Životnost NA

Re: Životnost NA

Příspěvekod PavelS » 05 bře 2012, 10:31

Vavris píše:Se obávám, že to dost dobře nejde. Já vyjel v uto zimu jen 3x a stejně mi lem vykvet :evil:

Jediné řešení je Mazdu po každé jízdě pořádně vyprat wapkou, což tě za chvilku bude velmi otravovat.



Vavrisi - vážně si myslíš, že ti ten lem vykvetl proto, že jsi letos vyjel třikrát?? Respektive, myslíš, že by nevykvetl, kdyby jsi vyjel jen jednou - nebo by toho vykvetlo mnohem víc, kdyby jsi vyjel mnohem častějc?

Když tu z MX-5 děláte nadměrně korodující auto tak mě zůstává rozum stát - jsou auta co moc nereznou, ale MX-5 rozhodně není z aut co korodujou nějak extrémně... :roll:

Dad: wapka co píše Vavris asi neni od věci, ale myslim, že každý auto se musí udržovat stejně pokud nechceš aby ti neshnilo. U MX-5 se k tomu přidává podle mých zkušeností i nutnost HT, protože softtop solí trpí. Konkrétní věci co udržovat se tu dočteš - kanálky např... Pak se rozhodně vyplatí občas věnovat opravě/obnově antikorozního nástřiku. Tak jako u jiných aut - osobně si myslim, že nejlepší antikorozní ochrana je vůbec nevyjíždět v zimě, což se na autě projeví nejvíc (tak zkušenost s NA) - ale zas bych to přizpůsoboval svým "potřebám" - když to nevydržíš, tak si hned nepředstavuj, že ti po prvním km začnou odpadávat blatníky a auto se lámat v půli...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Životnost NA

Příspěvekod riderhenry » 05 bře 2012, 10:35

Podle me nejde jen o sul. Za lemy se zachytava bordel a pak to vykvete i bez soli, rekl bych. U prahu je to zase asi zname tema s odtokovymi kanalky ze strechy a u vika kufru se zase srazi voda a drzi voda. U zbytku auta mi neprijde, ze by zacalo hnit okamzite, jakmile by se ho dotkla sul. Po 5 zimach mam rezava (resp. v nekterych pripadech uz mi uplne chybi :D ) tahle znama mista a jinak akorat obcas nekde povrchova rez v motorvem prostoru a na prednich lemech par puchyrku. Kdybych to mel teda zhodnotit, tak mi neprijde tak tragicke jednou za 13 let par mist opravit :) A kdo vi, jak dlouho by to vydrzelo, kdyby se poctive hlidaly kanalky, cistily lemy, strikal podvozek a dutiny (ja to delal jenom dvakrat :oops: )...
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Životnost NA

Příspěvekod dopr » 05 bře 2012, 10:36

presne tak. Mne auto vykvetlo az po 2. zimě (kazdodenni jezdeni) a to buhvi kolik zim s nim bylo jezdeno pred tim. Problem byva hlavne zadni cast prahu, kudy prochazi prave odtokove kanalky. Jinak napr lemy jsem mel naprosto v poradku a nikde jinde na kastli jsem rez nenasel, takze bych to taky nevidel nijak tragicky.

riderhenry píše:Kdybych to mel teda zhodnotit, tak mi neprijde tak tragicke jednou za 13 let par mist opravit :) A kdo vi, jak dlouho by to vydrzelo, kdyby se poctive hlidaly kanalky, cistily lemy, strikal podvozek a dutiny (ja to delal jenom dvakrat :oops: )...

moje řeč.
Naposledy upravil dopr dne 05 bře 2012, 10:45, celkově upraveno 2
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Životnost NA

Příspěvekod PavelS » 05 bře 2012, 10:42

Přesně...tohle zveličování mi přijde jak když určitý lidi nemaj vůbec zkušenosti s jinýma autama...vím, že komplet pozinkovaný auta hnijou míň, ale taky hnijou - prostě u deset a víc let starýho auta bez údržby nemůže člověk čekat, že nenajde korozi.
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Životnost NA

Příspěvekod Vavris » 05 bře 2012, 11:38

U mě byl problém ten, že jsem blbnul na sněhu, pak projel kusem nasolené cesty a auto bylo zagychané hnusem. A jelikož zrovna byly mrazy jako kráva a žádná známá WAP nefungovala, tak jsem to oplách asi až za 14 dní a ten lem za tu dobu vykvetl - takže nezveličuju. Je pravda, že už na něm byl vidět lehký náběh předtím. Ale jasně to demonstruje sílu slaných sraček.

S čím zásadně nesouhlasím je rezavý pozink. Pokud je pozink udělaný pořádně a auto nebylo bourané, tak prostě nehnije téměř vůbec. Před Mazdou jsem koukal po Porsche 944 a ze 3 kousků neměl jediný ani zrnko koroze!
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Životnost NA

Příspěvekod PavelS » 05 bře 2012, 11:48

Vavris píše:U mě byl problém ten, že jsem blbnul na sněhu, pak projel kusem nasolené cesty a auto bylo zagychané hnusem. A jelikož zrovna byly mrazy jako kráva a žádná známá WAP nefungovala, tak jsem to oplách asi až za 14 dní a ten lem za tu dobu vykvetl - takže nezveličuju. Je pravda, že už na něm byl vidět lehký náběh předtím. Ale jasně to demonstruje sílu slaných sraček.

No...tak sis na to odpověděl sám, že jo :) Kdybys neměl porušenou antikorozku/lak, tak ti ani sůl korozi nezpůsobí - to je snad jasný...taky je jasný, že deset let a víc starý auto někde problém mít bude, takže to není nenormální.

Vavris píše:S čím zásadně nesouhlasím je rezavý pozink. Pokud je pozink udělaný pořádně a auto nebylo bourané, tak prostě nehnije téměř vůbec. Před Mazdou jsem koukal po Porsche 944 a ze 3 kousků neměl jediný ani zrnko koroze!

Pokud je nerez udělaný pořádně tak nerezne... ;) 944 měl kamarád a je fakt, že tam problém není snad nikde co se koroze týká, ale třeba Oktávky dokonalý nejsou...tak bysme mohli pokračovat do alelůja - prostě tady už bylo x věcí napsaných kde nejen NA rezne a téma navíc nic novýho asi neodhalí - na ojetinu prostě člověk musí koukat komplexně...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Životnost NA

Příspěvekod riderhenry » 05 bře 2012, 11:49

Ja prvni zimu auto neumyl ani jednou za celou dobu. Podle tehle teorie by pak asi musleo byt zakonite na prach. Kdyz mrzne, tak auto ani moc korodovat nebude. Nejhorsi je jezdit celou zimu, moc to neumyvat a jeste parkovat ve vytapene garazi, kde navic casto stoji voda, takze je tam extremni vlhkost. No a tohle ja delam v podstate porad :D

Opravdu by me zajimalo, jak to s tim pozinkovanim je. Otcovo Volvo XC90 taky hnilo na mistech, kde byl odkryty plech treba od kaminku... Rok stary Hyundai i20, ktery byl lehce skrably, taky zacal korodovat a musim rict, ze dokonce o dost vic, nez kdyz jsem mel podobne skrablou Mazdu a jezdil s ni jeste delsi dobu - tam jsem jeste korozi odstranil pastou, tady uz to bylo do hloubky. A tyhle auta maji zaruku na prorezaveni karoserie treba 10 let (nechci si vymyslet), takze nejak osetrene by asi byt meli, paklize vyrobce nehodla pachat ekonomickou sebevrazdu...
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Životnost NA

Příspěvekod woody » 05 bře 2012, 11:53

PavelS píše:Pokud je nerez udělaný pořádně tak nerezne... ;) 944 měl kamarád a je fakt, že tam problém není snad nikde co se koroze týká, ale třeba Oktávky dokonalý nejsou...tak bysme mohli pokračovat do alelůja - prostě tady už bylo x věcí napsaných kde nejen NA rezne a téma navíc nic novýho asi neodhalí - na ojetinu prostě člověk musí koukat komplexně...


Fakt je, ze moje desetilety BMW E46, nebourany a s origo lakem, taky rezlo docela vydatne. Pozink, nepozink. A nebyl jsem zdaleka sam, komu to vykvetlo (hlavne kufr a zadni blatniky).
woody
 
Příspěvky: 432
Registrován: 27 dub 2010, 11:55

Re: Životnost NA

Příspěvekod Vavris » 05 bře 2012, 13:33

Moje zkušenost je taková, že nejlepší antikorozní ochranu má na většině modelů Peugeot, Fiat, koncern VW a Porsche. Čímž nechci říkat, že všichni ostatní hnijou.
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Životnost NA

Příspěvekod Mike » 04 črc 2012, 18:39

Přidám dvě zkušenosti také s Porsche.
Měl jsem 924 z roku 1986, několik zim zažila plnohodnotně (denně v provozu po Praze) a koroze žádná, totéž 944 turbo z roku 1987. Ale jinak všechny auta, která jsem měl a mají 12 a více let, tak tam občas něco kvete (kvetlo)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků

cron