Tak mi dneska ožilo NA 1.6 1993 s vyměněným motorem za 1.8 taky z NA. Řídil jsem se podle návodu od Flyin Miata (
https://www.flyinmiata.com/support/inst ... .8swap.pdf) a vše opravdu funguje dle jejich popisu. Ve zkratce: V autě zůstává původní elektrika z 1.6, cívky , škrtící klapka, váha vzduchu a kabelový svazek ke vstřikům, vše je z 1.6. Z 1.8 se kromě motoru použijí vstřiky, alternátor, držáky motoru, trubka k sání a volitelně startér.
Na motoru je potřeba provést několik drobných úprav. Nejnáročnější ze všeho je vyrobit mezikus mezi škrtící klapku (z 1.6) a sání, které má jiné uchycení. Flyinmiata to prodávají už vyrobené, ale cena není zrovna malá. Musí se u toho i vrtat a vyrábět závit v sání, takže to chce pevnou ruku. Dále je třeba vyrobit mezikus na lanko plynu, které je potřeba uchytit trochu víc dozadu, upravit držák cívek a taky namontovat ideálně krk termostatu z 1.6, kvůli spínání sahary. Z elektriky se prodlužují akorád 2 konektory, takže nic hrozného. Kdo nerad něco vyrábí, může koupit zde:
https://www.flyinmiata.com/fm-throttle- ... aptor.html a zde:
https://www.flyinmiata.com/1-6-to-1-8-c ... n-kit.htmlProjížděť to budu až příští týden, až bude výfuk, takže jak to jede zatím nepovim.
P.S.: Pro ty co si nevšimly: Ano, je to automatická převodovka..
- 1.8 připravená na trnsplantaci
- Stará 1.6 ještě na místě.
- A je venku..
- Místo ní už tam sedí 1.8