Ahoj všichni, tak se konečně našel nějakej volnej čas mezi školou prací a jezdením a rozhodl sem se, že taky přidám svůj “kousek” do stádečka. Konkrétně verzi NBFL - Sportive z roku 2001.
Ale abychom nepředbíhali. Asi před dvěma lety jsem se dostal do situace kdy jsem začal mít par kaček k dobru a místo paření a chlastání jsem si řekl, že bych si mohl splnit jako správnej petrolhead sen a to konečně nějakej správnej sporťák. Zadání bylo celkem jasné, lehké, s náhonem na zadní a samosvorem ale také relativně nové a v dobrém stavu(další auto si asi jen tak znova nekoupím:D). A to vše aby tak abych to byl schopný zafinancovat.
Ok, tak co vybrat? BMW 3, Nissan 350Z...no zas tolik možností není a buď je to fakt drahé nebo to zas něco nemá. A nebo se mi to nelíbí - BMW E36. Volba padla ve finále na Mazdu protože nad ní už pár let slintám když si na ní vzpomenu a navíc splňuje veškeré požadavky a navíc cabrio by mohlo být fakt cool. Dost tomu pomohlo i návštěva Legend v roce 2014 kde jich par bylo a NBFLka vypadali fakt úžasně.
A tak započal HON na MX-5. Stanovil se rozpočet, nějakej rozumnej nájezd (cca 100 k km) a výbava, nejlépe sportive s klimou, barva mi byla celkem jedno.
První problémy nastali když jsem nesehnal dost financí tudíž jsem musel nákup odložit - skvělá záležitost se do něčeho zamilovat a pak si uvědomit že to ještě pár měsíců potrvá.
Asi trochu přeskočím - všichni znáte ten proces kdy nutně potřebujete rozbít aspoň 30 prasátek - a vrátím se k výberu.
Najít NBFL ve výbavě sportive a klimatizací se ukázalo jako nereálné a upřímně mi už i docházela trpělivost. Rozhodl jsem se že teda oželím buď jedno nebo druhé. No jak už sem psal výše tak sem oželel klimu - jako správnej petrolhead přeci potřebuju větší brzdy, víc výztuh, lepší tlumice a tak

…(jak byli v létě ty vedra tak jsem si to dost vyčítal)
Ha našel jsem tu pravou!!....ok..je na belgických hranicích s Německem...uff co s tím?
Trochu se tím omezila možnost si auto dovézt sám protože 2 dny cestování ve dvou lidech by bylo náročné zkorigovat. Long story short ať dojdem k věci - auto jsem nechal dovézd firmou autonazakázku a za dva týdny stála mazda na značkách přede mnou. Krasná, čistá, perfektně připravená - auto do kterýho nešlo se na první pohled nezamilovat
Verze Sportive z roku 2001 s 95000 km najeto.
Možná nutno dodat že sem předtím v NBFLku pořádně neseděl….jen v NB s menším volantem….a mám 191 cm takže trochu loterie ale když to auto musíte nutně vlastnit!.
První jízda byla naprostá nirvána a zbytek všichni asi znáte.




S uživatelem hava

Auto jezdí skvěle, podvozek mi přijde lepší než u standardního NB, svor je prostě geniální věc. Jen sem postupně zjistil, že na origo sedačkách se opírám hlavou o střechu což je značně nepohodlné, takže co s tím?
Hele sedačky z Lotus Elise...ty by mohli bejt super. A tak moje Mazda přišla díky uživateli Jr. k sedačkám z Elise. Jen pro upřesnění. Bežte si sednout ven na silnici a jste asi na úrovni jejich pohodlnosti

. Což znamenalo že se s nima něco musí udělat + potřebovali opravit protože byli poničený úchyty na šrouby v sedačkách.

Menší stěhování:

Plán byl jednoduchý - opravit sedačky, nechat je vypolstrovat a udělat nový čalounění. Plány jsou fajn věc ale nevychází. Takže se krom toho dodělávali úchyty na pojezdech + komaxitovali a rovnou když už se dělali se nechali nalakovat záda. Základ by byl. Čalounění už pak bylo ultra rychlé - domluvil jsem se s čalouníkem Martinem, na kterého tu už někdo dával odkaz a dohodli jsme se že je vystele novým molitanem a vyčalouní boky kůží a střed hrubší látkou. Nebudu to dál rozvádět, celkově to nebylo to ani časově nenáročné ani levné (holt když je někdo tvrdohlavej) ale výsledek je perfektní! Sedím na zemi, nad hlavou spousta místa (v rámci miatího pojetí).

Takže zbývá asi seznam věcí co je a co není:
Done:
Brzdy + destičky po příjezdu
Autobaterie - jen pro zasmání, před ní mi tam nechal majitel baterku ze zahradního traktůrku
Sedačky
Spoustu ježdění - včetně návštěvy okruhu v písku
To Do
Odrezení - prahy, pár puchýrků kolem blinkru, spodku kufru a nějaké maličkosti - aktuálně se řeší
Fraimraily - zakoupeny, čekají na instalaci
Výfuk - Colat, čeká na instalaci
Volant - jo pořád se tam pohodlně nevlezu

- taky čeká na instalaci
RS-replika lipu - hroznej oser na celnici a za ty prachy asi nestál, ale uvidím až tam bude
Svíčky a kabely - blízká budoucnost - asi magnacore kabely až budou zas nějaké peníze
Roll bar - N/A
Olejovej chladič - N/A
Svody a výfuk - N/A
Kola - N/A asi XXR 530 16” - hned me neukamenujte
Podvozek - tím si upřímně nejsem jistej protože už teď díky sedadlům sedim na prkně a brousím silnici zadkem:-D
Na závěr foto a video z písku:
https://www.youtube.com/watch?v=ajxMNFOaapM
