Nová generace ND...?

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod vrana » 30 bře 2014, 21:22

mcspeedyde píše:dneska sem cet ve Svete Motoru kratkej clanek o nove MX-5. Taky je tam nafocena jako "kamufl", ale hlavne tam pisou jako hotovou vec, ze budou jen 2 benzinovy motory a sice Skyactiv 1.3 a 1.6. ...takze evidentne asi nejaka nova dalsi evoluce... Predpokladam, ze oba asi tentokrat budou (downsizingove) s turbem, protoze pokud ne, tak predevsim ta 1.3 bude pro srandu asi jako "sportovni" Honda CR-Z se 100k :roll:
Ted sem jel predvadeci novou Mazdou 3 se zakladni motorizaci 1.5. Po pravde - co se zatahu a vykonu tyce tak TRAGEDIE!!! Na semaforech pro me byla rovnocenym souperem prazdna Avie Turbo... A fakt me mrzi, ze to tak proste je... :( :( :(


Co jsem četl z více zdrojů já, tak na výběr bude 1.5 a 2.0 SkyActiv...
http://www.auto.cz/mazda-mx-5-nd-novy-m ... arth-80298
Uživatelský avatar
vrana
 
Příspěvky: 130
Registrován: 31 bře 2011, 11:17
Bydliště: Praha

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod PavelS » 31 bře 2014, 00:01

Kucí...jakej má smysl řešit co tam možná bude a nebude? Stejně věděj novináři kulový :)

"Ve srovnání s minulou generací bude Mazda téměř nezměněný výkon kompenzovat hmotností okolo jedné tuny." mě pobavilo :) :roll:
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod Mike » 04 dub 2014, 09:18

No to kolem tuny by mělo znamenta opravdu +/-10kg. Kdežto NCFL má 1100-1150 podle výbavy. Tak to mi přijde doslova k smíchu, ale jako v dobrým:))
A k tomu co tam bude a nebude, bych se úplne vykašlal na noviny, ale spíš sledoval filozofii Mazdy. Její motory mají být i nadále N/A s brutální kompresí a dostat se na různý €normy se chtějí kupříkladu tím, že budou pálit v době, kdy od motoru nebude řidič chtít moc výkonu velmi chudou směs. Výsledkem by měly být motory stále kolem dvoulitrů (je vtipný jak je to v dnešní době vlastně hulvátsky velkej agregát :lol: ) s výkonem ke 100hp/l, kompresí 15:1-18:1. Prostě pokračování filuzofie skájaktivu. A já tomu teda zatím tleskám. A podle mě v žádným případě nepůjdou výkonově dolu pod nc - nahoru teda asi taky moc ne, ale já sázim na podobnou kombinaci levnejší varianty s cca 120-130hp a svižný varianty kolem 160hp. Takže já věřim tomu jedenapůl a dvoulitru.
A k tý tragedii v mazdě 2: je to 1,5, která auto nižší třídy rozhejbe na kilo do 11s. V Miatě to bude do deseti a to je podobný jako v NC 1,8, NB 1,6...nevim kde je problém:) Ono srovnávat nenaloženej náklaďák s něčím normálním je trochu zrádný - leckterej tahač má běžně přes 100hp/t a přes 200nm/t. A jestli ta dvojka měla najeto pár set km...
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod vorw » 04 dub 2014, 20:43

Hoj,

s temi 1150 bych si u NC2 nebyl az tak jisty. Vcera jsem byl na vaze a s 3/4 nadrze + ridicem vazi moje NC2 PRHT 1320kg.

Takze bez ridice cca 1250.. :?

edit: ale 0-100 da za 6.9! :) (opakovane zmereno)
2014 MX5 NC2.5 2.0 Sport-line PRHT, White Crystal Pearl, RECARO seats, Cosworth SC, GoodWin RoadsterSport full exhaust, ECU tune by TDR, Ohlins DFV, RX8 sways, IL full bracing, and more.
Uživatelský avatar
vorw
 
Příspěvky: 33
Registrován: 12 říj 2012, 14:07

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod mcspeedyde » 05 dub 2014, 09:49

Mike píše:A k tý tragedii v mazdě 2: je to 1,5, která auto nižší třídy rozhejbe na kilo do 11s. V Miatě to bude do deseti a to je podobný jako v NC 1,8, NB 1,6...nevim kde je problém:) Ono srovnávat nenaloženej náklaďák s něčím normálním je trochu zrádný - leckterej tahač má běžně přes 100hp/t a přes 200nm/t. A jestli ta dvojka měla najeto pár set km...


Nebyla to Mazda2, ale nova Mazda3 s 1.5 skyactive... problem je v tom, ze auto s podobnou vykonovou charakteristikou mi vlastne ani neprijde bezpecny... Pri predstave, ze s tim mam na okresce predjet nakladak - bude to vzdycky sazka do loterie... :? Ano mela najeto jen cca 300km - takze uplne cerstvy auto, ale byla to fakt tragedie...
Samozrejme na to nechci koukat koukat optikou, ze sem tam prijel Mazdou3 GTA (generace BL), ktera ma seriove 400 Nm (a mozna podvedome sem mel tendenci "porovnavat"), ale vic nez 10 let sem mel 323F BA - taky 1.5!!! A subjektivne mi prislo, ze prave srovnani se starym BA je o to smutnejsi... Ano BA nebylo tak robustni a tiche, ale jelo rozhodne podstatne lip... A to je pokrok po 20 letech??? :cry:
mcspeedyde
 
Příspěvky: 84
Registrován: 31 kvě 2010, 11:52

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod riderhenry » 05 dub 2014, 11:26

Papírově je to auto dynamicky lepší než třeba takový základní Golf. Například takový Hyundai i30 je ve všech verzích (kromě přímovstřikové 1.6) pomalejší... Ve trojce jsem nejel, ani v 1.5, ale 2.0 SkyActive v nové Mazdě 6 se mi zdál výborný.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod Mike » 08 dub 2014, 10:19

Ono je potřeba si ještě uvědomit jeden detail - základní motorizace nepatří mimo město. Malý auto s malým motorem je auto do města - ano, u nás samozřejmě každá správná rodina má fobie s HaŤaPkou, sedí v tom pět lidí a metrák bordelu v kufru a jedou na chatu. Výsledek je v horším případě zmíněnej nedotaženej předjížděcí manévr, v lepším motor K.O. v 60kkm.
A ještě jedna drobnost - auto, který má 300km, krom toho, že nejede, tak by se to po něm ani nemělo chtít :?
Taky si k tomu přidej ještě další drobnost. V BA budeš pocit z rychlosti úplně jinej než v trojce. Taky si v miatě připadám brutálně rychlej v porovnání s daily, dokud mě něpředjede svižnej cyklista:)
Koukal jsem ještě na parmetry: 0-100s
1,5 100hp : 11s - do města naprosto ok (mimochodem o nějakou desetinku lepší než 323 1,5)
2.0 120hp : 9s - na rozumný cestování
2.0 165hp : 8s - na občasný blbnutí
Mě to dává smysl...
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod MAXsport » 08 dub 2014, 11:05

Co se týká městskýho HTP ve fabii, tak to co jí zabíjí je právě městský provoz :)
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod Mike » 08 dub 2014, 11:46

To byl asi nedobrej příklad - to HTP je celkově špatnej motor, kterej se buďto potká při městkým provozu nebo utahá mimo město. Obecně jsem měl na mysli špatně zvolenej moc slabej motor vzhledem k užití auta
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod kousmen » 08 dub 2014, 14:03

Motor to zas tak špatnej není. Jen to měl být šestiválec. :D Ale moc to nesouvisí s novou generací mazdy. :)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 12 návštevníků

cron