Já teda jsem toho dost o tomhle načetl. (E10) v praxi jsem se s tím potkal až ted na začátku března, když jsem do služebního Karoga (r.v. 2021)1,5TSi (najeto 65.000) natankoval u Orlenu 50Litrů "nové" E10tky s tím, že jsem měl dojezd 6 km...
Jako nechci sahat na něco nedotknutelného, jako mantru, že to s novým autem E10 nic nedělá a na vše je připraveno. Protože od pumpy jsem odjel bez problému, ani mě to nenapadlo. Ale....
Po 14 km jsem musel zastavit, jít něco nechat orazítkovat atd. při zmačknutí start tlačítka se motor otočil 2x nebo 3x a nic.. Pak jsem to zkusil znovu a točilo to asi na potřetí to chytlo. ještě pořád jsem to nevnímal..
Po cca dvou km, když telefonuji (HF) a na kruháku mi to chcíplo jsem si pořád ještě nadával, že dělám pičoviny a můj 50ti letý mozek už není schopen dělat par věcí najednou..
Při nájezdu na D10 jsem zapl tempomat tachometrových 140 a jedu, dojíždím v pravým asi 6x kamionu v štrudlu za sebou, dám blinkr a když jsem na úrovni prvního, v zrcátku se objevili agresivní světla nějakého "rychlíka" cca 300m za mnou.
Tak jak jsem zvyklý šlápnu na plyn, abych mu moc nepřekážel, že mu hned uhnu, jen co mě dojede.. ... a nic... auto pokračuje dál na tempomat 140, 141, ...143 no prostě jak když mě něco drží za prdel.
Během těch 7 - 10 sec byla audina nalepená na mým kufru, já plyn na podlaze a Karoq ne a ne zrychlit, jak jsem byl zvyklý. Podřadil jsem na 5tku, a žádný efekt v tom, že by auto s vyššími otáčkami zrychlilo s plynem na podlaze se nekonalo nic..
Na konci štrůdlíku jsem na tacho měl 160 ale auto se vleklo, jak když táhnu přívěs s 2tunama.
Začal jsem zkoumat, vyhodil tempomat a po dobu asi dalších 20 km jsem nenašel rovinku, kde bych Karoga rozjel na víc než 165 s tím, že od 140 to fakt nejede. Přitom auto před tímto tankováním běžně znatelně do 190 zrychlovalo jako, že se nic neděje a pokusně mi na tacho ukázalo i 210, (ale to už neřídím a jen doufám že mě to udrží v přímém směru)... Ale přes to jsem, nenašel nic co by mi bránilo jezdit jako doposud a proč to prostě od 140 výše nejede, tedy v rámci předpisů a jen vyjímečně použít vyšší rychlost k vyklizení levého pruhu. nějak ani nechci vědět co to palivo v motoru u nového auta dělá, navíc co to udělá s mou NC 2007. A to kolega s očima navrch hlavy přijel z Německa že u nějaké pumpy viděl etiketu na benzinu E20, když tankoval naftu.... To jako fakt jsou schopni přidat do benzinu 20% ekosraček co zlikvidují všechno? Chápu že různá aditiva nebo tankování Verva 100 a podobných benzinů to trochu pomohou oddálit, ale jak dlouho a proč mám aktuálně za to platit místo 38 když už tak 43, což je 5Kč vic na litr. Jen co vyjedu tuhle nádrž, zkusim najít něco kde E10 není, nebo natankovat stovku, a budu referovat. Zatim jsem najel cca 400km na tuhle nádrž a pořád stejný...
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..