Geometrie

Geometrie

Příspěvekod m8rinek » 21 lis 2014, 12:15

Nikde jsem nenašel žádné ucelené informace ohledně geometrie. Předpokládám, že v případě změny výšky a ET kol se geometrie mění.

Zajímaly by mě osvědčené hodnoty geometrie pro sportovní a rekre jízdu, sem tam trackdays. Běžně kola s pneu 205/45 r16, na zábavu semislicky 195/50 r15.
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Geometrie

Příspěvekod AndrewG » 21 lis 2014, 15:36

AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Geometrie

Příspěvekod m8rinek » 21 lis 2014, 16:10

Dík za odkaz, tak jsem to aspoň přepočetl
Přílohy
geometrie.JPG
geometrie.JPG (28.76 KiB) Zobrazeno 21422 krát
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Geometrie

Příspěvekod AndrewG » 21 lis 2014, 16:47

super, este si mohol dat aj vysku od stredu kola, predsa len neviem kolko ludi vie merat pinch weld, aj ked je to v clanku dobre popisane... :-)
ale ako pisu, zaklad dobre fungujucej geometrie je lepsi podvozok a hrubsie stabilizatory. hlavne s tymi UHP gumami je potom treba mat fakt v poriadku vsetky sroby, pretoze sily ktore tam mozu posobit su celkom velke.
mna by zaujimalo na kolko Nm dotahujete ludia excentry ? (ti co jazdite agresivne, okruhy,slalomy) oni pisu ze udavane vyrobcom je malo ale tajnostkaria s tym na kolko odporucaju dotahovat.
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Geometrie

Příspěvekod m8rinek » 21 lis 2014, 17:41

Tak tady to je...

Jde mi o to, že moje oblíbená dílna s moderní geometrií po načtení mx5 s nestandardním snížením nevyhodí standardní rozsahy nastavení. Takže si musím dodat hodnoty vlastní, půjdu cestou první varianty.

Momentálně mám na autě předek - odklon -1°40', záklon 5°50', sbíhavost -0°27' a zadek - odklon -2°30', sbíhavost 0°13', takže to trochu korekci chce...
Přílohy
geometrie.JPG
geometrie.JPG (33.06 KiB) Zobrazeno 21406 krát
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Geometrie

Příspěvekod AndrewG » 22 lis 2014, 01:01

este je tam spomenuta taka malickost a to sice ze miata najlepsie funguje so zadkom o cca 6mm vyssie :)
ja na jar vyskusam tu dual duty
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Geometrie

Příspěvekod Krivak » 22 lis 2014, 01:13

Super, na novou sezónu mám v plánu právě ostřejší geo, tak mi tohle dost pomůže.
Uživatelský avatar
Krivak
 
Příspěvky: 586
Registrován: 11 zář 2014, 23:03
Bydliště: Praha

Re: Geometrie

Příspěvekod George » 23 lis 2014, 10:49

super, loni jsme v zimě trefil obrubník (nulová rychlost naštěstí) a po tom, co jsem teď málem letěl v nedotáčivim smyku ze silnice jsem uznal, že bude potřeba tu geometrii srovnat
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Geometrie

Příspěvekod kubec99 » 24 lis 2014, 21:49

Tiez sa chystam na jar vyskusat tu DualDuty variantu. Som velice zvedavy ako to zafunguje :-)
Obrázek
NBfl Sportive r.2001 1.8l, Torsen, 6st. prevodovka, BC Racing 6/5, Buddy Club P1 Racing SF...
Uživatelský avatar
kubec99
 
Příspěvky: 249
Obrázky: 8
Registrován: 09 bře 2010, 01:54
Bydliště: Okres Ilava SLOVENSKO

Re: Geometrie

Příspěvekod AndrewG » 24 lis 2014, 21:53

ale ako vravim, oni pišu že je to nastavenie geometrie pre hruby stabilizator, poriadny podvozok a >205 UHP gumy.... nepochybne to bude dobre fungovať aj na 195 pneu klasických ale nebude to určite tak dobré akoby malo byť. ďalšia vec je že toto je geo na grip a nie každý chce len ten grip zase
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Další

Zpět na Kola, pneu a geometrie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků