Nastavení časování

Nastavení časování

Příspěvekod Veet » 09 led 2016, 13:28

Řešil jste někdo úpravu časování ventilů pomocí upravitelných rozvodových kol? Nikde jsem se o téhle úpravě moc nedočetl a už vůbec jsem nenašel tuto úpravu pro 1.6 NBFL motory.
PQY-STORE-Cam-Gear-pulley-Pair-for-Mazda-MX-5-MX5-BP6-BP8-NB6-8-camshaft.jpg
Veet
 
Příspěvky: 371
Registrován: 12 zář 2014, 09:48

Re: Nastavení časování

Příspěvekod AndrewG » 09 led 2016, 14:25

nastavitelne vačove kola mam, ale v podstate len z dôvodu exhintake modu ktorý mám a teraz kvôli znižovaniu hlavy a zachovaniu pôvodného časovania.
Maruha má pekne popísané všetko na stránke ale samozrejme prakticky nič konkrétne. myslím že toto su informacie ktore ti nikto na fore niekde len tak nepovie a skorej si ich držia úpravcovia pre seba. takisto každý motor bude rozdielny aj keď len málo.
http://www.maruhamotors.co.jp/miata/par ... iming.html

najlepší a najpresnejší spôsob je v konečnom dôsledku zaťažova brzda a skúšať, skúšať..
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Nastavení časování

Příspěvekod Rudy » 09 led 2016, 14:59

Ja som najprv chcel prerobiť originál cam gears, a pár dní dozadu som od nového dodávateľa mal možnosť objednať pár za super cenu, ale pokiaľ ich nebude vydno tak to z pohľadu výkonu moc za to nestojí.
Referencii je na nete viac ale prvá čo mi napadla a našiel som je tu:
Topic auta: http://clubroadster.net/vb_forum/89-roa ... nt-16.html
Dyno pull: https://www.youtube.com/watch?v=fnmZzQgFuWA

We fiddled with the cam gears on the street and on the dyno as well. These engines are not very sensitive to timing changes. Changing the cam and ignition timing yielded very little results. We advanced and retarded both the intake and exhaust cam quite a bit, but nothing significant changed. When we originally baselined the car it made 168 whp and 124 ft/lb's. We were however able to pick up a good chunk of mid-range power and settled with both the intake cam advanced about 6-7 degrees and the exhaust cam advanced about 3-4 degrees.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Nastavení časování

Příspěvekod vhml » 09 led 2016, 18:03

Už jsem po tom pátral a ničemu se moc nedobral. Určitě to ale není tak, že bys pootočil a získal výkon v celém rozsahu. Vždy můžeš akorát posouvat průběh motoru podle toho jaké nastavíš překrytí ventilů. Můžeš třeba vzít časování zapnutýho VVT a nastavit ho natvrdo na neVVt motoru. Ztratíš ale pak zase něco dole ( nebo pokud VVT slouží pro lepší průběh v nižších otáčkách, tak naopak, nevím z hlavy jak je to nastavené ).
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Nastavení časování

Příspěvekod Veet » 09 led 2016, 18:26

To mi je jasné, ale tak koho by zajímalo jak to jede dole. Krásný příklad jsou auta s ostřejší vačkou, ty sotva drží volnoběh :D
Tohle zní velice dobře, ale asi si na to budeme muset ještě nějakou chvíli počkat :) http://www.autoforum.cz/technika/revolu ... e-funguje/
Veet
 
Příspěvky: 371
Registrován: 12 zář 2014, 09:48

Re: Nastavení časování

Příspěvekod vhml » 10 led 2016, 00:07

Ale tak nedrzici volnoběh je ve většině případů kombinace nesmyslné lehkého setrvaku a malého kompresního poměru kdy si právě skrze velký překrytí ventilů nedokáže vytvořit dostatečný tlaky. U sériový váčky se nikdy nepovede dosáhnout nějakýho zásadního posunutí a spíš to bude jen o drobným doladění, které ale bude problém měřit. Spíš by mě zajímalo kam levně pro nějaký pěkný váčky. Koupě nových vychází přes 10t a žádnej prebrus, jsem nikde neviděl nabízet.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Nastavení časování

Příspěvekod Ryba » 12 led 2016, 20:59

Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02


Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 105 návštevníků

cron