jízda s kufrem plným nářadí:A zbytek zbývá naplánovat, určitě je po cestě spousta věcí, co by stálo za to vidět, jen to musím zjistit. Kempování se asi vyhneme, pokud nebude problém sehnat nocleh, každopádně taky to bude zhruba 3000 km.
- stejně jako loni, hurá do Švýcarska (celoroční CH dálniční známka stojí asi €40, fakt nemá smysl si ji nepořídit, zvlášť, když je ti čas drahej)
- pak do Itálie na pobřeží Ligurského moře a podél břehů jižněji do Rosignano Solvay (kousek pod Livornem)
- výlet do Florencie
- zpátky na švýcarské hranice na Stelvio
- směr domov k Attersee na nějakej výšlap
K imigračním kontrolám - v Německu pohoda, na švýcarských hranicích nás odstavili stranou a asi 2 minuty kontrolovali. Dokonce se ptali, jestli jedeme jen my dva....
cafe-racer píše:Letos pozdě, ale přece otevírám téma a začnu u sebe.
Máme za sebou 9 dní s Mazdou, přítelkyní a psem po Alpách. 6 zemí, 3.200 kilometrů (z toho 2.500 bez střechy), nespočet průsmyků a kouzelných míst s více nebo méně dobrými silnicemi.
Orientační trasa viz příloha
Highlights : Passo dello Stelvio, bezcelní zóna Samnaun (benzín V-power 100 za €1,18), nejvyšší přehrada v Evropě Grande Dixence, muzeum Rolls-Royce u Bodamského jezera, největší podzemní jezero v Evropě
Spali jsme povětšinou pod stanem v kempech, při výjimečné nepřízni počasí (1den) B&B. Jinak sluníčko, teplo, modrá obloha s fotografickými mráčky. Ceny za nocleh od €22 v horách pod průsmykem Sv. Bernarda (komfortní klidný kemp) až po 40€ v turistických destinacích (italsko-švýcarská jezera, bodamské jezero).
Spotřeba 7 litrů, tempo výletní. Závady i nehody se nám vyhnuly (v předvečer odjezdu jsem měnil komplet brzdové desky a dal jsem novou baterii, po 10-ti letech), jednou mi po x stovkách km na rakouské dálnici v dešti vyskočila závada na emisním systému tak jsem ji přes diagnostiku smazal.
Poznámky :
- v Alpách je nereálné najet víc než 300 km/den (je jedno zda se jede na 17kW Jawě 350 jako jsem to dělal dřív, nebo ve 118kW Mazdě)
- projíždět Švýcarsko mimo dálnice je pro zlost
- MX-5 je jedno mála aut, které znovuzavedené imigrační kontroly nechávají projet
- pro potřeby roadtripu je MX-5 skvělá, sbalili jsme se teda tak tak (včetně stolečku a 2 židlí). Na tomhle výletu mi Mazda tak trochu přirostla k srdci (i s nepohodlnou pozicí za volantem, všudypřítomným kraválem a nutností - či radostí - manuálně řadit).
Prostě pecka.
KarolKo píše:Tomáši, předpokládám, že to nepojedeš během prázdnin a pokud jo, tak nezbývá, než vyslovit "upřímnou soustrast" (bez AC, ucpané komunikace..) Ale možná, že už já jsem zchoulostivěl.. Držím palce.
cafe-racer píše:Letos pozdě, ale přece otevírám téma a začnu u sebe.
Máme za sebou 9 dní s Mazdou, přítelkyní a psem po Alpách. 6 zemí, 3.200 kilometrů (z toho 2.500 bez střechy), nespočet průsmyků a kouzelných míst s více nebo méně dobrými silnicemi.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků