Jirkova mrkačka

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod Pavel38 » 06 zář 2012, 06:53

Tak na fotky jsem vážně zvědav. :-) Třeba to bude tak dobrý, že si kolečka taky objednám. :-D
MX-5 NBFL, 1,6, SUNLIGHT SILVER
Uživatelský avatar
Pavel38
 
Příspěvky: 313
Obrázky: 11
Registrován: 02 dub 2012, 16:11
Bydliště: Praha

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod jiri.l » 09 lis 2012, 01:58

Uz to tady dlouho lezi ladem a nic se nedeje... nejak me to zacina znervoznovat :D
V uplynulych dnech (tydnech,...) jsem na aute neudelal NIC. Kolecka jsou hotove jen dve, protoze z krouzku sundavam chrom a brousim je, mam hotove 3 ze 4 a k tomu ctvrtemu se porad nemuzu dokopat :lol: Takze dve uz jsou v interieru a misto dalsich dvou jsou velke cerne ohavne diry.
Sedacku jsem porad taky do auta nedostal a tim, ze je kosa jak z nosa, tak ani jen tak nedostanu, to je situace............

Jedine, co bylo doopravdy produktivni v posledni dobe, tak to, ze jsem jeste doladil vysku na coiloverech, zajel jsem na geometrii a jezdil jsem, jezdil jsem, jezdil jsem. Najel jsem mnohem vice nez doporucenych asi 200 mil, aby si coilovery sedly a tuhost jsem predelal na 9/16....... PORNO, v poslednich dnech jezdim jak magor, je to hruza, ale nemuzu se porad nabazit. Jeste me trochu cuka v ruce, ze bych dal dozadu 16/16, coz me privadi k dalsi veci, na kterou ted budu aktivne setrit - Torsen. Uz jsem se docetl, ze jich je vicero typu, takze se budu snazit vybrat ten spravny - jestli s tim mate nekdo zkusenosti, tak jsem jedno velke ucho a budu rad za kazdou radu!

Ba ne, jeste jsem udelal jednu hodne zasluznou vec. Vyhazel jsem vsechny nepotrebne kramy z kufru, urcite mam ted auto o 100 kilo lehci. Musim to vyfotit, at z toho taky neco mate.

A protoze nemuze byt prece update bez fotky, tak dneska jsem potkal fellow mx5kare, kdyz zrovna kuchal na parkovisti u tesca hadicky k regulatoru paliva... boro all the way (foceno mobilem, takze kvalita fakt spatna)

Obrázek

EDIT: Jeste teda, kdyz by nekdo premyslel nad tim, co mam lepsiho na praci, nez delat veci na aute... tak

zavirat kamarady do kufru

Obrázek

jezdit ve snehove vanici (nez to stihli posolit samozrejme)

Obrázek

...
1993 NA6 socialni verze

Obrázek

Vozíme HSD MeisterR coilovery, díly DW, kola ENKEI KONIG RAYS SSR WORK XXR , pro více info SZ!
Uživatelský avatar
jiri.l
 
Příspěvky: 582
Obrázky: 3
Registrován: 04 kvě 2011, 02:36
Bydliště: Aberdeen/Praha/Ostrava

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod kousmen » 09 lis 2012, 06:47

Pěkný, pěkný... A vy tam nemusíte mít vepředu SPZ? :)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod Zed » 09 lis 2012, 10:05

Spokojenost s HSD? :)

ad Torsen, origo jsou dva druhy, Torsen-I a Torsen-II. První se dával do NA 94-97, druhý do NB 98+. Je v nich konstrukční rozdíl, přesnej rozdíl ti už neřeknu, ale všeobecně se doporučuje druhá verze, měla by být vychytanější. Díval bych se po ní když už shánět Torsen, navíc mi přišlo, že jsou i dostupnější.
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod kousmen » 09 lis 2012, 11:12

Až teď jsem si přečetl text a nějak nepobírám proč dozadu nejvyšší tuhost. :shock: Prdýlka se přeci dává měkčí ni? Takhle ti bude odskakovat jak zajda při lovecké sezoně. :)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod riderhenry » 09 lis 2012, 12:44

Je to jak pise Zed, NAcka by mela mit jeste 1. generaci Torsenu, ktera je obecne nachylnejsi, hlucnejsi a prenasi vic vibraci. 2. generace uz je na tom lip (NB). 3. generace by mela byt vubec nejlepsi (planetove diferencialy), ale nevim, jestli se dava do NC nebo jestli i NC zustalo u 2. generace. Me by ale asi lakal nakup nejakeho lameloveho LSD, ale nevim, jak moc by to bylo neprijemne na denni jezdeni.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod kousmen » 09 lis 2012, 12:50

To by mohli poradit zdejší členové. Ryba má kaaze a ještě je tady jeden další. Taky mě to zajímá do budoucna, protože až odjezdím stávající diff, chtěl bych do něj něco podobnýho taky narvat...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod Zed » 09 lis 2012, 13:41

Torsen má výhodu oproti lameláku, že o něm v podstatě nevíš, takže se s ním žije jako s otevřeným difem. Svornost se dá částečně měnit typem a hustotou oleje a není tak náročnej na olej, dá se do něj lít i olej do nesamosvorů. V podstatě se neopotřebovává. Hlavní nevýhoda Torsenu je, že když jedno kolo nemá žádnou trakci (např. je ve vzduchu), tak se na druhý stejně nic nepřenese a funguje jako otevřenej dif, takže veškerá síla se ztratí na nezatíženým kole a není tak přesnej jako lamelák v přenosu svornosti, pokaždy je to trochu jinak.

O lamelovým difu by mohl napsat někdo kdo s ním má v miatě zkušenosti, určitě by to byl přínos.
Co vím všeobecně: svornost se nastavuje počtem a uspořádáním lamel uvnitř, dost se hřeje díky tření co vzniká přitlačováním lamel k sobě, s tím jde ruku v ruce hlučnost a to, že je daleko víc cítít. Je náchylnější na olej a jeho kvalitu, musí se častějc měnit (co si pamatuju, tak snad u Kaazu doporučeno co 3000km). Menší životnost díky jeho funkci. Jedině snad OS Giken vyvinul řešení lamelovýho difu co má vlastnosti otevřenýho difu pokud není v zátěži. Samozřejmě si za něj nechají taky pěkně zaplatit, ale údajně to funguje dle názorů lidí co je jezdí a i životnost by měla být větší.

Kdybych cítil, že mi Torsen přestává stačit, tak půjdu do Gikenu. To se bojím, že se ale nestane s našim výkonem a použitím..pokud teda člověk nechce jezdit CDS apod, tam je bez debat lamelák jasná volba, při okruhovým kroužení rozdíl tak poznat nebude.
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod riderhenry » 09 lis 2012, 14:56

Ja bych to rekl jinak. Mam-li auto hlavne na okruhy (drifty, slalomy, vrchy...), LSD je jasna volba. Chci mit spis pouzitelne auto na dojizdeni do prace? Pak bych sel do Torsenu. Ale je to opet jen nastudovana teorie, navic jsem to resil na Cayman foru, kde uz muze byt rozdil i diky vykonu. Kazdopadne LSD funguje jinak i pri ostrem brzdeni, kdy se Torsen chova jako otevreny diferencial, zatimco LSD se chova jako LSD :D - nezazil jsem to, tak to nedokazu popsat. Je mozne, ze to ani amater, jako ja, nema sanci poznat/vyuzit.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod dopr » 09 lis 2012, 15:09

no Torsen je taky LSD - Limitied slip differential :idea:
Ted nevim, jestli sis to L ve zkratce nezamenil za Lamelu ?
Torsen je jen typ LSD - Torque-Sensing
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků