od IvanGS » 19 zář 2012, 09:20
O zemích s jinými emisními limity to bylo ASI myšleno tak - za prvé se auta se stejným motorem prodávají po celém světě a musí splňovat různé místní, i emisní předpisy. Za druhé existují auta s de facto stejným motorem, ale několika výkonovými verzemi, typická je Škoda a její 1.9 TDi. A za třetí se motory dělají tak, aby vydržely i jízdní styly různých řidičů, i takových, kteří auto vyloženě nešetří (slušně řečeno). Chiptuning v principu využívá těchto rezerv motoru a přeprogramuje řídící jednotku (tj. mozek auta, který ovládá další věci) tak, aby auto ještě splňovalo co má, ale jelo lépe. Přeplňované motory mají rezervy větší a zvýšením plnícího tlaku se výkon zvedne podstatně, současně s tím se ale doporučují častější výměny oleje, poctivé zahřívání motoru a třeba i jeho ochlazení např. po rychlé jízdě po dálnici a auto by mělo být celkově v dobrém stavu, pak dobrý chiptuning motoru neublíží.
Vím, že atmosférické motory jsou na tom s rezervami hůř a zásadnějšího zvýšení výkonu lze dosáhnout jen mechanickými úpravami (o některých uvažuji také). Proto jsem se neptal na obecné názory (ty znám když jsem chtěl chipovat Forda, 95% lidí kteří o tom jen slyšelo, mne zrazovalo a raději investovali do spoilerů, velkých kol, podvozku a LED osvícení, proto jsem o tom nastudoval co se dalo, vybral firmu, nechal to udělat a dnes už mám přes 10.000 km na úplně jiném autě, které jede jako pr.se:- a při klidné jízdě žere méně než předtím)), ale na názory lidí, kteří mají MX-5 opravdu načipovanou... Ale ukazuje se, že tudy asi opravdu cesta nevede.
Tak se zeptám jinak - jsou tady firmy, které se zabývají zvýšením výkonu MX-5 aby lépe jela, ale nemělo to nežádoucí vedlejší účinky (výkonové díry, přehřívání, špatné startování, snížená životnost čehokoliv)? Jde mi o 20-40 koní, ale nejsem odborník a neumím se orientovat v kombinaci různých kitů sání, svodů, výfuků atd., kterých je na trhu moc...
Nejkrásnější NBFL na světě!