Ja si myslím že by si mal isť rovno do m45.
Lebo ak budeme optimisti:
Budeme rátať, že volumetric efficiency neupraveného motora je iba 85% (to číslo som niekde našiel, pokiaľ použiješ nasledujúci výpočet na vypočitanie VE na základe nejakeho setupu kde je známy supercharger, známy objem a max boost tak ti vyjde číslo blízke 0.9 až 1.0 čo nie je úplne možné, ale hlavne preto, že tam nie je zarátaná teplota vzduchu, tlak...)
Ďalej rátajme, že pri 14400 otáčkach má M24 ešte nejaku účinosť(myslim, ale že je to moc vysoko, hlavne ak učinost linearne klesa s veľkosotu rotorov a teda pri porovnani s M45 a M62 by pri týchto otáčkach M24 už mal ísť naprázno).
Objem motora... 1.8L
Volumetric efficiency... 85% (učinosť motora z pohľadu nasatého vzduchu k jeho objemu)
Objem premiestneného vzduchu pri jednej otáčke kompresoru... 24ci (0.39329L)
Pulley ratio... 1:2 (na otáčku motora spravy kompresor 2 otáčky)
Max rpm.. 7200
Boost... ???
85% x 1.8 x 7200 / 2 = 5508 litra/min
(spotreba vzduchu motora pri 7200 otáčkach)2 x 7200 x 24ci = 5663.376 litra/min
(objem vzduchu premiestneny kompresorom pri 7200 otáčkach)boost ratio = 5663.376 / 5508 = 1.0282
(v podstate absolútny tlak za kompresorom)boost = 1.0282 - 1.0 =
0.0282 bar (relatívny tlak -> boost)A to za predpokladu, že vzduch ostáva rovnakej teploty, ale bohužial sa zahreje a tým sa zníži jeho hustota.
Dalo by sa isť agresivnejšie s pulley ration dosiahnuť maximalne otačky pri ktorých je kompresor učinný pri 5500 otáčkach kedy je aj maximalny moment motora.
To znaena
Pulley ratio... 1:2.72
Max rpm.. 5500
85% x 1.8 x 5500 / 2 = 4207.5 litra/min
2.72 x 5500 x 24ci = 5883.6184 litra/min
boost ratio = 4207.5 / 5883.6184 = 1.4
boost = 0.4bar
No to znovu za predpokladu, že možeš ten kompresor točit tak vysoko ako aj m45. A navyše za touto hranicou to kôli teplote vzduchu a strate účinosti pravdepodobne motor priškrti a nepôjde ani tak ako atmosféra. A či by to dlhodobo vydržali pri skoro 20000 tie dve male ozubenie ktore sú v kompresore je otázne.
Samozrejme to to je ten najjednoduhší výpočet a je tam veľa premenných (A/F ration, atm. tlak, teplota) a navyše som tam možno spravil chybu
m8rinek píše:... na druhou stranu se seriovým KP a zbytečně moc přeplňovat ani nemohu...
môžeš tlačit aj 0.9 baru, potom sa dostaneš na hranicu výkonu kedy ohneš ojnice. Piesty to s dobrym časovaním a zmesou zvládnu tak ako aj hlava.