Pomoc s přehříváním auta

Pomoc s přehříváním auta

Příspěvekod janota » 06 čer 2015, 23:17

Zdravim panove,

Potreboval bych od Vas, zkusenejsich radu.
Pri dnesnim vylete jsem jel asi 8km rychlosti 40-60 kmh v kolone aut (pres Ricany) a rucicka teploty se pohybovala mezi pulkou a H (max). Uz se blizila k maximu, kdy semi povedlo predjet par aut a behem asi 3 km v rychlostech nad 100 kmh se to zchladilo. Nasledne v serpentinach (30-70 kmh, samy boky, toceni do omezovace) se mi to zase zacalo prehrivat a na zatackovity okresce se to neda dost dobre zchladit, kor ne za jinym autem. Nicmene kamos s mx-5 po celou dobu nemel problem. Kde hledat problem u me?

Cca mesic zpet se menil termostat za zavodni a menila se i napln chladici kapaliny. Obcas mi po startu piska asi remenice, mam podezreni ze kape vodni pumpa. Voda mi nijak zavratne nemizi. Ale dnes kdyz sem zastavil tak z expanzky (pred vyjizdkou na rysce) tim odtokem vystrikalo x kapaliny do motorovyho prostoru a varilo to, vetrak jel porad. Trochu pak pomohlo topeni na max v interieru, ale to uz ze me dneska teklo. Jinak bezne neni voda po aute ani pod autem, kontroluju casto kvuli oleji.

Jedna se o 1.8 NB rok 1999, najeto asi 190 tis...spz je bezne na drzaku na narazniku. Olej bez emulze (10w-60). Jinak seriovy stav v podstate.

V pondeli to jde do servisu, tak bych nerad na to sel tak, aby se vymenila pumpa, chladic, hadice...
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Pomoc s přehříváním auta

Příspěvekod Banji » 07 čer 2015, 01:52

nemáš pootevřený to víčko na chladiči? nebo zacpaný, vychozený, nebo nevím co.. :D mrkni na něj, zkus hodit jiný. protože pokud nemáš nikde netěsnost, tak by se nic takovýho dít nemělo. pokud to víko propouští tlak pod určitou úroveň (pružina by měla při překročení mezního tlaku otevřít a pak by ti to šlo do expanzky), tak voda vyvře dřív (čím vyšší tlak, tím vyšší bod varu) :) Mrkni na to víčko. ;) sice taková ptákovina, ale dokáže to divy ;)
enášestcéé
Uživatelský avatar
Banji
 
Příspěvky: 246
Registrován: 21 zář 2014, 20:52
Bydliště: Hen tam nekde na Hané

Re: Pomoc s přehříváním auta

Příspěvekod janota » 07 čer 2015, 02:25

Na víčko jsem dneska koukal, protože už jsem pročítal nějaký UK fóra a pružinka chodí a nějaký kyselý mi nepřišlo, jen bylo daný tak, že písmenka byly opačně. Zkusím jiný si vypůjčit, nebo spíš koupim nový, to je pár korun..
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Pomoc s přehříváním auta

Příspěvekod Otatoy » 08 čer 2015, 10:30

Teď si naprosto přesně popsal problém, který má naše NA. Postupně je vyměněné všechno (chladič, pumpa, hadice, termostat, víčko) a problém pořád přetrvává. Přes zimu bude nový motor, tak doufám, že to pak dělat nebude, ale na současném motoru jsem problém nedokázal za 2 roky vyřešit.. :/
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Pomoc s přehříváním auta

Příspěvekod AndrewG » 08 čer 2015, 12:15

a čidlo teploty vody si menil ? :)
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Pomoc s přehříváním auta

Příspěvekod Otatoy » 08 čer 2015, 12:43

Ano, čidlo též.. Vzhledem k tomu, že to má klimu, tak mám zatím obě vrtule na tlačítko, ale to samozřejmě neni dlouhodobé řešení. Úvaha u mě ještě zahrnuje chladič oleje automatické převodovky, kterej je normálně strčenej (utopenej) v chladiči vody, takže tam dochazí k předávání tepla ještě od automatu, kterej se taky pěkně hřeje, když dostává čočku. Nicméně Janota má určitě manuál a problém má evidentně stejnej.. :/
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Pomoc s přehříváním auta

Příspěvekod Mike » 08 čer 2015, 14:55

Zkusit vyměnit ten termostat za nezávodní?
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Pomoc s přehříváním auta

Příspěvekod AndrewG » 08 čer 2015, 15:25

to nepomôže, závodní termostat ti otvára okruh skorej, tj že už keď má voda napr 80°C tak ju púšta do chladiču, namiesto toho že by čakal ako sériový chladič kým ma skoro 90°C. s tým býva skorej problém v zime že je voda studená :D
takže asi posledná šanca na záchranu je reroute, prípadne drahšia cesta EVANS chladiaca (má bod varu extremne vysoko a teda nedochádza k jej "odparovaniu" okolo valcov, tým pádom je lepší odvod tepla a bla bla...neviem či by to však znížilo teplotu chladiacej zmesi, skorej tak teplotu motora samotného
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Pomoc s přehříváním auta

Příspěvekod Spider » 08 čer 2015, 15:33

Este si mozes skusit spravit deflektor do papulky ako mam napriklad ja, kde usmernuje vsetok vzduch na chladic, lebo NBcka to maju trochu nesikovne riesene, kde ti velka cast prudiaceho vzduchu obchadza chladic zo spodu. Odkedy ho mam nahodeny, tak sa mi ventilator prakticky nespustil. Ani dnes, ked je 32°C v tieni. Inak nie si sam, co ma problem s prehrievanim NB 1.8. Niektori prirabaju druhy ventilator, mne stacil plech, co som nasiel v doma.
Spider
 
Příspěvky: 286
Obrázky: 40
Registrován: 01 srp 2014, 16:46
Bydliště: Nitra

Re: Pomoc s přehříváním auta

Příspěvekod janota » 08 čer 2015, 17:58

Takže pokud kluci nenajdou problém někde v okruhu, tak zkusit dát zespod pod chladič nějakou desku, aby vzduch nemohl před chladičem pod auto, ale musel skrz něj ? Jinak teda asi začnu pak jiným termostatem (ale byl nový z IL) a tím víčkem chladiče. Debilní je, že to není jak testovat, stalo se mi to 2x, jednou hodinka v koloně a podruhý v sobotu v těch vedrech :( když je normálně, tak se mi to těžko povede nasimulovat, bych musel jet furt pilu v zatáčkovitým úseku a nerad bych, abych až v Mýtě zjistil, že to furt nejde uchladit :oops:

Moje auto před koupí stálo cca 5 let, najelo pouze 11 tis km za tu dobu, takže počítám, jestli nejsou usazeniny v chladiči, který by neumožňovaly průtok vody po celé ploše chladiče a někde vytvářely zádrhel. Když se mi to přehřívá, je expanzka plná a chčije z ní, ale jinde stopy než u tý nádobky nenacházim...
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 50 návštevníků

cron