Majdalénka [NA]

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod widar » 11 pro 2014, 08:46

A jako ochrana ti 2 mm plech taky dlouho nevydrží. Já měl na rcčku 1:10 podvozek z 2,5 mm. Při prvním nárazu do patníku jsem ho ohnul a po pár hodinách ježdění jsem ho skoro prodřel. Celé auto vážilo cca 1,5 kg, ale v ostřeji jetých zatáčkách se přes měkký podvozek "prahy" dostávaly do kontaktu s asfaltem.
Radši se věnuj užitečným věcem a dodělej budíky.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod kousmen » 11 pro 2014, 08:56

Cafe-racer: Dovol abych vyvrátil tvůj stoprocentní souhlas. Jak to může mít mazda zmáknuté, když neumí dosáhnout rychlosti, při které to začne dávat smysl? :D Ne, samo že chápu co tím chcete říct, ale vzduch přece obtéká už při nižších rychlostech, kdy už by měl jít logicky i usměrňovat. Nebavíme se přece o přítlaku zadního křídla a i to funguje při nižších rychlostech. Samozřejmě je v mým zájmu aby jste mi to rozmluvili, takže upřímně doufám, že moje teorie rozválcujete něčím pádným. Ale všeobecný prohlášení se mnou bohužel nehne. Aj tak děkuju za podněty k detailnějšímu prozkoumání problematiky. Třeba se k tomu přesvědčení o nulovým smyslu dopracuju sám. :)
Widar: Tak tohle už se mnou trochu hnulo. Máš recht. ;) Hlavně s těma budíkama. :lol:
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod Andre_fux » 11 pro 2014, 10:17

cafe-racer, kousnem: Aerodynamika tak nějak u auta začne hrát roli od cca 60-80km. Doté doby převažují jízdní odpory a automobil tak nevyužije aerodynamický potenciál. Krástě to je poznat, s vytaženými/staženými okny.

Navíc ono to není jen a jen o tom zadeklovat spodek a říkat si jak si vyhrál.. Zakrytí spodku sníží aerodyanamický odpor tak o 10-20% (když se udělá komplexní úprava auta). Rozdíl odporu se střechou nahoře/dole je také kolem 10-20% (čísla si nepamatuji dobře). Něco málo k odporu ti hodí to lešení co máš za hlavou.

A jak ti tady psalo moc lidí předemnou, tak se na to vykašli, protože je lepší žádné zadeklování než nějaké, ale blbé. Může ti to pak dosti nepříjemně rozhodit vyváření auta. Ona automobilka věděla co dělá!! Navíc mx-5tka má jako jedno z málo otevřených aut nevelký rozdíl s a bez střechy.

Když chceš něco studovat tak začni pro začáte následujícími knihama: Fundamentals of Aerodynamics (John D. Anderson),Aerodynamics of Road Vehicles (Wolf-Heinrich Hucho), Race Car Aerodynamics (J. Katz). V češtině něco málo také najdeš, ale to je vše orientováno na letadla. A auta vz letadla je trošku něco jiného.

A o tom, že zadeklování spodku není jen tak jsou problémy letošních F1 (Renault, Ferrari) - měli problémy s přehříváním. Navíc u závodního auta se moc neřeší životnost jednotlivých komponent. U závoďáku stačí když motor a další komponenty vydrží sezónu. A řešení aerodynamiky u Veyrova a podobných monster je trošku jiná liga, tam se tomu věnovalo naplno mnoho let mnoho lidí a hlavně se to řešilo komplexně.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod kousmen » 11 pro 2014, 10:58

To už mi zní jinak. Díky. ;)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod cavan » 11 pro 2014, 11:18

to s tymi 60-80km/h mozem potvrdit. studoval som stavebne stroje, a pri ich vyvoji sa nepocita s odporom vzduchu, nakolko su povacsine konstruovane do 60km/h. s tym zadeklovanim by som to ale nevidel az tak negativne, ked si nieco dobre vymyslis a odskusas nemuselo by to byt zle, aspon z hladiska ochladzovania. snad netreba hovorit o tom ze ked sa ti zuzuje prierez ktorym preteka jednotka vzduchu, rychlost vzduchu sa zvysuje.. to je presne nas pripad kde sa stredovy tunel zuzuje smerom dozadu. a samozrejme je to aj ako ochrana + zosilnenie celeho podvozku. o aerodynamickom ucinku by som tiez asi hovoril az vo vyssich rychlostiach(100+), ale teoreticky by mohla ciastocne poklesnut spotreba paliva. inak suhlasim s andrem v tom ze lepsie je mat zadeklovanie ziadne ako zle..

@widar myslim si ze ako zakladna ochrana je to lepsie ako nic. ja mam na aute kryt motora ktory je z plastu a nic mu nie je.. ;)
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod PetrH » 11 pro 2014, 11:35

Pri snizenem aute o 3.5 cm skrtam obcas spodkem, zejmena kdyz jsou nekde vyjete koleje. Pak se plech pod motorem hodi, naraz je minimalne rozneseny do plochy:
Přílohy
Mazda83.jpg
Uživatelský avatar
PetrH
 
Příspěvky: 280
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 13:33
Bydliště: Plzen

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod cavan » 11 pro 2014, 11:43

to je na miate? a ake skusenosti mas s teplom??
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod buteo » 11 pro 2014, 12:09

kousmen píše:Tipická situace. Rozlousknutej práh od garáže, natahaná tráva zpod lipu... Když k tomu přičtu urvanej držák trubek od průjezdu rozházenýma kostkama v Ochozi, tak reálně uvažuju o zakrytování podvozku. Co všechno se dá krom karbonu a laminátu použít? Myslím, jestli je vhodný rvát tam třeba překližku a tak. :lol:
[/img]

No vida, kam se ta debata posunula:
Na začátku byl konflikt "břichoplaz versus kvalita silnic v našem Absurdistánu", a už se řeší aerodynamika, odpory, málem přítlak ...... :)
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod PetrH » 11 pro 2014, 12:18

cavan píše:to je na miate? a ake skusenosti mas s teplom??


JJ, zadne problemy s teplem nemam. Plech je od predku auta az po zacatek dilu vyfuku s katalyzatorem a bez problemu.
Uživatelský avatar
PetrH
 
Příspěvky: 280
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 13:33
Bydliště: Plzen

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod kousmen » 11 pro 2014, 12:27

Buteo: Deklování mi vrtá hlavou už nějakej měsíc, akorát jsem se doteď po ničem nepídil. Takhle jsem to načal jenom abych okecal fotku. :D Ani jsem nečekal, že na to nějaká diskuse vznikne, ale obrátilo se to teda pěkně. Je to jedna z úprav, který mě aktuálně lákají nejvíc, ale budu muset změnit žebřík hodnot. :)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků

cron