Chiptuning MX-5

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod IvanGS » 19 zář 2012, 09:20

O zemích s jinými emisními limity to bylo ASI myšleno tak - za prvé se auta se stejným motorem prodávají po celém světě a musí splňovat různé místní, i emisní předpisy. Za druhé existují auta s de facto stejným motorem, ale několika výkonovými verzemi, typická je Škoda a její 1.9 TDi. A za třetí se motory dělají tak, aby vydržely i jízdní styly různých řidičů, i takových, kteří auto vyloženě nešetří (slušně řečeno). Chiptuning v principu využívá těchto rezerv motoru a přeprogramuje řídící jednotku (tj. mozek auta, který ovládá další věci) tak, aby auto ještě splňovalo co má, ale jelo lépe. Přeplňované motory mají rezervy větší a zvýšením plnícího tlaku se výkon zvedne podstatně, současně s tím se ale doporučují častější výměny oleje, poctivé zahřívání motoru a třeba i jeho ochlazení např. po rychlé jízdě po dálnici a auto by mělo být celkově v dobrém stavu, pak dobrý chiptuning motoru neublíží.
Vím, že atmosférické motory jsou na tom s rezervami hůř a zásadnějšího zvýšení výkonu lze dosáhnout jen mechanickými úpravami (o některých uvažuji také). Proto jsem se neptal na obecné názory (ty znám když jsem chtěl chipovat Forda, 95% lidí kteří o tom jen slyšelo, mne zrazovalo a raději investovali do spoilerů, velkých kol, podvozku a LED osvícení, proto jsem o tom nastudoval co se dalo, vybral firmu, nechal to udělat a dnes už mám přes 10.000 km na úplně jiném autě, které jede jako pr.se:- a při klidné jízdě žere méně než předtím)), ale na názory lidí, kteří mají MX-5 opravdu načipovanou... Ale ukazuje se, že tudy asi opravdu cesta nevede.
Tak se zeptám jinak - jsou tady firmy, které se zabývají zvýšením výkonu MX-5 aby lépe jela, ale nemělo to nežádoucí vedlejší účinky (výkonové díry, přehřívání, špatné startování, snížená životnost čehokoliv)? Jde mi o 20-40 koní, ale nejsem odborník a neumím se orientovat v kombinaci různých kitů sání, svodů, výfuků atd., kterých je na trhu moc...
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod skhaluz » 19 zář 2012, 09:49

Tiež som zistoval co a ako a vec sa má tak ze za vela penazí malo muziky 20-30koní u atmosfery nedosiahnes chipom ked som sa bol pitat vedeli mi garantovat max 10 koni +- a 30nm. Niektory mali stastie a vykon sa im zvysil o 15k ale zas niektory vyhodili peniaze za 6koni navyse, ze strasne zalezi na motore. Z tej firmy mi tiez vraveli ze za tie peniaze mam racej kupit sanie a zvody a budem natom tak isto alebo aj lepsie. Chip sa oplatí iba pre turbo motor kde je nárast uz poznat. Firma co som snov bol v kontake robí ten chip za 300€ + brzda 50€ to je nejakych 8500KC - fakt sa to neoplatí.
Mazda MX-5 NB/FL1,8 race car
Mazda MX-5 NA weekend
http://www.mx5servis.sk
Uživatelský avatar
skhaluz
 
Příspěvky: 288
Obrázky: 6
Registrován: 12 dub 2012, 11:46

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod IvanGS » 19 zář 2012, 11:40

Je mi jasný že 20-40 koní chiptuningem nedostanu, taky jsem počítal tak do 10-ti, ale jsou i jiné způsoby a koník ke koníku... Jestli se to vyplatí nebo ne je individuální. Někdo dá raději 8500 do sníženého podvozku nebo spoilerů, někdo do 10koní/30Nm ať formou sání a výfuku nebo formou chiptuningu...:-). Ale co investovat 15000,- jak do sání a výfuku, tak chiptuningu :D ? Mimochodem je zajímavé, že jsem koukal na stránky chiptuningových firem a moc jich to na MX-5 nenabízí.. Já dal za chiptuning na Ford Mondeo 3900,-, výkon šel o 24 koní/60 Nm nahoru, spotřeba při normální jízdě o půl litru dolů a považuju to za dost dobrou investici.
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod Zed » 19 zář 2012, 13:04

Nedá mi to ... řešit chiptuning u MX5 je asi tak smysluplny jako nynější prohibice, když už dělat něco s jednotkou, tak je dle mě nejlepší varianta sehnat kompletně laditelnou jednotku (třeba megasquirt) a vše si nastavit podle aktuální specifikace..věci se můžou postupně měnit, jednotka pořád zůstane a bude možnost přizpusobení. Samozřejmě je nejlepší mít po ruce brzdu a všechno si ověřovat.
Jednu dobu mi přišlo, že s rozšířením notebooků, kabelů k servisním zásuvkám a mapama po celým internetu se tomuhle začal věnovat každej debil, aniž by věděl co vlastně dělá a proč: "Chceš čip? Není problém, mám tu +40k a +80Nm a navíc ti klesne spotřeba..." Málokdo tomu v ČR rozumí tak, aby mohl říct, že ví co dělá a opět by se dalo říct, že bez brzdy to taky nemá smysl.

Každopádně o zvyšování výkonu MX5 je napsáno na internetu strašně moc věcí a asi nemá cenu vymýšlet převraty, ten čas bude lepší investovat do čtení již vyzkoušenýho.
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod PavelS » 19 zář 2012, 16:00

IvanGS: ono to není o tom, že turbený motory maj větší rezervy...ty motory dneska maj rezervy +- stejný (co se naddimenzovanosti materiálu týká) a jak píšeš, správný zacházení jen pomůže udržet životnost. Je to o tom, že turbo ti poskytne výrazný prostor k manipulaci s nastavením - to jak jsem psal, mapy apod. Když k tomu připočteš v podstatě otevřenou jednotku co má VW group, tak je obrovský prostor k sw change... To je ale ten problém u Mazd - jak píše Zed - do ECU MXka se nikdo nedostane a i kdyby, tak to za to nestojí prostě. Jediný řešení je jít cestou komponent - vejfuk, leštit kanály (a spasovat), čtyřklapka, TURBO...

Ad VW TDička (škodovka) - TDička nejsou laděný jen softwarem...například moje 1.9TDi má 110kW a proti 1.9TDi 96kW co se dávalo i do Fabky RS a všech možných koncernových aut má jinak mraky věcí - sání, turbo, FMIC, vstřiky... Jen softwarem to nebejvá skoro nikdy.
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod IvanGS » 19 zář 2012, 16:25

PavelS - já nemyslel mechanické rezervy jako že je to bytelně udělané i když to s tím vzdáleně souvisí, jak říkáš, takové rezervy jsou podobné u všech civilních motorů. Myslel jsem rezervy, resp. potenciál v nastavení řídící jednotky, který je u turbomotorů největší, protože základní úpravou, ze které se vychází, je plnící tlak, zbytek je doladění a optimalizace ostatních prvků a hodnot aby to fungovalo jak má...
Jo, vím že se stejné motory s různým výkonem liší i jinak, důvodů je spousta ale to by mohlo být téma na diplomku :P .
ZED - souhlas, čipuje kdekdo doma v garáži a i proto jsou reference různé a lidi mají tendenci neúspěch svádět na chiptuning jako takový a ne že si vybrali blbce v garáži co někde sehnal x let starý systém i data a pořádně to neumí, ono to není jen o spuštění programu, musí se to i umět a chce to zkušenosti. Je to jako s názory na léčitele - 90% jsou šarlatáni a nepomohou, ale to neznamená že skutečný odborník to nedokáže. Já měl s čipem ve Fordu kliku na dobrou firmu, i když "kliku" bych neřekl, předcházelo tomu několik týdnů "studia" a pečlivé "výběrové řízení" dodavatele... :)
Naposledy upravil IvanGS dne 19 zář 2012, 16:45, celkově upraveno 3
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod PavelS » 19 zář 2012, 16:30

Tak nějak....sis rovnou odpověděl na první dotaz v tématu...NEMÁ CENU ŘEŠIT - jedině, jak psali kluci o programovací jednotce, ale i tak v sérii naprd ;)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod Zaplik » 19 zář 2012, 19:51

kdyby to šlo nějakým rozumným způsobem čipovat tak už to tady dávno nabízím a docela pochybuju nad tím že to tady někdo dokáže, a českejm upravcum v tomhle případě nevěřím ani nějaké brzdě (i to se dá zmanipulovat pro klid v duši klientů), jiná cesta než pořádná jednotka není a u serie se vyždímat o moc víc nedá je sice pravda že když sem jezdil s atmo na megasquirtu a točil do 8tis. s posunutýma předstihama na E85 tak to jelo znatelně líp ale to nemáme změřeno.
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod MAXsport » 20 zář 2012, 13:05

Pokud umíte trochu anglicky, tak doporučuju
http://forum.miata.net/vb/forumdisplay.php?f=10

a pak už příslušné sekce NA úpravy:
http://forum.miata.net/vb/forumdisplay.php?f=55

Elektrinika, ECU,..:
http://forum.miata.net/vb/forumdisplay.php?f=74

Grafy z brzdy:
http://forum.miata.net/vb/forumdisplay.php?f=73

Jinak tady je 11 stránek o zvyšování omezovače na sériové jednotce:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=145076

Je toho tam spousta a určitě tam člověk najde co hledal ;)
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Chiptuning MX-5

Příspěvekod dopr » 13 říj 2018, 10:13

Ha, ozivime tema coz? :twisted:
Mate nekdo zkusenosti s remapem ECU u atmosferickych MX-5?
Uvazuju nad mensim upgradem motoru s tim, ze chci zustat u atmosfery. Aktualne mam na aute K&N filtr a nerezovy koncak vyfuku. Ceka me genralka motoru a spolecne s ni planuju porizeni 4-1 svodu (IL Motorsport). Tenhle balicek bych pak rad odladil softwarove.
V UK neni problem neco takoveho podstoupit u renomvanych upravcu specializujicich se na MX-5. Napr. BBR nabizi sve osvedcene N/A upgrady kity i s remapem na miru. Problem je cena, ktera je u kitu 4-1 svody + StarChip ECU cca 38000 Kc.
Mate nekdo zkusenosti s upravci tady v ČR, kteri chiptuningu opravdu rozumi a delaji ho s citem a na miru kazdemu zakaznikovi?
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3487
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 99 návštevníků

cron