Mazdar tak som sa aj ja rozhodol pochlubiť z mojou origo Miatou (MX-5-kou). Je to model NA z 1990. Čo som zistoval a dopatral sa k informaciam o nej pochadza z CAA Californie odkiaľ bola v roku 1995 vyvezená do Rakúska a potom sem na Slovensko. Motor je B6ZE podľa TP (90kW). Moc o ňu nebolo starané ale ja ako spravny mazda mechanik som sa toho chytil. Auto po kúpe vyžadovalo pár nevyhnutných investicí. Na zimu som si nechal tie ktoré som vedel že ešte vydržia (spojka,...)
Výbava:
1x ABG
2x elektrický okno
posilovač řizení
alarm s centrálnym zamykaním na DO
klíma
v hlavových opierkach reproduktory
tempomat
automatické denné svietenie s mlhovkami
krasne manualne spätné zrkadlá
nosič na kufor
nemá torsen
Tachometer v MIL-ach ročne najazdím tak cca 10-15 000km za leto. Miatu používam čisto vždy len ako summer daily car.
Auto jezdí super na 14 bodov
... baví ma s ním jedzit. Je doma na okreskach, paradne sedí v zatackach, ineálne auto na výlety a hlavne bez GPS. Pre dvoch je celkom praktické, rád si to vychutnávam zo strechou dole 90%. Má to to najlepšie najukecanejšie riadenie a neskutočne presné radenie. Na autom mám 15" ALU kola 195/50R15 ale pride mi to line urcite se nedostanu na pisané zrychlení 8,6sec/100km aj keď spotrebovo mi to vycházi kolem 6-6,5L/100km. No je to podle mne líne trochu na moj vkus
Čo som zatial stihol vymeniť sú rozvody (samozrejme origo Mazda), olej motor. Castrol 10W-60, olej prev. Castrol TransAxle 75W-90, a v diffu ale to si nespomínam a ostatní provozní kapaliny (brzdovka, chladiaca, servo,..), sviečky Denso Iridiové, filtre Mazda (olej., pal., vzd.,), ploché řemeny, komplet repas predních brzd Yellow EBC + Brembo, repas zadku Black EBC + Brembo, čelní sklo, nové pneu, obe predné spodné ramena došli nové a do nich PUR siláče, urobili sme duplex výfuky, Tein S-Tech springs + Bilstein B6 (predok) a zadok OE pružiny +prachovky, nové tesnenia na motor, vystřikaní dutin voskem, konrola klinu na klice, tyčky stab.+uloženie v predu aj zadu a mnoho dalšího.
Ešte musím vymeniť zopár vecí v interieru a exterieru aby bola podľa mojích predstáv.
Jinak ji strašne MILUJU a hlavne tú jízdu