TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Tommy014 » 14 led 2016, 15:11

Citis nejakej rozdil po vymene tech kabelu?:-)
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod voitech » 14 led 2016, 18:22

Taky o těch kabelech uvažuju, ale nějak jsem nedošel na dobrej důvod k jejich výměně než jen "pro dobrej pocit." Nemáš náhodou někde odkaz na nějakej přesvědčovací článek nebo aspoň pozitivní odpověď na otázku Tommyho014 :?:
Uživatelský avatar
voitech
 
Příspěvky: 149
Registrován: 15 črc 2015, 12:58

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Pavel260 » 14 led 2016, 18:38

Já mám při výměně oleje taky jen dobrej pocit
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod voitech » 14 led 2016, 19:02

Pavel260 píše:Já mám při výměně oleje taky jen dobrej pocit


Díky, tím jsi mi pomohl krásně vysvětlit, proč měnit kabely ke svíčkám :lol:
Uživatelský avatar
voitech
 
Příspěvky: 149
Registrován: 15 črc 2015, 12:58

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 15 led 2016, 01:56

@m8rinek - natrénováno :D

@Tommy014, @voitech
Pokud nebyly tvoje kabely před výměnou v takovým stavu, že ti misfirovaly svíčky, není šance, aby jsi někde cítil rozdíl. Prostě fungují stejně jako fungovaly předchozí NGK :)
Jsou to jen kabely. Ale na druhou stranu to neznamená, že by se neměly pravidelně měnit - časem, jak stárnou a působí na ně teplo z motoru a další vlivy, zvedá se jejich odpor a cívky se více a více zatěžují, až ti časem můžou cívky odejít díky starým kabelům... a cívky stojí násobky toho, co stojí kabely.

Rozdíl mezi nejlevnějšíma a třeba těmito je jen v tom, že dražší mají mnohem lepší izolaci a popř. odstínění, vydrží vyšší teploty, mají menší odpor... když to všechno sečteš dohromady, rozdíl bude jen v tom, že až já budu měnit kabely, ty pojedeš třeba už třetí sadu :)
A pak je tu ten dobrej pocit, o kterým mluví Pavel, že jsi svýmu autu, který máš rád, dal něco navíc, něco lepšího, a jako bonus to cítíš i v ruce - jsou mnohem robustnější a kvalitněji udělané, než moje původní (NGK) ;)

Shrnul bych to tak, jestli chceš Mazdu za rok nebo dva prodat, nedává koupě lepších kabelů smysl. Ale jestli to s ní myslíš vážně, tak je tohle naprosto rozumná koupě, která se může ve výsledku vyplatit i finančně.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod voitech » 15 led 2016, 09:38

Díky moc za odpověď :-) Ještě se zkusím zeptat na rozdíl mezi 8 a 8,5 mm kabelem (budu objednávat z ILka). Auto mám modro-stříbrný, takže ty s menším průměrem (který jsou modrý), by se mi samozřejme líbili víc. Ale asi je odpověď jasná. 8,5 budou o něco lepší, o něco dražší ale v "blbé" barvě, takže je vlastně na mě, čemu dám přednost :D
Pak je ještě možnost jít do těch od ILka... (nemá s němi náhodou někdo zkušenost?)

edit: tak jsem si našel čtení na večer :) http://www.magnecor.com/magnecor1/frequent.htm#1
Uživatelský avatar
voitech
 
Příspěvky: 149
Registrován: 15 črc 2015, 12:58

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Tommy014 » 16 led 2016, 13:55

Ok dik za info :-)...tak me jde spis jestli je to urgentni zalezitost nebo to proste chvili pocka:-)...to neznamena ze nemam v planu ty kabely menit :D :D :D
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod cavan » 22 led 2016, 09:31

a ja len dodam to ze drahsie kable maju vacsinou aj lepsiu zaruku napr. a to okrem ineho znamena ze ak by sa ti z akehokolvek dovodu nieco s tym kablom stalo, oni ti ho bez problemov vymenia, resp poslu novy. mam s tym vlastnu skusenost, chcel som KUPIT novy kabel, pretoze ten stary som zdemoloval, a oni mi ZADARMO POSLALI ten kus.. samozrejme vypytali si odomna fotky toho zniceneho kusu... takze magnecor je vyborna volba.. ;)
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 04 bře 2016, 02:55

Je načase, abych sem po super dlouhé době něco napsal, a že se toho událo... kurňa už teď tuším, jak dlouhej tenhle příspěvek bude :)
Doufám, že PhpBB nemá na obsah příspěvků uloženej jako varchar :D

Nicméně, začátkem ledna jsem konečně vyměnil obě těsnění pod řadičkou za náhradu z IL. Vypadá to lépe, těsní, nepropustí tolik tepla ani bordelu (i když tepla od převodovky jsem si u řadičky stejně nikdy nevšiml), ale je dost tuhá, že to je při řazení dopředu i cítit (1 3 5).
Obrázek


Pak zbývalo nasadit na auto druhý balíček:
  • palivový filtr Mann
  • spojková sada, origo 1.8 Exedy
  • rozvody - kladky NTN, řemen Mitsuboshi
  • vodní pumpa Aisin
  • nová gufera vaček i obě gufera kliky
  • nové těsnění pod VVT ventil i pod víko ventilů - všechno Reinz
Obrázek

Gufera a těsnění na fotce nejsou, byla to s nimi nakonec docela hurá akce.
Celou tuhle práci jsem si ale logicky šetřil až na jaro (~duben), aby se to udělalo zároveň s nosníky, s motorem venku se přecejen pracuje líp, že :)


To bych ale nesměl mít pech, jak už někteří víte. Long story short, po dnu klouzání se po čerstvě zasněžené letištní dráze jsem až příliš sebejistě dal moc plynu na výjezdu ze zatáčky, mezi domy, na čerstvém sněhu a ještě s vyjetými kolejemi, a i když jsem jel sotva 20 km/h (je to dost ostrá zatáčka, do který navíc není vidět), následný driftík mě ve zlomku sekundy otočil do takovýho úhlu, že už bylo jasné, že už to srovnat nepůjde. Nicméně jsem to zkusil aspoň v rámci možností a jel jsem vstříc obrubníku, chodníku a zdi. Před obrubníkem jsem ještě aspoň srovnal kola a do zdi doklouzal pravým předkem, víc k prostředku.

Po chodníku nikdo nešel, proti nic nejelo, a jel jsem fakt pomalu, takže jsem z toho vyšel "jen" s prasklým a odřeným nárazníkem, odřeným PP světlem (naštěstí neprasklo), vyhnutým PP blatníkem a díky rakovině MX-5 v podobě totálně shnilých nosníků i smáklým nosníkem. Naštěstí v té rezavé části, která jde při výměně nosníků stejně ven.

Takhle to vypadalo, když jsem s autem dojel ten večer domů - ano, po tom ťuknutí jsem si zahrál volejbal a zase odjel domů.
Obrázek

Druhý den po odmetení sněhu a otevření kapoty to byl pohled o malinko horší...
Obrázek

... a to hlavně kvůli překvápku uvnitř, smáčknutím nosníku se posunul prostě celej pravej předek o malinko dovnitř.
Obrázek

Výsledek - ponaučení jako blázen a ještě hezčí a lepší autíčko než bylo. Byla to ale docela anabáze. :) čtěte dále...

Nejdřív bylo potřeba nosník aspoň v rámci možností srovnat doma. Docela se podařilo :)
Obrázek

Po téhle úpravě už pokřivení bylo záležitostí jednotek milimetrů. Blatník se mohl jít klouzat, o ten stejně nešlo.
Obrázek

Bez nárazníku ale auto způsobilé k provozu není, takže ten bylo potřeba svařit - kupovat nový kvůli drobné prasklotině nemá smysl.
Obrázek

Pak jsem si všiml naprasklé krajní packy světla a ulomené vnitřní, takže šly ven i světla. Miatka čekala.
Obrázek


Když se mi svařené plasty dostaly zpátky do rukou, auto jsem zpátky ustrojil a uspořádal hurá výlet na hory :D malinko vyhnutý blatník jízdu přežije a nenalakovaný nárazník jízdě taky nebránil... a k mému překvapení se do Miaty s hardtopem vešli dva chlapi, dva snowboardy, dvě helmy, dvoje boty na prkno, dva páteřáky, i dvoje vázaní, které ale muselo dolů z prkna. Prkna měl pak spolujezdec podél levé nohy a měl i pohodlí :)
Obrázek
Obrázek
Obrázek

S lehce nedoopravou Miatou se ale jelo stejně krásně jako předtím, jen jsem si už na sněhu tolik nevěřil, tak jsem prostě ten plyn v zatáčkách tolik nedráždil. Kdo chce kam, pomozme mu tam, že... a znovu jsem fakt nechtěl, takže jsem pro tentokrát dojel už bez nechtěného uklouznutí.
Obrázek

Ale co bych to byl za majitele, kdybych takhle Mazdu nechal. Takže plán byl jasný - udělat nosníky hned a při té příležitosti vyměnit všechno na motoru, co jsem na něj nakoupil, viz seznam výše. Našel jsem místního klempíře důchodce, co říkal, ať nechám vyndat motor a že nebude problém, našel jsem místního mladého nadšeného automechanika, co mi motor vyndal a mohlo se jít na věc.
Obrázek

Motor venku, klempíř se na to přijel podívat a když nosníky viděl pořádně s motorem venku, na férovku mi oznámil, že to je hrozný, že nečekal, že to bude až tak rezavý, že to je, cituji, "zralý na vrakoviště" a že se do toho pouštět nebude.
Super, takže jsem měl svoji jinak funkční Miatu najednou bez motoru na žádost někoho, kdo se nakonec lekl a utekl. Situaci nakonec zachránil m8rinek, kterému patří velký dík, který si pro mě udělal v garáži místo a byl ochotný nosníky vyvařit. Z čehož já byl samozřejmě nadšený, protože se práce nebojí, nosníků už vůbec ne a s jejich výměnou má víc zkušeností než většina klempířů v ČR :D

Takže jsem dotáhl Miatu ze servisu na laně domů, bez motoru. Zbývalo vymyslet, jak ji (bez motoru) dostat 90 km daleko k m8rinkovi. Podval je relativně drahá sranda a stěhování dílny k nám taky nebyla úplně příjemná možnost, takže jsme to doma hecli, zapřáhnul jsem Miatu za maminčinu O2 1.9 TDi a mamka mě jednoho pátečního rána odtáhla skoro z Hradce Králové až do Jablonce nad Nisou. Když jsem vychytal, kdy brzdit, aby lano zůstávalo téměř furt natažené, už to ani nebyla nepříjemná cesta. Když teda nepočítám to, že venku mrzlo a já jel bez motoru => bez topení, bez posilovačů i bez foukání na sklo, takže se staženými bočními okénky, v mikině, kožichu a rukavicích na prkno... :D

Cestu jsem si zpříjemnil návštěvou Dejvida v Jičíně a snídaní u babičky v Turnově. Motor nemotor, lano nelano, parkování na sídlišti zas takový problém nebyl a když jsme na hlavních tazích jeli i 80 km/h, tak cesta i docela utíkala.

U m8rinky už to šlo rychle. Hned po příjezdu na stojky, náprava ven a taky ven všechno to, co v motorovém prostoru překáželo.
Obrázek

Dopřeju vám i detailní pohled na tu krásu v podobě nosníků.

Pravá - bouraná - strana, smáčklý rezavý nosník při pohledu z motorového prostoru.
Obrázek

Stejný nosník, jen pohled z druhé strany. Výživné.
Obrázek
Obrázek

Levý nosník, pohled z motorového prostoru. Z boku zas tak zle nevypadá.
Obrázek

Zespodu byl pohled o něco méně příjemný.
Obrázek

A vnější strana po pár ďobnutích šroubovákem byla už snad jen pro smích. Přitom na něm žádná díra vidět nebyla, dokud se nezačalo ďoubat.
Obrázek

Takhle ten hnus vypadal, když ho David nahrubo vyříznul. A to je ten nosník, co se netvářil zas tak hrozně...
Obrázek

Ale jak se říká, kdo se bojí, sere v síni, takže ještě v den příjezdu se začalo bouranou stranou a dokonce jsme ještě ten den stihli navařit nový vnitřní nosník.
Obrázek
Obrázek

Po dokončení pravé strany bylo jasné, že práce jde tím nejlepším směrem. Nosník jsme vyklepali skoro perfektně na původní délku a nový nosník vypadal jako z pohádky.
Obrázek
Obrázek

Druhý den jsme dokončili pravou stranu i celou levou, takže bylo víceméně hotovo. Davidům postup byl předem jasně daný.

1) Vyříznout nosník "nahrubo" a to až tak daleko, kam až rezavé části vedou
Obrázek

2) Vyvrtat či odřezat bodové sváry, odtrhnout zbytky původního vnějšího nosníku, připravit si neodřízlý kus původního vnitřního nosníku u uchycení nápravy, kam se pak lépe svaří kvalitní spoj nových nosníků se zbytky starých
Obrázek

3) Napasovat vnitřní nosník, když je ve správné pozici (poloha šroubů by měla sedět s původní)
Obrázek

4) Napasovat vnější nosník a to tak, aby díry na šrouby lícovaly s napasovaným, navařeným a zinkovým sprayem vystříkaným i postříkaným vnitřním nosníkem
Obrázek

5) Všechno pěkně pečlivě svařit
Obrázek

6) Nastříkat zinkáčem a nakonec něčím trvanlivým. V mém případě karta padla na Dinitrol od Dejvida, černá krupice podobná gumě. Běžně dostupný a poměrně levný, půllitr ve sprayi za cca 150 Kč.
Výsledek naprosto úžasný.
Obrázek
Obrázek

Třetí den byly nástřiky zaschlé, takže jsme jen dali nápravu zpět a absolvoval jsem dalších 90 km na laně cestou domů.
Ještě předtím jsme ale alespoň na pár šroubů nasadili jiné blatníky, které měl náhodou m8rinek skladem :D moje měly totálně uhnilou spodní část.

Domů jsem si tedy dovezl auto s jedním blatníkem oranžovým...
Obrázek

... a druhým tmavě zeleným, ale důležité je, že žádný z nich nebyl rezavý.
Obrázek

Zvedlého SUV předku si moc nevšímejte, takhle předek vypadá, když máte na sériových tlumičích a pružinách celej předek z karbonu. Nebo bez motoru :D
Úkol pro mě byl vcelku jasný. Auto pořádně ustrojit, napasovat díly tak, aby přesně lícovaly, opět auto odstrojit, nechat blatníky a nárazník nalakovat, a sám si nalakovat motorový prostor a jeho komponenty.

Po pořádném vydrhnutí motorového prostoru, vrstvě základu v podobě zinkáče a dvou vrstvých high gloss laku už byl pohled do motorového prostoru sakra krásný :)
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Týden na to jsem měl doma z lakovny nárazník a blatníky, tak už stačilo auto ustrojit...
Obrázek
Obrázek
Obrázek

A po čtvrté zapřáhnout za lano směr servis, abych dostal zpátky závažíčko předku alias motor, již s novými gufery, spojkou, rozvody, vodní pumpou a těsněními.
Obrázek

Doma, již s motorem a přeleštěnými světly, už stačilo vymyslet pořádný držák SPZ. Nahoře jsem značku už dál prostě nesnesl, takže jsem i díry po držáku SPZ nechal zavařit při vaření nárazníku.
Zároveň do tlamy přibyl nerezový grill.
Obrázek


A celý tento týden už vesele drandím, 300 km na tachometru přibylo za 4 dny :D ještě přemýšlím, jestli značku nedat více do svislé polohy, doma mi řekli, že to vypadá jak sněžný pluh... ale mně se to takhle líbí :D
Obrázek
Obrázek

Teď ještě čekám na nové excentry a malinko teplejší počasí, abych přezul na letňáky, a vyrazím na geometrii (vlivem sundání nápravy musím mít volant otočený malinko doprava, abych jel rovně), čímž bude celá tahle prácička u konce.

Pak třeba na podzim vyvařit prahy a auto bude komplet jako nové :) 3x hurá a slávu tomu, kdo se na jeden zátah dočetl až sem. :lol:
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod OndřejS » 04 bře 2016, 05:27

Super příběh a krásná práce! Tak to má být :D
96 Miata - 1.8l - Black/Tan http://ondrejsedlacik.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
OndřejS
 
Příspěvky: 194
Registrován: 04 říj 2015, 17:40
Bydliště: Krmelín (OSTRAVA)

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 176 návštevníků