MX-5 x SLK

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

MX-5 x SLK

Příspěvekod Raduna MX5 » 09 úno 2010, 11:39

Kolega v práci nejdřív jako že by taky koupil MX5ku, ale teď kouká, že nějak padly ceny u SLKáček a třeba r.v. 2000 (TIPCARS.CZ) je za nějakejch i 139t (samo, i za 200t). Vybavení dobrý, výkon 140 kW... Srovnával to někdo? Já v SLKáčku ani neseděl... Hodně se mluví o Z3,Z4, S2000, ale o SLK jsem toho moc nenašel...teda zase sem tolik nehledal :lol: , ale kdyby měl někdo zkušenost, tak sem s ní ;)
Řídit MX-5 je nejzábavnější činnost z těch, kdy člověk může zůstat oblečenej ;-)
Uživatelský avatar
Raduna MX5
Administrátor
 
Příspěvky: 588
Obrázky: 15
Registrován: 01 led 2010, 18:23
Bydliště: Děčín

Re: MX-5 x SLK

Příspěvekod Alessio » 09 úno 2010, 12:25

Ahoj,

no kdyby šel do nové generace tak neřeknu ani popel, ale staré SLK jsou docela měkké pekáče. Řízení lehké, auto je dělané spíš na parádu a i když umí jet dost svižně, člověk z toho nikdy nebude mít ten správný požitek. Druhá generace s inovovaným SLK 350, joo, to je jiné kafe. Stále hodně komfortní automat, tvrdý volant (řízení naopak měkké, malý převod) ale ten motor je prostě špica. S ním to už ale má 1,5 tuny. Obecně na lovení "roštěnek" určitě lepší volba než miata, image byť olítané hvězdičky na kapotě tu prostě je vysoká. Auto víc na pohodu, pustit si dobrou muziku a plout krajinou - to umí SLK naprosto dokonale.
Alessio
 
Příspěvky: 269
Registrován: 14 led 2010, 22:04

Re: MX-5 x SLK

Příspěvekod PavelS » 09 úno 2010, 18:06

Přesně tak, nová generace je hodně líbivý auto, ale podle mě nemá charakter MX-5ky... Rozhodně s ním ale člověk udělá větší dojem asi - což mě osobně je dost fuk, auto nemám na lovení bab ale ze svých sobeckých důvodů - proto mám MX-5ku 8-)

Co se týká sterší generace, tak ta mi přijde už hodně out - tvarově, schopnostma na silnici i zevnitř. Docela důležitej fakt je taky ten, že už NA je podvozkově úplně někde jinde než Z3 a starý SLK - ty jsou jen naroubovaný na podvozku E30 respektive Cklasse - to je technika 80tých let, zadní vlečený nápravy apod. To není sofistikovanej podvozek MXka s dvojitýma lichoběžníkama, komplet laditelnou geometrií apod... Ostatně, podvozek MX-5 stvořil člověk kterej stál za legendární Mazdou 787B ;)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: MX-5 x SLK

Příspěvekod Honzíík » 17 bře 2010, 14:42

Tak taky sem dam nejaky svoje postrehy, ja sem donedavna jezdil s BMW na ty auta nedam, ale chtel jsem neco lehciho a sviznyho, tak sem vybiral mezi mx5, BMW Z3 a Mercedes SLK, no reknu vam ze sem sice baworakovej ale Z3 me docela zklamala, motory 1,6, 1,8, 1,9 jsou na z3 nic moc, kdyz uz tak Mverzi ale to je zrout a neni s nim zadna sranda, podvozkove je bawec vcelku tvrdej ale neni to ono, treba pro me co ma rad tvrdy podvozky, no tak Z3 byla pro me volba c1 az na to ze sem ji projizdel a moc mi nesedla jako moje E36 co sem mel predtim, u Z3 se strasne krouti kastle, je to poznat uz na nerovnostech a nebo kdyz se prejizdi retarder a za dalsi je jejich cena, pak me napadlo Mercedes SLK to je cabrio, sice nemam rad moc Mercedes je to spis o luxus tak si rikam ze to zkusim, tak sem zajel do bazaru na zkusebni jizdu, no motor to melo 2,0 myslim ze 100kw, no zaprve plus byla pevna skladaci strecha, vcelku pekny intrerier v plny palbe a vzhled, no pak prislo trosku zklamani, se zavrenou strechou se nic nevejde do kufru, max nejaka kabelka, dily jsou na to vcellku drahy, i kdyz to me netrapi, sem mechanik, ale prvni co me zarazilo bylo jak se v nem sedi, sice jsem tzv. japonska postava 165cm ale tohle bylo prvni auto kde jsem sedel da se rict jak nekde na spalku, palubka posunuta skoro az na pupek, ruca skrceny, nohy natahnuty, nepohodlny sedacky, spis pro vetsi lidi i kdyz prodejce mel problem se tam nasoukat s cca180 a 100kg , no tak sem to jel projet,takze dojem z toho velice zklamany, auto vcelku plave, podvozek mekej, motor skoro netahne, 2,3 kompresor lepsi ale nic moc, brzdy chciply, no proste cekal jsem od toho hodne ale zadnou zabavu to nemelo, tak sem rekl ze to nechci, tohle auto ma jedinou vyhodu podle me a to ze to ma pevnou skladaci strechu a je to mercedes, takze trosku luxusu, nic vic, nic min, tak sem byl docela zklamanej, tak sem si rikal vemu proste MX5 tak sem mel na vyber ze dvou bud NB 1,6 co mam 98rok a nebo 96 1,8 us verze z teplic co ma Seatik, no po dlouhym rozhodovani sem rekl ze jedu do Plzne, takze prijedu, ma to novou kozenous trechu, motor si vcelku slape ale co me fakt prekvapilo byl docela vykon na 1,6 zrychleni, jak to cloveka hodi do sedacky, podvozkove v originalu super, pekne tvrdy i kdyz mam obednanej vyskove stavitelnej podvozek, no s autem se krasne jezdi, lita do zatacek a ze zatacek pekne v driftu, no proste mX5 me velice potesila takze za muj nazor MX5 nez SLK, sam mam projety dost aut a jediny co vim tak, MX5 skvela volba ;)
Honzíík
 
Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2010, 10:17

Re: MX-5 x SLK

Příspěvekod dopr » 17 bře 2010, 15:20

ona ta dve auta jsou hlavne kazde uplne o necem jinem. Segra mela cca 10let zpet od novoty SLK 230 compressor. SLK je spis takove GT kabrio. Je urcite vhodnejsi na delsi cesty (i kdyz ja si u mx-5 rozhodne na pohodli nestezuju), je plavnejsi, pohodlnejsi a dle meho nazoru je v kabine vice mista. I interier je vyveden lepe, holt je to premiova znacka. Taky jako jedno z prvnich kabrii melo pevnou el. skladanou strechu. Tohle auto se mi proste hodi vic nekam na dalnice nebo crouising po bulvarech. Zabavu od toho clovek cekat nemuze. Neni to sportovni auto. Mozna v AMG ano, ale to nemuzu posoudit.
MX-5 je ve vsem vicemene presne naopak, ale aspon me se jevi i jako skvele daily auto s relativne nizkymi naklady na udrzbu.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: MX-5 x SLK

Příspěvekod Alessio » 17 bře 2010, 17:29

jako ještě doplním, bo ted muzu srovnavat...

pohodlí je opravdu o něčem jiném, SLK je plavba pro maminy, mx5 je o poznání tužší (tedy...aspon s bilstein a -5 cm :roll: )
Alessio
 
Příspěvky: 269
Registrován: 14 led 2010, 22:04

Re: MX-5 x SLK

Příspěvekod dopr » 17 bře 2010, 17:53

Rozhodne si ale mylsim, ze v pomeru komfort vs. jizdni vlastnosti je MX-5 nad miru pohodlne auto :)
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: MX-5 x SLK

Příspěvekod Alessio » 17 bře 2010, 17:59

Ja nevim, ja ji zatim dopral jen několik průjezdů...jo, sedí to jak přilepený, to jo. Zatím si pouze "užívám" dlažební kostky a tramvajové pásy a kličkuju mezi dírama (jo, řízení je fakt přesný, když už jí uvidim tak se jí vyhnu :lol: )
Alessio
 
Příspěvky: 269
Registrován: 14 led 2010, 22:04

Re: MX-5 x SLK

Příspěvekod PavelS » 17 bře 2010, 20:58

Ono je to fakt, že MX-5 jsou i přes ne nějak extrémní výkony auta pro řidiče... Maj skvělou techniku - o podvozku jsem psal, motory jsou hodně slušný, u NA by mohly bejt lepší brzdy ale jinak je to dospělý sportovní auto. To že není dělaný na extrémní rychlosti, tak neznamená, že je horší než třeba Boxster. Prostě je jeho sportovnost posunutá do rozumných hranic, aby si řidič užil každou cestu do práce a ne aby se adrenalinově svezl jen na okruhu.
To se nedá říct o konkurentech kolem 1mil. Kč - což jsou v drtivé většině předělaný hatchbacky.
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha


Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků

cron