rwdriver píše:dík Koby. Stříbrná NA mi dělá radost, to je fakt! Vypadá dobře a hlavně i dobře jezdí. Když se nad tím člověk zamyslí tak vlastně není ani možný sehnat lepší auto bez střechy za ty peníze než je NA. Já trošku přemýšlím o tom že dvě sportovní klasická auta mi mají stačit. Ale až / pokud jí prodám, tak pravděpodobně budu stejně chtít brzo zase něco bez střechy. A nabízí se v podstatě hlavně Honda S2000, a nebo vysněný Caterham. Jenže na Cata budu muset jěště slušnou dobu šetřit.
Ze Schweizu se snad auta co mají normální EU homologaci přivézt a přihlásit dají bez věkového limitu, ne ? Myslim že problémem jsou hlavně auta jiné specifikace než EU, byť by měli legálně SPZ třeba v německu, nicméně u nás to na papíry nedostaneš. ( myslím starší US auta , japonské importy, UK importy) . Třeba v Německu ti přihlásí Caterham nebo Lotus z pravostranným řízením, jenže když to dovezeš k nám, byť to má německé doklady odhlášené na export, tak ti to automaticky nepřihlásí. V tom mě přijde je velký bordel. I kvůli tomu si myslím že máme tu EU, aby tyto pravidla byla sjednocená.
Že by to mělo být v EU sjednocené jsem si (naivně) myslel taky. Dovážel jsem si Jeep Wrangler 4,0i 2006 USA verze ze španělska, auto původně US ale při prodeji už 3 roky na špj papírech- takže v EU. Teorie byla, že nebudu muset podstupovat šarádu na Dekře (za 20-30 tisíc) jako když si přivezeš auto rovnou z usa, ale chyba lávky. Na STK mi řekli že papíry ze špj jsou úplně k ničemu a že US verze je jíná, nesplňuje tabulky pro EU verzi a musím stejně na tu blbou Dekru nebo k ofiko zastoupení. ČR zastoupení dalo od US verze ruce pryč, že neznají a neumějí- to už mě začínala přepadat beznaděj. Dekře jsem se nakonec vyhnul jen díky Výzkumnému Ústavu Vozidel, který mi ale v podstatě udělal to samé, jen za míň peněz a to jsem takové věci jako tažné, světelnou rampu a hardtop stejně musel podmáznout, aby si "nevšímali". STK samozřejmě podmáznutá taky, takže výsledek tohohle 2 měsičního martiria je přihlášení vozu o celkových nákladech 36 000Kč, za které mám vůz se třemi nehomologovanými prvky, takže každá další technická musí být podplacená. Druhá možnost je každý ten nehomo. díl odvézt na Dekru a nechat je to cca. tejden chytře zkoumat (cca. 5-10 tis za kus) aby mi pak řekli, že to kupodivu bude fungovat i na druhé straně oceánu, než na té, na které to vyrobili.
Tolik k dovážení netradičních vozidel v EU. Hlavně že máme sjednocený velikosti okurek...
