Chiptuning MX-5

Chiptuning MX-5

Příspěvekod IvanGS » 30 srp 2012, 15:50

Zeptám se na ožehavé téma - chiptuning. Já si nechal přeprogramovat Ford Mondeo 2.0TDCI, ze 140 koní je 169, z 320Nm je 380, auto jede opravdu hodně a při klidném tempu šla spotřeba dolů. Auto bylo a je ve výborné kondici, před rozjezdem chvilinku zahřeju, po rychlé jízdě na volnoběh ochladím, měním trochu častěji olej ale naprostá spokojenost. U atmosférických benzínů je prý nárůst výkonu menší, ale prý je to taky zajímavé. Máte někdo zkušenost s MX-5 a co se vlastně upravuje (znám jen princip u TD)?
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod MAXsport » 30 srp 2012, 16:00

Co čtu zahraniční fora, tak se o to dost lidí pokoušelo a na sériové jednotce se to povedlo málo komu. V Japonsku je člověk, který prodává upravený paměti přímo na MX-5, ale víc ti k tomu neřeknu. Je to dlouhá cesta s nejistým výsledkem.

Další možnost je externí jednotka, nejlevnější Megasquirt se tuším že pohybuje něco pod 1 000$ a to je jenom za jednotku, další věc je zapojení čidel a všeho okolo a následný nalazení na brzdě. A to se podle mě vyplatí pouze u přeplnování, ať už kompresorem nebo turba :) na mx5.cz jsou fotky 1.8 s kompresorem a naprosto zdevastovanýma pístama díky chudé směsi :)
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod ADix » 30 srp 2012, 21:26

Na TDIčku máš dobrý to, že ti proste naladí jednotku na parametry jiných států kde mají třeba slabší emisní hodnoty tak to trošku přidá...ale na autmosféře to je naprd...navíc MX5 mají krásnou vykonovou křivku tak proc ji nicit
...because still in progress...
ADix
 
Příspěvky: 1590
Registrován: 28 úno 2011, 13:13
Bydliště: Orlová, Moskva

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod IvanGS » 30 srp 2012, 22:17

Na TDičku princip chápu, vysvětlili mi to když mi to dělali, ale nevím právě, jaké rezervy se využijí přeprogramováním atmosféry benzínu. Ale několik firem to tady nabízí, tak si říkám, jestli to tady už někdo nemá, protože na tom TDi je to bomba...
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod riderhenry » 30 srp 2012, 22:33

Docela by me zajimalo, jake firmy to nabizi? Treba v Brne firma ABC tuning dokaze nachipovat i jizdni kolo, ale vysledek teto investice je vsem asi jasny... Sam jsem se ptal jedne firmy onehda na vystavisti a ti mi jasne rekli, ze u atmosferickeho benzinoveho motoru to obecne nema smysl.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod jardaj. » 30 srp 2012, 22:53

Mají pravdu.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod MAXsport » 30 srp 2012, 23:23

Jenže čím víc úprav máš (filtr, výfuk, vačky,..) tak o to větší bude nárůst po upravení jednotky. Podle mě nemá smysl ladit sériovou jednotku a jediný, co smysl má je externí jednotka a když už je jednotka, tak se vyplatí i turbo :D
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod jiri.l » 31 srp 2012, 00:01

Zakladni pravidlo rika, ze kdyz chces dostat z toho sameho motoru (rekneme B6, serie 116 koni) 160-170 koni, budto fouknes pul baru a tadá a nebo, kdyz bys toho chtel dosahnout N/A, tak ctyrklapku, komplet hlavu s vackama a komplet spodek s vysoko kompresnima pistama (a mozna by ses na tech 170 dostal...?). Takze N/A je mnohem, mnohem drazsi a hure se z toho ty kone tahaji. Ne nadarmo se rika, ze objem nicim nenahradis :) Takze chip tuning na atmosfere je podle me nesmysl.
1993 NA6 socialni verze

Obrázek

Vozíme HSD MeisterR coilovery, díly DW, kola ENKEI KONIG RAYS SSR WORK XXR , pro více info SZ!
Uživatelský avatar
jiri.l
 
Příspěvky: 582
Obrázky: 3
Registrován: 04 kvě 2011, 02:36
Bydliště: Aberdeen/Praha/Ostrava

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod radep » 31 srp 2012, 09:54

Co jsem tam četl, tak všeobecně se operuje s tím že s novou laditelnou jednotkou... a perfektním nalazení se z motoru bez úprav dá dostat ještě nějakých 10 koní (u mx5). Samozřejmě otázka jak se to projeví na křivce motoru...
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod PavelS » 19 zář 2012, 01:03

Já si myslím, že až tak moc lidí nechápe co to vlastně "chip tuning" je... (viz Adix - sorry, ale automobilky nikde nedávaj k dispozici nastavení pro země bez emisních limitů :) ) Obecně chiptuning je změna/přizpůsobení parametrů které ovládá řídící jednotka motoru - u přeplňovaných motorů (ať už jak píšete dieselů, ale možná ještě lépe u u přeplňovaných benzínů) je obecně mnohem snadnější měnit mapy ŘJ protože moderní turbomotory mají vše ovládané přes ECU. Čili změnou softwaru (map) se zvýší tlaky, množství paliva atd atd, o tom, jak je to složité na know how by se dalo napsat stohy textu (viz ABC tuning) - obecně moc lidí zlepšit software auta nedokáže, ale jsou tací i v ČR. Pochopitelně se k tomu musí přidat vstřícnost pověstná zejména pro VW group - neblokování čtení/zápisu ŘJ.

Z toho vyplývá, že u atmosférického motoru bez investic do okolního tuningu (mechaniky) logicky v podstatě žádného podstatného zvýšení výkonu nejde dosáhnout. V kombinaci s neprolomitelnou ECU které obecně japonci mají (vím co znamenalo jen aktivace tempomatu u NC/RX-8 :P ) je to dead end...

Jestli chceš pár koní navíc, tak kup pořádnej vejfuk (nerovná se víc hluku, víc koní :D).
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 66 návštevníků

cron