On je problem uz jenom v tom, ze ne vsude se vykon uvadi stejne - zrovna v USA maji jine normy, mozna je to stejne v Japonsku. Navic Mazda uvadela vykon u NBfl vyrazne nadhodnoceny - pri zahajeni vyroby mela mit oficialne vykon 160 koni, ale velice rychle se zjistilo (napriklad kdyz se porovnalo zrychleni NB a NBfl v provozu), ze to neni pravda. V USA se kvuli tomu i vracely penize za auta atd. Ohledne vacky, co rikal Jirka, to je spis u NB, pokud si pomatuju dobre a je to celkme velky gulas - podle vseho by mely snad vsychny MX-5 NB v Evrope mit ostrejsi vacku (5A na vacce, viz:
http://www.pbase.com/sjmarcy/image/124515163.jpg), ale videl jsem i pripady, kdy tomu tak nebylo - nevim, jestli je na tohle nejaky klic. Tahle vacka se v USA da koupit v ruznych shopech jako "JDM vacka", protoze tam maji prave "tupejsi" vacku, takze jsou tohle pro ne celkem levne kone. Rozdil mezi NB a NBfl je predevsim v rozmezi 2000-4000 otacek, ve vysokych otackach uz to tak vyrazne neni (melo by to opravdu byt max. tech udavanych 7 koni). Dalsi gulas je v ridicich jednotkach - je jich strasne moc a nebyl jsem schopny zjistit, jaky maji pripadne vliv na vykon (je mozne, ze se lisi jen kvuli jinym vybavam, autamtickym prevodovkam apod.).
Abych odpovedel na puvodni dotaz - mezi US/EU a JPN verzi NBfl by mel byt predevsim (nebo jenom) v pistech s vyssi kompresi (snad 10.5:1 - fakt nevim
). Jeste bych zminil, ze v USA maji jine "svody sani" (intake manifold), ktere jsou docela restriktivni kvuli jakemusi systemu zlepsujici emise...